|
|
کدخبر: ۱۶۷۶۲۰

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیاپانزدهمین سال برگزاری خود را تایلند پشت سر گذاشت که تیم والیبال بانوان متین ورامین در این رقابت ها در بین ۱۰ تیم شرکت کننده رتبه هفتم را به خود اختصاص داد.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگارانو به نقل از فدراسیون والیبال، نماینده ایران در این دوره از رقابت ها با تیم های ژاپن، تایلند، ترکمنستان و ویتنام همگروه بود که با توجه به انصراف ترکمنستان به جمع هشت تیم نهایی راه یافت.

در گروه دیگر این رقابت ها تیم های چین، چین تایپه، قزاقستان، سنگاپور، هند و فیلیپین حضور داشتند که تیم های سنگاپور و هند نتوانستند به جمع هشت تیم نهایی برسند.

ایران که به دلیل نقص فنی هواپیما چند ساعتی دیرتر به محل برگزاری رقابت ها رسید، اولین تمرینش را در سالن مدرسه ای انجام داد که یک پنکه به عنوان سیستم خنک کننده در سالن وجود داشت!.

متین ورامین ایران، اولین بازی خود را در برابر تیم تایلند میزبان این رقابت ها و با حضور پرشمار تماشاگران تایلندی با شکست ۳ بر صفر پشت سر گذاشت و در دومین دیدار خود برابر تیم قدرتمند ژاپن به میدان رفت.

در این دیدار بازیکنان متین هر چند می دانستند شانس چندانی برای پیروزی مقابل تیم قدرتمند ژاپن ندارند اما در ست نخست با پاس های بلند خود، کار را برای این تیم سخت کردند. هر چند در نهایت ژاپن بازی را در دست گرفت و نتیجه را ۳ بر صفر به نفع خود پایان داد.

پیروزی متین مقابل ویتنام بهترین عملکرد والیبالیست های ایران در این دوره از رقابت ها بود. این بازی در حالی در سالن مسابقات برگزار شد که تماشاگران تایلندی به دلیل باخت تیم شان برابر ویتنام، بازیکنان ایران را مورد تشویق قرار دادند و بازی با نتیجه ۳بر۲ به نفع متین به پایان رسید تا ایران با ۲ امتیاز به عنوان تیم چهارم گروه خود به مرحله بعد راه یابد.

تیم متین ایران در مرحله دوم این رقابت ها برای رسیدن به عنوان پنجم یا ششمی برای بار دوم مقابل تایلند گرفت اما این بار شرایط با اولین دیدار این دو تیم متفاوت بود چون تماشاگران تایلندی برای تشویق تیم خود به سالن مسابقه نیامده بودند و از رسیدن عنوان پنجمی به تیمشان خوشحال و راضی نبودند. خطاهای فردی بازیکنان ایران در این دیدار باعثشد تا بازی با نتیجه ۳ بر صفر به نفع تایلند به پایان برسد و ایران شانس رسیدن به عنوان پنجم یا ششمی این رقابت ها را از دست بدهد.

جدال ایران برای رسیدن برای عنوان هفتمی این مسابقات به دیدار با فیلیپین کشیده شد و متین با پیروزی ۳ بر صفر مقابل حریف خود هفتمی این دوره از رقابت ها را به خود اختصاص داد.

نماینده والیبال زنان کشورمان با مدیریت خوب سیما صدیقی سرمربی این تیم موفق شد، به دور از هر گونه حاشیه و دوگانگی به معنای واقعی یک تیم، در حد بضاعت نمایش قابل قبولی از خود ارائه و با یک پله صعود به مقام هفتم دست پیدا کند.

در این دوره از رقابت ها تیم ژاپن در فینال برابر چین به میدان رفت و با نتیجه۳ برصفر به پیروزی رسید و برای دومین بار قهرمان این دوره از رقابت ها شد.

تیم قزاقستان هم عنوان سومی را به دست آورد. لازم به ذکر است، این رقابت ها در اولین دوره از مسابقات هم در شهر ناخون پاتوم برگزار شده بود اما کیفیت میزبانی در این دوره از رقابت ها آنقدر پایین بود که اعتراض تیم های شرکت کننده را به همراه داشت. کیفیت پایین هتل اسکان تیم ها یکی از نکات ضعف میزبانی این دوره از رقابت ها بود به طوری که به غیر از پایین بودن امکانات در اتاقی که تیم ها اسکان داشتند، در سالن غذاخوری حتی رفت و آمد حشرات به راحتی قابل مشاهده بود.

همچنین نبودن تنوع غذایی باعثشده بود که بازیکنان با مشکل غذایی روبرو شوند به شکلی که در روزهای آخر قوای بدنی تیم تحلیل رفته بود. در روزهای نخست حضور تیم ها در هتل، اینترنت با مشکل قطعی روبرو بود و در روزهای بعد هم به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت تنها در ساعات پایانی شب امکان استفاده آسان از اینترنت وجود داشت. یکی دیگر از نکات ضعف میزبانی کافی نبودن تعداد اتوبوس ها برای انتقال تیم ها به محل مسابقات بود به طوری که تنها چهار اتوبوس برای ۱۰ تیم در نظر گرفته بودند که این موضوع محدودیت های رفت و آمد برای تیم های مختلف به وجود آورده بود.

مسوولان برگزاری این مسابقات به تیم ها اجازه ندادند که هم از سالن تمرین و هم سالن بدنسازی استفاده کنند یعنی هر تیمی تنها می توانست یکی از سالن ها را در اختیار داشته باشد و تیم ها هم سالن تمرین را به سالن بدنسازی ترجیح می دادند این در شرایطی بود که سالن تمرین هم شرایط ایده آلی برای تیم ها نداشت.

گرمی هوا در محل برگزاری مسابقات شرایط را برای تمرین در این سالن سخت تر می کرد در حالی که تنها یک پنکه برای خنک سازی محیط گذاشته شده بود و این موضوع باعثمی شد که جهت توپ هنگام تمرین تغییر کند.

همچنین کیفیت ضعیف اینترنت در سالن مسابقات از دیگر مشکلات اساسی این دوره از رقابت ها بود که حتی اعتراض خبرنگاران به مسئول رسانه ای این مسابقات تاثیری در برطرف کردن مشکل نداشت و این موضوع شرایط اطلاع رسانی به موقع را برای رسانه ها مشکل می کرد.

این مسابقات مراسم اختتامیه ای نداشت که شاید برای یک رقابت بین المللی نبودن مراسم اختتامیه جای سوال داشته باشد! حتی مراسم اهدای مدال به تیم های قهرمان به صورت مختصر برگزار شد و خبری از جشن پس ازقهرمانی نبود. به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال هرچند این رقابت ها از نظر کیفیت بازی ها نمره قابل قبولی را به خود اختصاص داده بود و حتی در مرحله دوم برخی نتایج قابل پیش بینی نبود اما نمی توان به میزبانی این مسابقات نمره قبولی داد.

به نظر می رسد می بایست AVC نگاه دوباره ای به میزبانی این مسابقات معتبر داشته باشد تا مسابقات والیبال قهرمانی باشگا ه های زنان آسیا در حد و اندازه اسم خود برگزار شود.

رده بندی این مسابقات به شرح زیر است:

۱ - ژاپن
۲ - چین
۳ - قزاقستان
۴ - چین تایپه
۵ - تایلند
۶ - ویتنام
۷ - ایران
۸ - فیلیپین
۹ - سنگاپور
۱۰ - هند

جدول مدال آوران مسابقات والیبال قهرمانی زنان باشگاه های آسیا: ۱۹۹۹:

کره جنوبی – تایلند – چین

۲۰۰۰:
چین – ژاپن – نماینده دوم چین

۲۰۰۱:

چین – ژاپن – تایلند

۲۰۰۲:

ژاپن – تایلند – قزاقستان

۲۰۰۴:

قزاقستان – چین – چین تایپه

۲۰۰۵:

چین – چین تایپه – کره جنوبی

۲۰۰۶:

چین – چین تایپه – تایلند

۲۰۰۷:

قزاقستان – تایلند – ژاپن

۲۰۰۸:

چین – تایلند – ژاپن(ذوب آهن ایران هشتم)

۲۰۰۹:

تایلند – چین – ژاپن(سایپا ایران هشتم)

۲۰۱۰:

تایلند – قزاقستان – ژاپن(ذوب آهن ایران هشتم)

۲۰۱۱:

تایلند – چین – قزاقستان(پرسپولیس ایران ششم)

۲۰۱۲:

چین – ژاپن – تایلند(گیتی پسند ایران ششم)

۲۰۱۳:

چین - قزاقستان – ژاپن(گیتی پسند ایران هشتم)

۲۰۱۴:

ژاپن – چین – قزاقستان(متین ورامین ایران هفتم)

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار