|
|
کدخبر: ۱۵۴۷۳۲

۶۵ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال نیجریه فاش کرد که هم تیمی هایش برای دیدار مقابل اسپانیا در جام جهانی ۹۸ فرانسه از دستور مربی سرپیچی کردند.

به گزارشخبرگزاری فارس، گاربا لاوال فاش کرد که در جام جهانی ۹۸ فرانسه از دستورات سرمربی تیم ملی نیجریه در آن زمان سرپیچی کردند تا به روشی که مورد قبول خودشان بود، مقابل اسپانیا ظاهر شوند.

نیجریه با پیروزی سه بر دو مقابل اسپانیا در اولین بازی خود در این مسابقات، توانست شگفتی ساز شود. لاوال نیز در این دیدار برای نیجریه گلزنی کرد. دیگر گل های عقاب ها در این دیدار را موتیو آدپوجو و ساندی اولیسه به ثمر رساندند.

لاوال در این باره اعلام کرد که بورا میلوتینوویچ، سرمربی وقت نیجریه آنها را برای بازی با سیستم ۴-۵ - ۱ آماده کرده بود اما بازیکنان تصمیم گرفتند که با این تاکتیک بازی نکنند.

وی در این باره اظهار داشت: سرمربی از ما خواست تا ۴-۵ - ۱ بازی کنیم اما می دانستیم که اگر این کار را بکنیم و تنها با یک مهاجم بازی کنیم، مشکلاتی جدی مقابل اسپانیا خواهیم داشت. بنابراین ما بازیکنان تصمیم گرفتیم ۴-۴ - ۲ بازی کنیم. شکل تیم را درون زمین تغییر دادیم و همین نتیجه را تغییر داد.

لاوال گفت: بازی خودمان را می شناختیم و بنابراین همگی تصمیم گرفتیم کاری که معمولا جواب می دهد، انجام دهیم.

وی که مدت ها جزو بازیکنان اصلی تیم ملی نیجریه به شمار می رود، به بازیکنان فعلی تیم توصیه کرد که این استراتژی را پیاده نکنند و گفت: این چیزی نیست که بخواهیم بازیکنان را به انجام آن تشویق کنیم اما اگر همه شما احساس کردید که آن سیستم راحت نیست، باید تغییرش دهید زیرا شما کسانی هستید که بازی می کنید، نه مربی.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار