|
|
کدخبر: ۱۵۴۲۶۷

نگران آینده ورزش هستم

نماینده وزارت ورزش و جوانان گفت: مطرح کردن لیست قراردادهای باشگاه پرسپولیس در این برهه از زمان خوش سلیقگی نبود.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، امیررضا خادم در خصوص شرایطی که برای باشگاه پرسپولیس به وجود آمده و بحث۲ میلیارد وزارت ورزش که به قول مسئولان این باشگاه با شروطی به پرسپولیسی ها تعلق داده شده اظهار داشت: متأسفم که در روزهای پایانی لیگ شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. ما با وجود اینکه تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا بتوانیم فوتبال را به طور جدی دنبال کنیم و در آینده شاهد پیشرفت این رشته باشیم اما مسائلی به وجود می آید.

نماینده وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: از دو ماه گذشته که این مسئولیت را بر عهده گرفتم همواره در تلاش بودم که شرایطی فراهم کنیم تا از فوتبال لذت ببریم و این رشته مردم پسند باشد. هرچند این اتفاقات باید زودتر رخ می داد اما به هر دلیل این امر صورت نگرفت ما برای فصل آینده چارچوبی را مشخص خواهیم کرد تا در آن چارچوب فعالیت صورت بگیرد. به هر حال تغییرات با سر و صداهایی همراه خواهد بود که در ابتدای آن شاهد این موضوع بودیم و این مسئله ادامه هم خواهد داشت اما تا وقتی که من این مسئولیت را بر عهده دارم این اقدامات را ادامه خواهیم داد. زمانی که در هفته ماقبل پایانی حضور تماشاگران در ورزشگاه ها را دیدم گفتم که این یک زنگ خطر است. این مسئله هم به آن دلیل است که همین سر و صداها به وجود می آید من به خاطر سابقه ورزشی که دارم نگران آینده هستم.

وی در مورد اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس از جمله علی دایی و علی پروین اعلام کردند که وزارت ورزش شروطی را برای پرداخت پول قرار داده است، گفت: به من همواره تأکید دارند که حرمت ها حفظ شود حتی اگر کسی مطلبی را از روی عصبانیت عنوان می کند اما دلیل نمی شود که بخواهیم جواب او را بدهیم. ما روز گذشته با گودرزی جلسه داشتیم و در حالی که مسئولان پرسپولیس صحبت هایی را علیه وزیر ورزش مطرح کرده بودند اما او اعلام کرد که حرمت ها را حفظ شود. شرایط و فضا اکنون به گونه ای نیست که بخواهم مسائل مبتلا به تیم ها را عنوان کنم. من به صراحت اعلام می کنم با هر کس و یا هر تیمی که در این ارتباط مدعی است می توانم رو در رو صحبت کنم از تمام رسانه های گروهی هم عذرخواهی می کنم به این علت که نمی توانم یک موضوع را بشنوم و به آن پاسخ بدهم و بار دیگر کسی دیگر در مورد مسئله ای صحبت کند.

خادم در مورد اینکه اواخر سال گذشته مسائلی در مورد پرداخت های غیرمعمول از سوی باشگاه پرسپولیس به برخی از رسانه ها عنوان شده بود، تأکید کرد: در حال حاضر هیچ مدرک مستندی به ما گزارش نشده است اما در ارتباط با قراردادها باید بگویم که آن قراردادهایی که در سازمان لیگ ثبت شده همان استنادی است که دستگاه ها، فدراسیون و وزارت ورزش به آنها دارند اما تفاوت هایی وجود دارد.

وی در مورد مبلغ قراردادهایی که از سوی یکی از سایت ها منتشر شده و آیا این مبالغ مستند است، گفت: اینکه چگونه این مبالغ روی خروجی سایت رفته خودش جای سوال است. به نظرم کمی خوش سلیقگی نبود که قراردادها در این برهه از زمان مطرح شود. زمان مطرح کردن این موضوع نبود هر چند قراردادها موضوع پنهانی نیست اما در این زمان دلیلی نداشت که آنها مطرح شود. یکی از مواردی که کفاشیان در مورد نحوه پرداخت ۲ میلیارد صحبت داشت این بود که این قراردادها را دید و مواردی که در سازمان لیگ ثبت شده و حرف هایی که می زنند مغایرت داشت.

نماینده وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: به هر حال مطرح کردن این موارد در این برهه حساس منطقی نبود اگر مواردی که هم عنوان شده واقعی باشد و ما بخواهیم مبالغ دیگری را به بازیکنان بدهیم آن شخص بیشتر بدهکار می شود. برخی موارد هم که کمتر شده بود پس باید به یکسری پول پرداخت می شد و به یکسری پرداخت نمی شد. به همین دلیل خواسته یا ناخواسته دوگانگی به وجود می آمد. کار وزارت ورزش کمک به پرسپولیس بود که اجازه نداد این امر صورت بگیرد. اینکه این موارد اصلا مستند بود یا نه می خواهم اجازه دهید که در مورد آن صحبت نکنم.

خادم در مورد اینکه آیا وزارت شرطی برای پرداخت این پول قائل شده، تصریح کرد: به هیچ عنوان این موارد مطرح نشده بود. سازمان لیگ هر کسی می تواند بخشی از هزینه تیم ها را پرداخت کند بر اساس قانون وزارت ورزش نمی تواند از تیم ها حمایتی انجام دهد و بر همین اساس این مبلغ از سوی سازمان لیگ پرداخت شد که به گونه ای پرداختی این تیم برای فصل آینده حساب می شد. قبل از اینکه پولی پرداخت شود آقایان در باشگاه پول ها را بین نفراتی تقسیم کردند و عنوان کردند که به کسی چه مقداری تعلق یابد. این موضوع زمانی که به دست کفاشیان می رسد و بر اساس لیستی که قراردادها وجود داشت اگر پولی می خواست پرداخت شود برخی اضافه دریافت می کردند و بدهکار می شدند. اینکه بخواهیم به کسی ۸۰-۷۰ میلیون بدهیم درست است یا خیر؟

انتهای پیام / خ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار