|
|
کدخبر: ۱۵۱۳۰۹

منچستر یونایتد، بارسلونا و رئال مادرید به ترتیب جزو ۳ باشگاه محبوب دنیا در میان هواداران در جهان شناخته شده اند.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ منچستر یونایتد، بارسلونا و رئال مادرید به ترتیب جزو ۳ باشگاه محبوب دنیا در میان هواداران در جهان شناخته شده اند.

۱ - منچستر یونایتد

منچستر یونایتد در سال ۱۸۷۸ تحت عنوان باشگاه فوتبال نیوتن هاس تشکیل شد اما ۲۵ سال بعد یعنی در سال ۱۹۰۲ به نام منچستر یونایتد تغییر نام داد این به دلیل تجربه قهرمانی در جام های متعدد اروپایی که از جمله آن می توان به سه جام باشگاهی اروپا، یک جام یوفا، ۱۱ دوره لیگ برتر انگلیس اشاره کرد رکوردار محسوب می شود و به دنبال آن بیشترین طرفدار را در جهان با عددی در حدود ۶۹۵ میلیون نفر به خود اختصاص داده است نکته جالب توجه در خصوص طرفداران این باشگاه این است که تنها یک درصد طرفدار این باشگاه انگلیسی محسوب می شوند بیش از ۳۲۵ میلیون نفر از طرفداران آسیایی و آفریفایی هستند که از این میان چین با ۱۸۰ میلیون نفر بیشترین سهم را کسب کرده خاورمیانه و آفریقا با ۱۷۳ میلیون نفر در جایگاه دوم قرار دارد.

۲ - بارسلونا

بارسلونا پس از رئال مادرید در رتبه دوم باشگاههای ثروتمند دنیا قرار دارد با اختصاص چیزی در حدود ۴۸۰ میلیون طرفدار به عنوان یکی از محبوب ترین باشگاه های جهان محسوب می شود این باشگاه در سال ۱۸۹۹تأسیس شد و سالانه مبلغی بالغ بر ۶۳۶ میلیون دلار هزینه می کند.
تیم بارسلونا به دلیل حضور بازیکنان شاخصی که داشته مانند لیونل مسی، رونالدینیو و کارلوس پویول تجربه قهرمانی با این تیم را در ادوار مختلف داشته اند.

۳ - باشگاه رئال مادرید

باشگاه فوتبال رئال مادرید از سال ۱۹۰۲ در اسپانیا تأسیس شد و با چیزی در حدود ۴۵۰ میلیون تماشاگر و طرفدار علاوه بر گرانترین و ثروتمندترین باشگاه جهان عنوان یکی از محبوب ترین را هم به خود اختصاص داده است. کریستین رونالدو و سرخیوراموس از گرانترین و شاخص ترین بازیکنان این باشگاه هستند، سالانه مبلغی بالغ بر ۶۷۵ میلیون دلار هزینه می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار