|
|
کدخبر: ۱۵۹۳۱۶

امیدوارم تیم های مشهدی مانند آسانسور بالا و پایین نشوند

خبرگزاری تسنیم: بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: مشکلاتی که بین تیم ملی و باشگاه ها رخ داد تنها یک جنگ زرگری است.

خداداد عزیزی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به لیگ برتری شدن تیم پدیده مشهد عنوان کرد: خدا را شکر که مشهد دوباره لیگ برتری شد، خیلی ها دوست داشتند این اتفاق رخ بدهد و مشهد دوباره به لیگ برتر فوتبال بیاید تا بیایند و در این شهر بازی کنند.

وی افزود: مشهد دومین کلان شهر کشور محسوب می شود. مشهد چند سالی از لیگ برتر دور بود که این مسئله به عدم کارشناسی مربوط می شد و حالا که شهرمان لیگ برتری شده امیدوارم این روند تیم های مشهدی ادامه داشته باشد. امیدوارم تیم هایی که از مشهد به لیگ برتر می آیند مانند آسانسور بالا و پایین نروند و دوباره سقوط نکنند.

سرمربی پیشین ابومسلم با اشاره به شرایط فوتبال مشهد خاطرنشان کرد: تیم پدیده این فصل بسیار خوب سرمایه گذاری کرد و جواب هم گرفت و امیدوارم همین راهی را که می روند ادامه دهند. پدیده نباید مانند استیل آذین و تیم های دیگر شود که یک سال با قدرت آمدند و بعد از آنها خبری نشد.

تیم سیاه جامگان دیگر تیم مشهدی لیگ دسته یک در مرحله پلی آف صعود به لیگ برتر قرار دارد. عزیزی در این باره گفت: سیاه جامگان تیمی است که هزینه زیادی نکرده اما جوانان خوبی دارد. آنها از لیگ دسته دوم کار خود را آغاز کردند و به لیگ دسته اول رسیدند و حالا نیز در آستانه صعود به لیگ برتر قرار دارند اما کارشان برابر پیکان خیلی سخت است.

«با توجه به تساوی خارج از خانه سیاه جامگان برابر پیکان در بازی رفت، فکر نمی کنید نماینده مشهد در بازی برگشت کار راحت تری داشته باشد؟» وی در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: سرمربی سیاه جامگان آقای مهاجری دوست و همبازی خودم بوده اما دیدار با پیکان واقعاً سخت است. تیم سیاه جامگان تیم جوانی است و از سوی دیگر پیکان یک تیم با تجربه دارد. بازی برابر تیم های با تجربه سخت است و به همین دلیل نباید همه چیز را تمام شده دید و سیاه جامگان کار سختی در مشهد دارد.

عزیزی در ادامه گفت وگو با تسنیم در خصوص مشکلاتی که برای تیم ملی در برگزاری اردوی آفریقای جنوبی رخ داد گفت: مشکلاتی که بین تیم ملی و باشگاه ها رخ داد تنها یک جنگ زرگری بود. طبیعی است که تیم ملی نسبت به باشگاه ها ارجحیت دارد اما در همه جای دنیا فدراسیون و باشگاه ها با یکدیگر تعامل می کنند. تغذیه تیم ملی که بازیکن است از باشگاه تامین می شود آن هم باشگاه های بزرگی چون پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی که ۳ تیم از بین آنها در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند.

بازیکن تیم ملی در جام جهانی ۹۸ فرانسه با بیان اینکه تهدید کردن باشگاه ها از سوی فدراسیون کار درستی نیست، تاکید کرد: اینکه باشگاه ها را تهدید کنیم اگر به تیم ملی بازیکن ندهید محروم می شوید و شما را جریمه می کنیم کار قشنگی نیست. هیچ کجای دنیا این اتفاق نمی افتد و اگر کار به فیفا بکشد حق با باشگاه ها خواهد بود. هیچ تیم ملی و فدراسیونی نمی تواند بازیکنان یک تیم را که در اختیار باشگاه هستند به زور بگیرد.

وی ادامه داد: این باشگاه ها برای بازیکنان خود هزینه کرده اند و اکنون نیز بازی های حساسی دارند. تیم ملی نمی تواند بازیکنان آنها را طبق قانون بگیرد و فقط باید طبق تقویم فیفا عمل کرد. فکر نمی کنم برنامه چنین اردوهای طولانی مدتی در تقویم آسیا و فیفا وجود داشته باشد. در هیچ کجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد که تیم ملی بخواهد به اردو برود و بازیکنان در باشگاه های شان بازی داشته باشند اما بخواهند آنها را مجبور کنند که همراه تیم ملی باشند.

عزیزی گفت: اگر ادبیات مناسبی به کار گرفته شود شاید مدیران و مربیان باشگاه ها راحت تر با فدراسیون کنار بیایند. در شرایط فعلی حق ۲ طرفه است و تیم ملی نسبت به باشگاه ها ارجحیت دارد اما باید باشگاه ها را هم در نظر بگیریم که از ابتدای فصل در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده اند و برای بازیکنان هزینه های زیادی متحمل شده اند. شرایط هم به گونه ای است که برخی نمایندگان ما در آسیا هنوز شانس صعود دارند. ای کاش ادبیات بهتری را در این اتفاق می دیدیم و فکر نمی کنم کار با ضرب و زور پیش برود.

کی روش خواسته بود بازیکنان داخلی در هر شرایطی در اردوی آفریقای جنوبی حضور داشته باشند تا در تمرینات تیم ملی روی آمادگی بدنی شان و میزان دوندگی شان بیشتر کار شود. بازیکن پیشین تیم ملی درباره این موضوع عنوان کرد: طبق قانون بازیکنان نباید به این اردو بروند و این نظر کی روش است. اینکه بازیکنان در باشگاه های خود آمادگی بالایی ندارند و میزان دوندگی شان پایین است را قبول ندارم و این حرف منطقی نیست. بازیکنان در باشگاه های خود تمام توان خود را می گذارند و بازیکنان استقلال، فولاد، سپاهان و تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا بازی می کنند که مطمئناً میزان دوندگی آنها کم نیست.

عزیزی با تاکید بر اینکه این صحبت ها تنها یک جنگ زرگری است و هر کسی به نفع خودش صحبت می کند، اظهار داشت: کاش در این بین تعاملی بین باشگاه ها و تیم ملی صورت می گرفت. کفاشیان، نبی، کمیته فنی فدراسیون فوتبال و… باید با مربیان و مدیران تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا جلسه می گذاشتند و بسیار خوب و محترمانه این مشکل را حل می کردند.

وی گفت: من شنیده ام برای آنهایی که با تیم ملی همکاری نکرده اند قرار است محرومیت، جریمه و… در نظر گرفته شود اما با این چیزها مشکل حل نمی شود. اگر قرار باشد رأیی هم صادر شود، باشگاه ها به فیفا و AFC اعتراض کنند فدراسیون فوتبال محکوم می شود. اگر به همین شکل پیش برویم هر زمانی تیم ملی اردو بخواهد، باشگاه ها باید بازیکنان خود را به تیم ملی بدهند که این قانون در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و منطقی نیست. اگر اینگونه باشد باشگاه ها دیگر تیم داری نمی کنند، چون بازیکنان خود را آماده می کنند و سرمربی تیم ملی هر زمان که می خواهد بازیکنان آنها را می گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار