|
|
کدخبر: ۱۵۴۹۲۵

هفته سی ام لیگ برتر فوتبال

هفته سی ام و پایانی لیگ برتر روز جمعه به طور همزمان برگزار می شود در حالیکه پنج تیم شانس قهرمانی دارند.

به گزارشخبرگزاری فارس، هفته سی ام و پایانی سیزدهمین دوره لیگ برتر روز جمعه با هشت دیدار همزمان از ساعت ۱۹ برگزار می شود. آن هم در حالیکه سرنوشت قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی همچنان مبهم است و به قول زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان، لیگ این فصل یک سناریویی آلفرد هیچکاکی دارد و همه چیز در ابهام است اما جمعه ابهام ها برطرف می شود و تیم قهرمان از بین ۵ مدعی نفت، فولاد، استقلال، پرسپولیس و سپاهان تعیین خواهد شد و تیم دوم جدول هم سهمیه آسیایی کسب خواهد کرد. نگاهی به این دیدارها می اندازیم؛

استقلال خوزستان - پرسپولیس؛ قرمز و آبی در تب و تاب سقوط و قهرمانی!

نتیجه دیدار رفت: پرسپولیس صفر - استقلال خوزستان صفر

استقلال خوزستان اگرچه در رده دوازدهم قرار دارد اما اگر بیش از سه گل از پرسپولیس بخورد و فجر و ذوب آهن هم به برد با بیش از دو گل برسند احتمال دارد به پلی آف برود بنابراین شاگردان ویسی با تمام قدرت مقابل سرخپوشان قرار می گیرند و امیدوارند در شهر اهواز که به شهر آبی دوستان شهرت دارد حتی پرسپولیس را شکست بدهند. سرخپوشان تهرانی هم که قهرمانی را روز یکشنبه از دست داده اند باید در این بازی با تمام توان به میدان بروند و امیدوار باشند که تیم های نفت، فولاد بازنده شوند و استقلال نتواند مقابل تراکتورسازی به پیروزی برسد تا شاید آنها قهرمان شوند! اتفاقی که از نظر احتمالات بسیار ضعیف است اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. پرسپولیس بعد از آنکه مقابل راه آهن فرصت صدرنشینی را از دست داد به طور کامل به حاشیه رفت و درگیری های علی پروین و علی دایی با مدیران وزارت ورزش و انتشار ریز قراردادها بازیکنان حسابی این تیم را به حاشیه برده و آرامش را از پرسپولیس گرفته است. اکنون سرخپوشان اگر می خواهند با هواداران شان آشتی کنند باید در این بازی پیروز شوند تا شاید حداقل به کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشند و شاید هم با خوش شانسی قهرمان شوند. شاید هم پرسپولیس هفتمین باختش را از یک تیم آبی پوش دشت کند! در آنصورت امکان دارد گران ترین پرسپولیس تاریخ به رده پنجم سقوط کند.

داماش گیلان - مس کرمان؛ دومین سقوط کرده؟

نتیجه دیدار رفت: مس یک - داماش یک

کرمانی ها که اولین سقوط کرده به لیگ یک هستند با کمترین انگیزه به رشت سفر می کنند ولی داماش گیلان سراشاز انگیزه است. داماش اگر در این بازی پیروز شود و ذوب آهن و فجر امتیاز از دست بدهند شاید در لیگ برتر بماند و یا در حالت بدتر به پلی آف برسد. بنابراین داماشی ها نمی خواهند از آخرین فرصت خود راحت به راحتی چشم پوشی کنند چون اگر امتیاز از دست بدهند و دو تیم دیگر هم برنده نشوند آنها خیلی افسوس خواهند خورد زیرا در آن صورت دومین تیم سقوط کننده لقب می گیرند.

استقلال - تراکتورسازی؛ آبی پوشان دوباره قهرمان می شوند؟

نتیجه دیدار رفت: تراکتورسازی یک - استقلال یک

آبی پوشان تهرانی بعد از اینکه تیم قرمز پوش فولاد را در اهواز شکست دادند هم تنور رقابت در لیگ برتر را تا هفته آخر داغ نگه داشتند و هم شانس خود را برای قهرمانی زیاد کردند. آبی پوشان اگر بتوانند دومین تیم قرمز پوش را هم ظرف کمتر از یک هفته شکست بدهند در آنصورت شانس قهرمانی دارند به شرط آنکه فولاد و نفت برنده نشوند. البته فراموش نکنیم که کمیته انضباطی هم یک امتیاز از استقلال کسر کرده است. آبی ها امیدوارند که هوادارانشان حداقل در روز آخر لیگ به ورزشگاه بیایند وآنها را مقابل تیم پرتماشاگر تراکتورسازی تنها نگذارند. تراکتورسازی که با قهرمانی در جام حذفی سهمیه آسیایی کسب کرده در این بازی فقط برای اعاده حیثیت بازی خواهد کرد. علی کریمی قول داده که بازیکنان تراکتورسازی با تمام وجود مقابل استقلال بازی کنند و آبی پوشان هم آندرانیک تیموریان هافبک ارزنده و ملی پوش خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. آندو مقابل فولاد کارت قرمز گرفت. استقلالی ها خیلی دوست دارند دومین قهرمانی متوالی خود را در لیگ برتر جشن بگیرند البته سرنوشت قهرمانی دست خود آنها نیست و باید گوش به زنگ دیدارهای نفت و فولاد در تبریز و اصفهان باشند.

فجرسپاسی - ملوان؛ بازی خداحافظی اسکوچیچ

نتیجه دیدار رفت: ملوان ۳ - فجر سپاسی یک

آخرین بازی ملوان با سرمربیگری اسکوچیچ در شیراز برگزار می شود و این مربی خوش اخلاق و فنی دوست دارد با برد فصل را تمام کند و ششمی را به ملوانی ها هدیه کند. البته اگر تراکتورسازی مقابل استقلال به پیروزی نرسد ملوانی ها حتی در صورت باخت هم ششم خواهند ماند. این بازی اما برای فجر سپاسی بازی حکم مرگ و زندگی را دارد آنها که در خطر سقوط و حضور در پلی آف هستند باید در این بازی به پیروزی برسند تا حداقل حضورشان در پلی آف قطعی باشد البته اگر ذوب آهن نتواند به پیروزی برسد در آنصورت شاید شاگردان سرهنگ یاوری در لیگ برتر هم به طور مستقیم بمانند و شاید یاوری یک فصل دیگر هم در لیگ برتر حضور داشته باشد و یک رکورد منحصر به فرد را در بین مربیان از خود برجا بگذارد.

راه آهن - ذوب آهن؛ منصور و فیروز علیه تیم های سابق

نتیجه دیدار رفت: ذوب آهن ۲ - راه آهن ۳

این بازی برای فیروز کریمی حکم مرگ و زندگی را دارد فیروز اگر در این بازی که مقابل تیم سابقش برگزار می شود به پیروزی برسد در آن صورت موفق شده که تیم بحران زده ذوب آهن را در لیگ برتر نگه دارد ولی حریف تیم سختکوشی مثل راه آهن است که هفته گذشته پرسپولیس را از قهرمانی دور کرد و جمعه هم می تواند سرنوشت دیگری برای ذوب آهن رقم بزند. به خصوص اینکه منصور ابراهیم زاده اصفهانی به خوبی تیم ذوب آهن را می شناسد و اگر او تیم سابقش را شکست بدهد شاید این مرتبه باعثشود ذوب آهن به لیگ دسته اول سقوط کند یا به پلی آف برود.

سپاهان - نفت تهران؛ دوئل قهرمانی در نصف جهان

نتیجه دیدار رفت: نفت ۲ - سپاهان ۲

هر دو تیم شانس قهرمانی دارند البته شانس نفت که صدرنشین لیگ برتر است بسیار بیشتر از سپاهان است بنابراین شاهد یک دوئل تمام عیار در نصف جهان خواهیم بود. این بازی می تواند فینال لیگ باشد چون سرنوشت قهرمانی لیگ سیزدهم به نتیجه این بازی گره خورده است. نفت اگر پیروز شود بی دردسر قهرمان خواهد شد اما با مساوی یا شکست امکان دارد جام قهرمانی از چنگ این تیم دور شود. سپاهان هم شانس قهرمانی دارد و از سویی دیگر برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا تلاش می کند. نبرد این دو تیم زرد پوش در کانون توجه همه فوتبال دوستان و به خصوص چهار مدعی قهرمانی لیگ برتر است. دوئل قهرمانی در نصف جهان برگزار می شود. گل محمدی فصل گذشته با پرسپولیس قهرمانی را در فینال جام حذفی از دست داد و سپاهان قهرمان شد و شاید او اکنون در فکر انتقام باشد و شاید دوباره تاریخ تکرار شود.

گسترش فولاد - فولاد خوزستان؛ جشن قهرمانی در تبریز؟

نتیجه دیدار رفت: فولاد خوزستان یک گسترش فولاد یک

فولاد که در خانه مقابل استقلال با یک باخت شانس قهرمانی را از دست داد اکنون باید در تبریز تیم گسترش را شکست بدهد و امیدوار باشد که سپاهان از نفت تهران امتیاز بگیرد و آنها جام قهرمانی را در تبریز بالای سر ببرند. گسترش فولاد با یک باخت سنگین باعثصدرنشینی نفت شد و اکنون باید مقابل دومین مدعی قهرمانی به میدان برود آن هم در حالیکه نه دغدغه صعود دارد نه نگران سقوط است ولی مسئولان باشگاه از بازیکنانشان خواسته اند که در این بازی برای برد تلاش کنند به خصوص اینکه بعد از باخت به نفت حرف و حدیثهایی هم از سوی بازیکنان گسترش در رسانه ها منتشر شد.

صبای قم - سایپا؛ بدون حساسیت

نتیجه دیدار رفت: سایپا ۲ - صبا یک

جدال تیم های هشتم و دهم جدول هیچ حساسیتی ندارد. نارنجی پوشان سایپا می خواهند رتبه هشتمی که خیلی هم مهم نیست را حفظ کنند و صبا هم تلاش می کند با یک برد شانس خود را برای تک رقمی شدن رتبه اش امتحان کند.

انتهای پیام / ن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار