|
|
کدخبر: ۱۶۰۶۸۶

نمایندگان والیبال ساحلی ایران در رویدادهای بین المللی فروردین عملکرد مطلوبی داشتند که کسب قهرمانی در تور آسیایی تایلند، مقام سومی قهرمانی نوجوانان و جواز حضور در المپیک چین از جمله آنان است.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،نخستین رویداد پیش رو ساحلی بازان ایران در فروردین مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و انتخابی المپیک بود که مقام سومی تیم ایران ره آورد والیبال ساحلی کشورمان در این مسابقات بود.

تیم ملی والیبال ساحلی نوجوانان کشورمان متشکل از رسول آق چه لی و میربابک موسوی به سرمربیگری مازیار هوشمند در دور مقدماتی این رقابت ها موفق به شکست نیوزلند، چین تایپه و سنگاپور شدند تا راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند.

ملی پوشان نوجوانان ایران در این مرحله با شکست تیم قدرتمند ژاپن ضمن کسب جواز حضور در بازی های المپیک نوجوانان در جمع چهار تیم برتر قرار گرفت. تنها شکست ملی پوشان نوجوانان والیبال ساحلی ایران در مرحله نیمه نهایی در برابر تیم اندونزی بود که آنان را در راه یابی به دیدار نهایی ناکام گذاشت.

تیم ملی والیبال ساحلی نوجوانان ایران در دیدار رده بندی به مصاف تیم سریلانکا رفت و در دیداری نزدیک موفق شد دو بر یک مقابل این تیم به پیروزی دست پیدا کند و مقام سوم این رقابت ها از آن خود کند.

دو دوره مسابقات والیبال ساحلی تور آسیا – اقیانوسیه دیگر رویدادهای والیبال ساحلی ایران در فروردین بود که نماینده کشورمان در یکی از آنان به مقام قهرمانی دست یافت.

در این رقابت ها دو تیم از ایران حضور داشتند. تیم والیبال ساحلی ایران(یک) متشکل از بهمن سالمی و رحمان رئوفی و تیم والیبال ساحلی ایران(دو) با ترکیب آق محمد سلاق و پرویز فرخی دیگر نماینده کشورمان بودند که با هدایت رضا نائینی سرمربی تیم ملی والیبال در این رقابت ها شرکت کردند.

نمایندگان والیبال ساحلی ایران با کسب عنوان های چهارمی و پنجمی به کار خود در نخستین تور آسیا – اقیانوسیه در شهر خانوم تایلند پایان دادند.

تیم والیبال ساحلی ایران(یک) در دور مقدماتی با تیم های استرالیا یک، تایلند ۲ و هنگ کنگ ۲ همگروه شده بود که آنان را شکست داد و در مرحله یک هشتم نیز هند را از پیش رو برداشت.
این تیم در مرحله یک چهارم نهایی با شکست استرالیا ۲ راهی مرحله نیمه نهایی شد و با پذیرش شکست در برابر قزاقستان یک در مرحله نیمه نهایی از راهی یابی به دیدار نهایی بازماند.
تیم والیبال ساحلی ایران یک در آخرین بازی خود در تور نخست آسیا و اقیانوسیه به مصاف قراقستان(۲) رفت و با شکست در برابر این تیم به عنوان چهارمی این رقابت ها اکفتا کرد.

تیم والیبال ساحلی یک کشورمان دیگر نماینده کشورمان نیز در دور مقدماتی و یک هشتم نهایی موفق به شکست تیم های استرالیا ۲، سنگاپور و استرالیا یک شد. آق محمد سلاق و پرویز فرخی در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم قطر(۱) رفت و ۲ بر صفر مغلوب این تیم که دو بازیکن برزیلی در اختیار دارد شد تا برای کسب عنوان پنجمی به مصاف استرالیا دو برود.
ملی پوشان والیبال ساحلی کشورمان در آخرین بازی خود در تور نخست آسیا - اقیانوسیه تایلند دو بر صفر استرالیا(۲) را شکست دادند و به عنوان پنجمی این رقابت ها دست یافتند.

شهر سانخولای تایلند میزبان دومین تور والیبال ساحلی آسیا – اقیانوسیه بود شهری که شاهد قهرمانی یکی از نمایندگان والیبال ساحلی ایران در این رقابت ها بود.

تیم والیبال ساحلی هیات والیبال هرمزگان(ایران یک) متشکل از بهمن سالمی و رحمان رئوفی در دیدار نهایی دومین تور آسیا – اقیانوسیه موفق به شکست دو بر صفر نیوزلند شد تا به عنوان قهرمان این رقابت ها معرفی شود.

این تیم در مراحل مختلف این بازی هفت پیروزی متوالی در برابر تیم های هند یک، ژاپن یک، فیلیپین، نیوزلند، استرالیا، قزاقستان یک و نیوزلند یک به دست آورد تا با اقتدار در میان قدرتمند ترین تیم های ساحلی قاره آسیا و اقیانوسیه قهرمان این رقابت ها شود.

تیم والیبال ساحلی شهرداری ارومیه(ایران ۲) نیز در دومین تور آسیا – اقیانوسیه با ترکیب آق محمد سلاق و پرویز فرخی موفق به کسب عنوان هفتم شد.

این تیم نیز در دور مقدماتی و مرحله یک هشتم نهایی موفق به شکست تیم های اندونزی یک، نیوزلند دو، هند و اندونزی دو شد. اما در دو بازی دیگر مغلوب قزاقستان یک و استرالیا شد تا به عنوان هفتمی این رقابت ها اکتفا کند.

دو تور آسیا و اقیانوسیه والیبال ساحلی از امتیاز ویژه ای در رنکینگ مسابقات قهرمانی آسیا(خرداد ۹۳ در چین) و بازی های آسیا کره جنوبی برخوردار بود.


در پایان فروردین ۱۳۹۳ تیم های ملی نوجوانان و بزرگسالان کشورمان با کسب عناوین زیر عملکرد خوب و قابل قبولی در رقابت های برگزار شده در قاره آسیا و اقیانوسیه داشتند که این نوید دهنده روز های خوبی برای ساحلی بازان کشوران در رقابت های آتی می باشد:

تیم والیبال ساحلی نوجوانان(رسول آق چه لی و میربابک موسوی):
مقام سوم آسیا و جواز حضور در بازی های المپیک نوجوانان چین

تیم والیبال ساحلی ایران یک(بهمن سالمی و رحمان رئوفی):
مقام چهارم تور نخست و مقام قهرمانی تور دوم آسیا و اقیانوسیه

تیم والیبال ساحلی ایران دو(آق محمد سلاق و پرویز فرخی):
عنوان پنجم تور نخست و رتبه هفتم تور دوم آسیا - اقیانوسیه

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار