|
|
کدخبر: ۱۶۶۶۴۷

باید مقابل حواشی و شایعات ایستاد

دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران گفت: کارلوس کی روش و بازیکنان تیم ملی از نحوه عملکرد مربیان برزیلی تیم ملی ایران رضایت دارند.

به گزارشخبرگزاری فارس، مهدی محمدنبی در گفت وگو با رادیو ورزش در مورد وضعیت جواد نکونام عنوان کرد: ۲ روز پیش به کویت رفتم و در مورد وضعیت جواد نکونام با مسئولان باشگاه الکویت صحبت کردم. متأسفانه موضوع حضور این بازیکن در اردوی تیم ملی هنوز حل نشده. در این رابطه صحبت هایی کردیم و آنها با توجه به اینکه در دو جام هنوز بازی دارند می خواهند از حضور جواد نکونام بهره ببرند. آنها اعلام می کنند که به حضور این بازیکن در ادامه رقابت ها نیاز دارند و به همین خاطر هنوز با مسئله حضور این بازیکن در اردوی تیم ملی موافقت نکردند.

وی افزود: جواد نکونام تا ۱۵ ژوئن با الکویت قرارداد دارد. با توجه به اینکه این بازیکن در نیم فصل جذب شده مسئولان باشگاه الکویت اعلام می کنند به کمک نکونام نیازمندند. تمام تلاشمان را در رابطه با حل این مسئله انجام می دهیم و از مسئولان باشگاه الکویت قول مساعدت گرفته ایم، امیدواریم آنها روی قول خود بمانند و از اردوی اتریش شاهد حضور نکونام باشیم.

نبی در ادامه خاطر نشان کرد: قبل از اعزام تیم ملی به اردوی آفریقا و تقریبا از نیم فصل لیگ برتر برنامه کاری تیم ملی را به باشگاه ها اعلام کردیم و در جلساتی که علی کفاشیان با حضور من به صورت خصوصی با مدیران باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برگزار می کرد آنها قول دادند با تیم ملی همکاری کنند. متأسفانه برخی از باشگاه ها این همکاری را انجام نمی دهند. اگر ما اردوی آفریقا را شروع نمی کردیم در اردوی اتریش نیز با همین مشکلات روبرو می شدیم. اردوی آفریقا پیش زمینه ای برای اردوی اتریش است و آماده سازی بازیکنان با یکدیگر در این اردوها در ارتباط است. همچنین در اردوی آفریقا مربیان برزیلی تیم ملی به تمرینات اضافه شدند و از لحاظ فنی توانستند به تیم ملی کمک کنند. کی روش و بازیکنان از عملکرد این مربیان رضایت دارند.

نبی خاطر نشان کرد: پس از بازگشت تیم ملی از آفریقا کی روش به فدراسیون فوتبال در مورد روند اردو گزارش می دهد. آنچه ما در جریان آن قرار داریم این است که بازیکنان از نوع تمرینات و نحوه اردو رضایت کامل دارند. بازیکنان می گویند تمرینات جدید و بسیار خوبی در این اردو انجام دادند که در گذشته آن را تجربه نکرده بودند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در مورد زمان بازگشت بازیکنان از اردوی آفریقا عنوان کرد: اعضای تیم روز جمعه به ایران باز می گردند و شنبه به تهران می رسند با توجه به اینکه اردوی طولانی مدت مشکلات خاص خودش را دارد چند روز زودتر کار بازیکنان به پایان می رسد و سپس تمرینات از ۱۸ اردیبهشت در کمپ تیم ملی برگزار می شود. ۲۲ اردیبهشت نیز بازیکنان تیم ملی به اردوی اتریش اعزام می شوند.

نبی در مورد اینکه آیا بازیکنان ملی پوش فولاد خوزستان برای دیدار مقابل السد قطر در اختیار این باشگاه قرار می گیرند، یادآور شد: با کی روش در این رابطه صحبت کردم و او اعلام کرده به خاطر همکاری و تعامل خوب حسین فرکی و باشگاه فولاد خوزستان بازیکنان ملی پوش این تیم را برای حضور در این مسابقه مهم در اختیار آنها قرار می دهد.

وی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: چیزی که در کشورهای دیگر تجربه شده این است که باید در این مقطع زمانی برای رسیدن به موفقیت از تیم ملی حمایت خوبی صورت بگیرد. در کنار بیان انتقادات مفید باید از تیم ملی حمایت شود. حاشیه سازی در این مقطع درست نیست. نباید به موارد کذب و غلط اشاره شود. خواهش من از دوستان این است که در هر جایگاهی حمایت خود را از تیم ملی دریغ نکنند و مقابل حواشی و شایعات بایستند.

نبی در پاسخ به این سؤال که آیا می توان از کی روش در مورد روند آماده سازی تیم و وضعیت بازیکنان سؤال کرد، گفت: ۱۰۰درصد همین طور است. اینکه وضعیت تمرینات چطور است و تیم ملی در چه مرحله ای از آمادگی به سر می برد را خود کی روش در جلسات مطبوعاتی توضیح می دهد. پرداختن به حاشیه درست نیست اما اطلاع یافتن از روند آمادگی تیم ملی بسیار خوب است.

وی در مورد دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران در اتریش خاطر نشان کرد: اولین بازی تدارکاتی ما مقابل بلاروس انجام می شود. با توجه به اینکه بلاروس در گروه بوسنی که منجر به صعود این تیم به جام جهانی شد حضور داشته است به عنوان رقیب ایران در این اردو انتخاب شده است. سپس تیم ملی در یک بازی دوستانه به مصاف توباگو می رود. با توجه به سبک بازی این تیم و شباهت او به حریفان ایران در جام جهانی کی روش این حریف را انتخاب کرده است. سومین بازی دوستانه تیم ملی مقابل آنگولا برگزار خواهد شد. آنگولا یکی از تیم های خوب قاره آفریقا است که با توجه به سبک بازی این تیم و شباهت آن با تیم ملی نیجریه این حریف انتخاب شده است.

نبی در پایان گفت: تیم ملی متعلق به تمامی ایرانیان است و همه باید کمک کنیم تا ایران حضوری قدرتمند و موفق در جام جهانی داشته باشد.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار