|
|
کدخبر: ۱۶۳۵۰۴

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در لیگ سیزدهم، با ۵۴ امیتاز در رده چهارم جدول رده بندی قرار گرفت و از راه یابی به جام باشگاه های آسیا بازماند.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سپاهان لیگ سیزدهم را با زلاتکو کرانچار آغاز کرد، مردی که یک قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی را با طلایی پوشان اصفهان به دست آورد و به همین دلیل محبوبیت خاصی بین فوتبال دوستان اصفهانی دارد.

سپاهان در فصل نقل وانتقالات قهرمانانه عمل کرد این تیم موفق شد طبق فهرست کرانچار ستاره هایی نظیر رحمان احمدی، هادی عقیلی، شجاع خلیل زاده، علی محمودی، آرش افشین، یعقوب کریمی را به خدمت بگیرد و سرانجام با خرید جباری شوک نقل و انتقالات را به استقلال وارد کرد.

البته مجتبی جباری به کار سپاهان نیامد و بعد از چند بازی از این تیم جدا شد و در نهایت هم در حالی که اصرار داشت به استقلال برگردد راهی قطر شد.

سپاهان مدعی طلایی پوش قهرمانی هفته های ابتدایی لیگ سیزدهم را بدون محرم نویدکیا پشت سرگذاشت چرا که محرم دچار مصدومیت شدیدی شده بود.

سپاهان لیگ سیزدهم را بدون سرپرست آغاز کرده خوروش که فصل قبل از جانب رحیمی حمایت می شد به واسطه اختلاف با حامی سابق خود از سپاهان رفت و این تیم چند هفته ای بدون سرپرست بود.

در ادامه میان کرانچار و رحیمی هم اختلاف پیش آمد و کار به جایی رسید که شایعه شد نویدکیا جانشین کرانچار می شود اما هیئت مدیره از سرمربی خارجی حمایت کرد و علیرضا رحیمی از مدیرعاملی سپاهان کنار رفت.

سپاهان با مدیرعاملی ترابیان که در زمان مدیریت رحیمی، رییس هیئت مدیره بود به فعالیت خود در لیگ سیزدهم ادامه داد.

** ستاره های درخشان سپاهان

سپاهان در فصل جاری بازیکنان موثر کم نداشته از جمله ستاره های اصلی این تیم محمد غلامی، علی احمدی، احسان حاج صفی و امین جهان عالمیان بوده اند.

** گلزنان سپاهان در لیگ سیزدهم

مهدی شریفی با ۸ گل زده بهترین گلزن سپاهان لقب گرفت بعد از روی محمد غلامی با ۶ گل و هادی عقیلی با ۵ گل قرار دارند.

** کم ترین شکست در لیگ سیزدهم

تیم فوتبال سپاهان با ۴ شکست مقابل تیم های تراکتورسازی تبریز، فجرسپاسی شیراز، ملوان انزلی و پرسپولیس تهران کم ترین شکست را به نام خود ثبت کرد.

** عملکرد سپاهان

سپاهان در اوایل لیگ سیزدهم شروع ضعیفی داشت اما رفته رفته به انسجام درونی رسید و توانست به اوضاع خود در جدول بهبود بخشید.

این تیم از ۳۰ بازی انجام داده خود ۱۴ برد کسب کرد وبه ۱۲ تساوی رسید و ۴ بازی دیگر را واگذار کرد خط حمله این تیم توانست ۳۶ بار دروازه حریفان خود را باز کند هم چنین خط دفاعی سپاهان ۲۰ گل خورده را در کارنامه خودبه ثبت رسانده است.

نکته قابل توجه دیگر در خصوص تیم سپاهان این است که این تیم پس از سال ها حضور در لیگ قهرمانان آسیا، در فصل آینده در لیگ قهرمانان حضور ندارد.

در پایان نظر یکی از کارشناسان فوتبال را درخصوص عملکرد سپاهان جویا شده ایم که از نظر خواهیم گذراند.

کربکندی: جوان گرایی تنها نقطه ی مثبت سپاهان در لیگ سیزدهم

پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص سپاهان در لیگ سیزدهم گفت: تیم سپاهان برای قهرمانی بسته شده و هزینه زیادی کرده بود ولی با از دست دادن بازیکنانی چون جباری و آرش افشین لطمه بزرگی به تیم وارد شد.

کربکندی تصریح کرد: سپاهان خریدهای خوبی هم داشت ولی به خوبی از آن ها استفاده نشد مصدومیت محرم نویدکیا هم باعثشد سپاهان افت شدیدی داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: تنها نکته مثبتی که سپاهان در لیگ سیزدهم داشت این بود که به جوانان فرصت بازی داد و آن ها توانستند به تیم ملی دعوت شوند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: در کل عملکرد سپاهان خیلی خوب نبود و این تیم پس از سال ها حضور در لیگ قهرمان آسیا نتوانست جواز حضور در لیگ آسیای فصل بعد را کسب کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار