|
|
کدخبر: ۱۵۱۳۳۰

اختلاف در اردوی حریف ایران در جام جهانی همچنان به قوت خود باقی است

اختلاف سرمربی تیم ملی فوتبال نیجریه با برخی مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور و کارشناسان همچنان به قوت خودش باقی است.

به گزارشخبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در کنار بوسنی و هرزه گوین و آرژانتین، یکی از حریفان ایران در گروه F مسابقات است و سرمربی این تیم از ۲ سال پیش برنامه های زیادی را برای تیمش تدارک دیده تا این نماینده آفریقا بتواند بازی های خوبی را مقابل حریفان به نمایش بگذارد.

استفان کشی، سرمربی نیجریه در آستانه مسابقات جام جهانی در خصوص دعوت یا عدم دعوت برخی از بازیکنان نیجریه ای به اردوی به شدت از سوی برخی کارشناسان، هواداران و حتی تعدادی از مقامات ارشد فدراسیون فوتبال نیجریه تحت فشار است.

منتقدان معتقدند که استفان کشی باید چهره های سرشناس و مطرح فوتبال این کشور را به اردو دعوت کند، اما سرمربی نیجریه می گوید به جای جمع کردن صرفا اسامی بزرگ، به فکر فوتبال و اعاده حیثیت از نام نیجریه در برزیل است.

کشی در این زمینه یادآور شد: ما از ۲ سال پیش کارمان را برای ساختن چنین تیمی را آغاز کردیم و تیم ملی فعلی را ساختیم، حالا دلیلی وجود ندارد که برای جلب رضایت عده ای خاص بخواهیم نفرات جدیدی را به تیم ملی دعوت کنم و این ساختار را به هم بزنم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ما استخری پُر از بازیکنان فوتبال داریم و برای تداوم ساختن تیم ملی کشورمان به آنها نیاز داریم، اما این بدان معنا نیست که اگر ما با بازیکنانی قهرمان جام ملت های آفریقا شدیم، حالا همان نفرات هم در جام جهانی ۲۰۱۴ حضور داشته باشند.

سرمربی نیجریه خطاب به بازیکنانش تاکید کرد: من اگر فردی را بهتر از شما ببینم، بدون شک او را دعوت خواهم کرد. ببخشید؛ این تیم ملی متعلق به من نیست، این تیم ملی برای کشور و قاره آفریقا است. ما به برزیل می رویم تا از اعتبار فوتبال آفریقا دفاع کنیم، از حیثیت نیجریه دفاع کنیم و از غرور خودمان دفاع کنیم. بنابراین در این مسیر مسایل متعدد و خطراتی وجود دارد که من نمی خواهم راجع به آنها بحثکنم.

فدراسیون فوتبال نیجریه برای آنکه نمایش صلحی برای برطرف شدن اختلاف ایجاد شود، از سرمربی تیم ملی خواسته است که فهرست ۳۵ نفری را اعلام کند، اما استفان کشی همچنان اصرار بر تصمیم خود دارد و معتقد است طبق قانون فیفا فهرست ۳۰ نفره را اعلام خواهد کرد و هیچ فرد دیگری را به فهرست خود اضافه نمی کند.

نیجریه در اولین مسابقه خود در جام جهانی ۲۰۱۴ در روز ۲۶ خرداد سال جاری به مصاف تیم ملی ایران می رود، سپس با تیم های ملی بوسنی و آرژانتین دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام / خ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار