|
|
کدخبر: ۱۵۸۴۲۴

۵۸ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

یک روزنامه برزیلی در گزارشی به مأموریت سخت سرمربی پرتغالی ایران برای صعود تیمش از مرحله گروهی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پرداخت.

به گزارشخبرگزاری فارس، سایت برزیلی «OTEMPO» در گزارشی به حضور ایران در جام جهانی پرداخت و نوشت: تیم آسیایی زیر نظر سرمربی پرتغالی خود، کارلوس کی روش راهی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل می شود. ایران پس از سه حضور و سه ناکامی در این مسابقات امیدوار است نتیجه متفاوتی را در این دوره از مسابقات رقم بزند. نماینده آسیایی برای رقابت در این مسابقات یک سرمربی پرتغالی انتخاب کرده است. کارلوس کی روش پرتغالی است و دومین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کند؛ هرچند تاکنون سه تیم را به جام جهانی رسانده است.

وی پس از رساندن آفریقا به جام جهانی ۲۰۰۲، از حضور روی نیمکت این تیم برکنار شد و سپس هدایت پرتغال را در جام جهانی ۲۰۱۰ به دست گرفت. تیم وی در این رقابت ها در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل اسپانیا حذف شد. اکنون این مربی می داند که مأموریتش با ایران آسان نیست.

بسیاری از هم گروهی با آرژانتین در جام جهانی معترض هستند اما سرمربی پرتغالی معتقد است که این فرصت خوبی برای بازیکنانش است تا بتوانند با بازیکنان بزرگی روبرو شوند. پیروزی مقابل بوسنی و هرزگوین و نیجریه امکان پذیر است و ایران با این نتیجه می تواند صعود کند.

کارلوس کی روش در این باره گفته است: بازی مقابل آرژانتین برای ما فوق العاده و جالب است. ما مقابل بهترین های دنیا به میدان می رویم و چه چیزی بهتر از این؟ تلاش می کنیم تا به دور دوم صعود کنیم. آیا این کار آسانی نیست؟ نه بلکه وظیفه بسیار سختی است اما این در دستان خودمان است تا تلاش کنیم و مسابقات ارزشمندی را به نمایش بگذاریم.

ایران با وجود اینکه اشتیاق و تعهد دارد اما کار سختی برای غلبه بر دو رقیب دیگرش دارد؛ به خصوص با توجه به اینکه بازیکنان زیادی ندارد که تجربه زیادی در عرصه بین المللی داشته باشند در حالی که بوسنی و نیجریه از این ویژگی برخوردارند.

تنها پیروزی ایران در رقابت های جام جهانی در سال ۱۹۹۸ مقابل آمریکا به دست آمد. تنها امید ایران در این رقابت ها شانس صعود از مرحله گروهی است.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار