|
|
کدخبر: ۱۷۱۸۰۶

۳۷ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال گفت: اگر تیم ملی در برزیل نتیجه نگیرد، دنیا این طور فکر نمی کند که استقلال و سپاهان بازیکن نداده اند بلکه آنها جور دیگری به این موضوع نگاه می کنند.

حسن روشن در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، تدارکات تیم ملی برای حضور در جام جهانی را مناسب ندانست و اظهار داشت: تا حالا که تدارکات تیم آن چیزی که ما توقع داشتیم، نبوده چون حداقل چیزی که ما باید از این اردوها به دست می آوردیم آمادگی بدنی بود. چون در این مدت اندک که نمی شد تکنیک فردی و تاکتیک تیمی را تغییر داد و ما باید در برزیل با همان تاکتیک قبلی بازی کنیم. حداقل انتظار این بود که از نظر بدنی خودمان را به جام جهانی برسانیم و بچه ها بتوانند در جام جهانی ۱۰ کیلومتر بدوند. این رقم در بین تیم های حاضر در جام جهانی بین ۱۳ تا ۱۴ هزار کیلومتر است. شما نگاه کنید نیجریه اغلب بازیکنانش در لیگ های اروپایی بازی می کنند. بوسنی هم می خواهد خودی نشان دهد اما ما تاکنون تدارکات مناسبی برای مصاف با این حریفان نداشتیم.

وی اضافه کرد: به نظر من این اردوی آفریقای جنوبی را اگر نمی رفتیم هم ضرر نمی کردیم چون با رفتنش چیزی را به دست نیاوردیم. روز گذشته به صورت اتفاقی علی کفاشیان را در نمایشگاه کتاب دیدم و وقتی مردم از او در مورد تیم می پرسیدند می گفت ان شاءالله در اردوی اتریش که از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود، همه بازیکنان شرکت خواهند کرد که امیدوارم همین طور باشد. فقط اسم اردو مهم نیست، به هر حال در این شرایط اقتصادی، میلیاردی هزینه اردوی آفریقای جنوبی کردند ولی استفاده ای از آن برده نشد. حتی یک آتو هم به کی روش داده شد که بازیکنان را در اختیار نداشت.

بازیکن اسبق تیم استقلال در مورد اینکه گفته می شود کی روش از حالا اعلام کرده در صورت نتیجه نگرفتن در جام جهانی تقصیر به گردن تیم های باشگاهی است که بازیکن شان را به تیم ملی ندادند، خاطرنشان کرد: او حق مطرح کردن چنین چیزهایی را ندارد چون فدراسیون باید در مورد باشگاه ها تصمیم بگیرد. کی روش با تیم ما بزرگ شده، شما فکر کنید اگر ما به جام جهانی نمی رفتیم، چه اتفاقی می توانست کی روش را به سطح اول دنیا برساند. او هم در صعود ما نقش داشته اما سهم ایرانی و کارهایی که برای تیم انجام شده، بیشتر بود. در واقع ما هم به احیای او کمک کرده ایم، به همین خاطر او باید در مورد قراردادش با ما کوتاه می آمد نه اینکه رقمش را میلیاردی بالا می برد. من فکر می کنم او بعد از جام جهانی از ایران برود و باید این را در نظر داشته باشد اگر تیمش در برزیل نتیجه نگیرد، دنیا این طور فکر نمی کند که استقلال و سپاهان بازیکن به تیم ملی نداده اند بلکه آنها جور دیگری به این موضوع نگاه می کنند.

حسن روشن برخلاف خیلی از کارشناسان، دیدار با آرژانتین را به مراتب ساده تر از دو بازی دیگر در جام جهانی دانست و خاطرنشان کرد: ما بیش از ۳۰ سال پیش با این تیم در تورنمنت رئال مادرید یک بر یک مساوی کردیم. مساوی مان صفر بر صفر نبود که بگویند ما صرفا دفاع کردیم، بلکه بازی گل هم داشت. من فکر می کنم مقابل این تیم راحت تر از بوسنی و نیجریه می توان بازی کرد چون این دو تیم برای قهرمان شدن در جام جهانی به برزیل نمی آیند و فقط می خواهند خودشان را نشان دهند و این به ضرر ماست و فکر می کنم شانس زیادی برابر آنها نداریم. البته در کنار این منطق، این را هم باید در نظر گرفت که نمی توان همین طور بازی فوتبال را روی کاغذ پیش بینی کرد چون ما چند بار در سال های اخیر برابر کره جنوبی قرار گرفته ایم که آنها را شکست دادیم اما اگر همان بازی ها را مرور کنیم باید ۶ تا هفت گل می خوردیم. این چیزها هم هست، جام جهانی هم میدانی متفاوت با همه میدان هاست.

وی در خاتمه تصریح کرد: اگر بلافاصله بعد از اینکه به جام جهانی صعود کردیم، از باشگاه ها دعوت می کردیم که در زمینه ایجاد تعامل برای برگزاری اردوها، اقدام می کردیم و دوره فشرده بدنسازی می گذاشتیم مثل آلمانی ها که از دو سال پیش کارشان را شروع کرده اند و بازیکنان شان در مسابقات باشگاهی شان هم حضور دارند، آنوقت به اینکه از گروه خود صعود کنیم امید داشتیم اما الان قدرت بدنی مان پایین است و همین روحیه تیم را هم پایین می آورد و هیچ شانسی نداریم مگر اینکه اتفاقات غیرقابل پیش بینی فوتبال، در زمین به نفع ما باشد.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار