|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۲۰

اگر قرار باشد فوتبال را کامل پوشش دهیم باید برخی رشته ها را حذف کنیم

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی گفت: طبق صحبت هایی که با رئیس و سرمربیان بسکتبال و والیبال داشتیم آنها اعلام کردند ترکیب اصلی شان را برای بازی های آسیایی شان می فرستند.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی امروز در نشست خبری گفت: قبلا این مرکز با نام ستاد تدارکاتی به کارکرد مشترک با سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک داشت فعالیت می کرد. در اساسنامه جدید نام ستاد تدارکاتی به مرکز نظارت بر تیم های ملی تغییر کرد و حالا هم در ساختمان کمیته ملی المپیک مستقر شده است. البته از نظر ساختاری تغییری نداشته و اعضای آن رئیس، خزانه دار و دبیر هستند که قرار است دبیر آن را به زودی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: گزینه هایی مدنظرم هستند اما باید کسی باشد که بتواند وقت بگذارد. ما انتظار نداریم شخصی باشد که از صبح تا شب در کمیته باشد اما با توجه به اینکه من خودم پیش از این به عنوان دبیر ستاد و کارمند کمیته وقت زیادی می گذاشتم می خواهیم چنین شخصی باشد. قرار است تا یک هفته یا ده روز آینده آن را نهایی کنیم. کمیته های زیرمجموعه این مرکز هم کار خود را شروع کرده اند و افرادی هستند که قبلا با ما کار کرده بودند محصول این ستادها و مراکز این است که کاروان اعزامی را آماده سازی اش را انجام دهد.

رحیمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بودجه این مرکز چگونه تأمین می شود و در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرد، عنوان کرد: کمیته بودجه کلانی دارد که شامل بودجه جاری و قهرمانی است که ما در مرکز تیم های ملی اعلام می کنند که این بودجه چقدر است. ما هم با توجه به رویدادها رشته ها را اولویت بندی می کنیم. البته از بودجه سال ۹۳ هنوز پولی نگرفته ایم اما مبلغی که از سال ۹۲ دریافت کردیم بر اساس یک برنامه عدالت محور به فدراسیون ها توزیع شد.

*برآورد از تعداد مدال ها هنوز زود است

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در پاسخ به این سوال که چه برآوردی از تعداد مدال ها در بازی های آسیایی دارید، عنوان کرد: قبل از پایان سال جلساتی با فدراسیون ها داشتیم که چالش ها را بررسی کردیم. این مشکل اقتصادی فقط برای ورزش نیست اما در جمع بندی که از فدراسیون ها داشتیم اکثرا مسئله مالی داشتند. در مرحله دوم هر روز با ۵-۴ فدراسیون به طور فشرده بدون حضور رئیس جلساتی را با سرمربیان برگزار کرده و تفاهم می کنیم که برنامه شان در ۱۴۰ روز آینده که تا بازی ها مانده چیست. رشته های اول ما مانند کشتی، تکواندو، وزنه برداری، دومیدانی رشته هایی هستند که ما تا سقف سه اعزام خارجی را پوشش می دهیم و اردوهای داخلی را نیز همینطور. بنابراین فدراسیون خیالش راحت است که کدام رویداد را ما پوشش می دهیم اما درباره برآورد تعداد مدال هنوز زود است چرا که چارچوب تیم ها معلوم نشده و رقبای ما هنوز به ترکیب نهایی نرسیده اند.

رحیمی در ادامه صحبت های خود به گروه بندی رشته های اعزامی اشاره کرد و گفت: رشته ها را بر اساس شانس مدال طلا، شانس مدال و عدم کسب مدال گروه بندی کرده ایم که گروه آخر رشته های حمایتی هستند. اولویت ما گروه اول است که برایشان ناظر مستقیم داریم. البته در پروسه ای که داشتیم قرار شد نام ناظر را بر روی آنها نگذاریم چرا که بار حقوقی داشت. بنابراین قرار شد آنها با نام تحلیل گر در فدراسیون ها باشند. اصلا بحثدخالت مطرح نیست و به آنها می گوییم نباید وارد حاشیه شوند و مصاحبه هم نکنند.

وی در پاسخ به این سوال که این ناظران کی انتخاب می شوند، گفت: گروهی که قبلا با ما بودند هنوز هم هستند. قرار نیست ما ابلاغی بزنیم اما به طور مرتب با این ناظران در تماس هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید برای مربیان خارجی که از ایران به دلیل مشکلات ارزی رفتند و برخی فدراسیون ها مانند دومیدانی به مربی خارجی نیاز دارند چیست، تصریح کرد: اگر فدراسیون نیاز به مربی خارجی داشته باشد ما هم کمک می کنیم. از نظر اداری خودمان را جدا کرده ایم چرا که متولی رشته فدارسیون است. البته رشته های گروه اول ما نیاز به مربی خارجی ندارند اما در رشته های دیگر جذب مربی خارجی را به خودشان واگذار کرده ایم. کمک ما به مربیان خارجی ریالی است. فدراسیون قرارداد می بندد خودش هم دلار تهیه می کند.

*رشته های گروه اول ما منظم اردوهایشان را برگزار می کنند

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در پاسخ به این سوال که در فاصله ۵ ماه مانده به بازی ها مهم ترین معضل چیست، چرا که بسیاری از رشته ها درگیر لیگ هستند و یا به دلیل مسابقات جهانی نمی توانند تیم شان را در اختیار کمیته قرار دهند مانند بسکتبال و والیبال، خاطرنشان کرد: بسکتبال یکی از شانس های مدال ماست اما ما لیگ را در راستای آماده سازی تیم ها می بینیم. در جلساتی که داشتیم قرار شد رشته ها مسابقات شان را در فصل آینده بعد از بازی های آسیایی شروع کنند اما در رشته هایی که ما شانس کسب مدال طلا داریم معضل خاصی نداریم و اردوها مرتب برگزار می شود البته باید بپذیریم منابع محدود است اما باید مدیریت منابع هم داشته باشیم.

وی افزود: در جلسه ای که با رئیس فدراسیون بسکتبال داشتیم همراه با سرمربی این تیم آنها اعلام کردند اولویت بازی های آسیایی باشد و ترکیب اصلی را برای این بازی ها بگذارند. چون گفته اند تا مرحله دوم بالا نمی روند. موفقیت یک رشته در مسابقات قاره ای و جهانی موفقیت آن رشته است اما موفقیت در بازی های آسیایی موفقیت یک کشور است.

رحیمی در پاسخ به فارس، مبنی بر اینکه فدراسیون والیبال نمی تواند تیم الف خود را به دلیل قهرمانی جهانی به این بازی ها بفرستد، گفت: با توجه به اینکه کمیته برگزاری بازی های آسیایی اعلام کرده والیبال در مسابقات مقدماتی قرار نیست شرکت کند، بنابراین این امتیاز را برای والیبال قائل شدند که در دور مقدماتی شرکت نکنند.

وی در ادامه در مورد قرارداد وینگادا اظهار داشت: فدراسیون فوتبال برای ما مانند بقیه فدراسیون ها است. انتخاب مربی با خودش است درباره نتایج هم خودش باید پاسخگو باشد ما اصلا درباره قرارداد ورود نمی کنیم و پول را به فدراسیون می دهیم اگر قرار باشد تمام هزینه های فوتبال را پوشش دهیم آن وقت باید برخی از رشته ها را حذف کنیم. ما برای وینگادا رقمی تعیین نکرده ایم.

رحیمی در پایان درباره اینکه چه تعداد ورزشکار به بازی ها اعزام می کنید، گفت: اسامی نهایی یک ماه قبل از افتتاحیه اعلام می شود در حال حاضر به صورت رشته ای تعیین می کنیم که کدام رشته ها اعزام شوند درباره اسامی هم به فدراسیون ها فشار نمی آوریم مردادماه اسامی را اعلام می کنیم. شاید همان تعداد دوره قبل یعنی ۳۶۸ نفر را اعزام کنیم.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار