|
|
کدخبر: ۱۵۰۰۱۷

تامو، راهب معبد شائولین درحین تعلیمات مذهبی به راهبان معبد شروع به ابداع و خلق ۱۸حرکت فیزیکی کرد که بعدها اساس هنرهای رزمی کونگ فو شد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،تاریخچه کونگ فو با ورود بودایی ها و یا به گفته چینی ها تامو از هند به معید شائولین چین آغاز می گردد.

معبد شائولین در ایالت هوتان قراردارد و هنرهای رزمی موجود دنیا از این مکان سرچشمه گرفته است.

راهب تامو که مشغول تعلیمات مذهبی به جوانان معبد بود، با توجه به حالات جسمی و روحی آنها شروع به ابداع ۱۸حرکت فیزیکی کرد که بعدها همین حرکات، جزئی از درسها و تعلیمات انها قرار گرفت واساس هنرهای رزمی کونگ فو(بوکس چینی) ازاینجا شروع شد.

بعدها شاگردان راهب توانستند، این حرکات را به خوبی بیاموزند و شروع به گسترش این هنر کنند و در مدت کوتاهی معبد شائولین خواستگاه کونگ فو شد و این هنر زیبا کم کم در معابد دیگر نفوذ کرد و بعد از سالیانی دراز بر اساس بوکس معبد شائولین سبکهای دیگری از کونگ فو پدید آمده که سراسر چین رواج یافت وهنر ملی این کشور شد.

به طورکلی هنرهای رزمی چین بانام کونگ فو شناخته می شود.
کلمه کونگ فو ظاهرأ هیچ معنای خاص ندارد ولی در بعضی از اقوام کونگ فو(مرد دانا) اطلاق می شود و در نزد برخی دیگر ازمردم نیز به(عالی ترین شکل هر چیز) گفته می شود. در مجموع می توان گفت کونگ فو به هنری اطلاق می شودکه بیانگر حرکات فیزیکی موزون دست وپا است.

درهرصورت کونگ فو تقریبأ همیشه دردست مردان و زنانی بوده است که مورد اعتماد مردم بوده اند.
یکی از راهبان معبد شائولین به نام تی سودر رواج ونشر بوکس معبد شائولین نقش عمده رابر عهده داشت وسالها دربین راهبان معبد، این هنررا رواج داد. آنها این هنر را بوسیله تقلید ازحیوانات وحشرات به مرحله عالی رساندندواین حرکات شامل: حرکات ببر، مار، پلنگ، میمون، مانتیس، درنا، اژدها ودیگر حیوانات می باشد.

استادان بزرگ شائولین این هنر را نسل به نسل به شاگردان خود منتقل می کردند و با پیگیری زیاد آن را به کمال رساندند، امابعد از فتح شائولین کونگ فو در سراسر چین ممنوع اعلام شد و استادان اصلی شائولین از مرزها گریختند، آنها به کشورهایی مانند: هنگ کنگ، تایوان و کشورهای غربی رفتند.

اکنون کونگ فوئی که در خارج از چین تعلیم داده می شود، بواسطه مهم بودن مراجع آن، ارزشمندتر و مهم تر از کونگ فوئی است که درچین تعلیم داده شود.

بعدها دولت چین جهت سر و سامان دادن به این هنر رزمی سعی کرد، تحت نام ووشو همه سیستم های کونگ فو را منسجم کند.

در حال حاضر دهها سبک کونگ فو درحال فعالیت هستند که شاخص ترین آنها: تای چی چوآن، پاگواچان، هسینگ آی، چانگ چوآن و نان چوآن می باشند که در ووشو نیز همین سبکها رابه عنوان سبک های اصلی قرارداده اند.


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار