|
|
کدخبر: ۱۶۲۶۸۴

پتانسیل خیلی خوبی در اختیار ورامینی ها قرار می دهیم

دبیر فدراسیون والیبال گفت: منافع باشگاه متین ورامین منافع والیبال ایران است و سعی می کنیم پتانسیل خوبی در اختیار آنها قرار دهیم.

محمود افشاردوست در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در مورد اتفاقات و اختلاف های اخیر فدراسیون والیبال با باشگاه متین ورامین برای در اختیار گذاشتن سه بازیکن ملی پوش به متین ورامین برای حضور در مسابقات جام باشگاه های جهان اظهار داشت: تیم ملی ما محدود به موسوی، معروف و محمودی نیست؛ ما ۱۲ بازیکن ملی پوش داریم که برای حضور در مسابقات لیگ جهانی باید ۱۶ بازیکن را معرفی کنیم. سال گذشته در مسابقات مختلف لیگ جهانی بازیکنان مختلفی را وارد میدان کردیم و نتایج بسیار خوبی کسب کردیم. مگر جابجایی بازیکنان در لیگ جهانی ضرری به تیم ملی زد؟ ایتالیا را شکست دادیم و آلمان را هم شکست دادیم.

وی با بیان اینکه منافع باشگاه متین منافع والیبال ایران است، ادامه داد: ما بازیکنانی داریم که متینی ها بخواهند جایگزین این سه بازیکن کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. هر باشگاه بازوی فدراسیون است و در سال های اخیر با باشگاه هایی که به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شدند تعامل بسیار خوبی داشتیم. سال گذشته با وجود اینکه زمان بازی ها تغییر کرد مسئولان کاله از فدراسیون تبعیت کرد و با بازیکنان غیرملی پوش به رقابت ها اعزام شد.

افشاردوست عنوان کرد: ما دل مان می خواهیم هم تیم ملی موفق باشد و هم باشگاه متین؛ همین حالا همه می گویند که توقعات از تیم ملی بالا رفته و باید این شرایط را هم در نظر بگیریم. ما خواسته های مردم را هم باید اجابت کنیم که برای اینکار ملزوماتی داریم؛ از طرفی می خواهیم حالا که متین در جمع هشت تیم برتر دنیا قرار گرفته است هم نتایجی در شأن والیبال ایران کسب کند.

دبیر فدراسیون والیبال گفت: نگاه ما ملی است و متینی ها هم باید نگاه ملی داشته باشند تا هر دو طرف سود ببرند. من بازیکن تیم ملی بوده ام و می دانم تفکر مربیان در آستانه مسابقات حساس چیست؛ هیچ مربی در این فاصله کوتاه بازیکنانش را رها نمی کند تا به مسابقات جام باشگاه های جهان بروند.

وی با بیان اینکه از ۱۷ تا ۲۴ اردیبهشت استرالیا میهمان ایران خواهد بود، عنوان کرد: پس از آن به بلغارستان و صربستان می رویم. مشکل ما نوع آمادگی بازیکنان است؛ ملی پوشان در خردادماه تا آخر لیگ جهانی باید در اوج آمادگی باشند. اگر این سه بازیکن حالا به اوج برسند، قطعاً در مسابقات لیگ جهانی به دوران افت خود خواهند رسید که این موضوع را علم ورزش ثابت می کند. بازیکنان آهن که نیستند؛ مگر می شود از آسیا به آمریکای جنوبی بروند، سپس به آسیا بازگردند و به اروپا بروند و بازهم مجدداً به امریکای جنوبی بروند.

افشاردوست با بیان اینکه پتانسیل خیلی خوبی در اختیار متین قرار می دهیم، افزود: این موضوع ممکن به بازیکنان آسیب برساند. ما علاوه بر بحثمنافع ملی باید موضوع آسیب دیدگی بازیکنان را هم درنظر بگیریم. اگر اختلاف ساعت ها را بررسی کنیم متوجه می شویم که حضور در این مسابقات و اردوها بازیکنان را خسته می کند. ما می خواهیم تنها یک بار از پتانسیل بالای ملی پوشان استفاده کنیم و باید از کوچک ترین درصدها که به ما کمک می کند هم بهره ببریم.

دبیر فدراسیون والیبال درمورد صحبت های نماینده مجلس ورامین، قرچک و پیشوا در جشن قهرمانی متین مبنی بر اینکه " در این جریان فدراسیون را ادب می کنیم! "، تصریح کرد: من هم این موضوع را شنیده ام، اما نمی دانم چقدر صحت دارد. بعید می دانم نماینده محترم یک شهر در مجلس شورای اسلامی با این ادبیات صحبت کند. امیدوارم این موضوع درست نباشد، چراکه در شأن ورزش و ورزشکار نیست که اینگونه با آن صحبت شود.

انتهای پیام / ن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار