|
|
کدخبر: ۱۷۱۸۷۱

خبرگزاری تسنیم: تشکیل کمیته فنی باشگاه پرسپولیس در حالی که اعضایش هم از انتخاب شان خبر نداشتند سوال ها و ابهامات زیادی را به وجود می آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، مسئولان باشگاه پرسپولیس که به تازگی کار خود را آغاز کرده اند قدم به قدم در این باشگاه تغییرات ایجاد می کنند و این بار نوبت به تشکیل کمیته فنی بود که چهار عضو این کمیته نیز بدون اطلاع اعضایش انتخاب شدند. جعفر کاشانی، امیر عابدینی، بیژن ذوالفقارنسب و حسین عبدی چهار نفری هستند که از این پس باید در کمیته فنی بنشینند و شرایط سرخپوشان را ارزیابی کنند. کمیته فنی ای که هنوز وظایفش مشخص نشده اما می توان پیش بینی کرد که قرار است چه اتفاقاتی در این کمیته بیفتد.

علیرضا رحیمی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در بدو حضورش در این باشگاه اعلام کرد با علی دایی ادامه همکاری خواهد کرد، اما در این بین نباید شایعات و اخبار ضد و نقیضی را که به گوش می رسد را نادیده گرفت. علی دایی جلسه خود را با علیرضا رحیمی برگزار کرد و برنامه هایش را به همراه لیست بازیکنان به وی تحویل داد. البته گویا سیاست های باشگاه تغییراتی پیدا کرده و شاید دایی نتواند بازیکنانی را که می خواهد به راحتی جذب کند.

برخی اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس معتقدند باید اخلاق در تیم رعایت شود و دیگر قرار نیست هر بازیکنی به این تیم ملحق شود و بازیکنی که فصل گذشته در برخی بازی ها حاشیه ساز شدند قراردادشان تمدید شود. یکی دو عضو هیئت مدیره این موضوع را روز گذشته در کمیته فنی با جدیت دنبال می کردند. این یعنی برای به خدمت گرفتن بازیکنان باید فیلتری وجود داشته باشد تا بی اخلاق ها لباس قرمز پرسپولیس را به تن نکنند. نام این فیلتر می تواند کمیته فنی باشد و شاید تشکیل کمیته فنی ای که به نظر می رسد با تفکرات دایی همخوانی ندارد اولین راهی است که به ذهن برخی اعضای این باشگاه رسیده تا میان دایی و پرسپولیس تیره و تار شود.

نگاهی به اعضای کمیته فنی نشان می دهد که آنها در چه شرایطی گام به این باشگاه گذاشته اند.

۱ - جعفر کاشانی؛ او یکی از قدیمی ترین پیشکسوتان پرسپولیس است. فردی با چهره و سابقه ای موجه که همیشه در کنار پرسپولیس بوده و البته در مواقع ضروری انتقادات خود را هم به عملکرد این تیم داشته است. کاشانی که همیشه معتقد است پرسپولیس باشگاه نیست و فقط یک تیم است پس از حضور در کمیته فنی هم شعار پویایی داد تا این تیم به مرور زمان تبدیل به یک باشگاه شود.

او معتقد است که کار کمیته فنی فراتر از این است که بخواهد در امور فنی تیم دخالت کند و این کمیته یک کمیته نظارتی محسوب می شود اما آیا تنها تفکرات یک نفر در یک کمیته چهار نفره می تواند در رأس هرم قرار بگیرد و سایر اعضا هم تابع این سیاست باشند؟ کمیته ای که پیش از این با اعضای دیگری در انتخاب سرمربی هم تصمیم گیری می کرد، مسلماً بخشی از فعالیت هایش بررسی وضعیت فنی سرخپوشان خواهد بود و چه بسا اگر تفکرات این کمیته با کادر فنی همخوانی نداشته باشد، باید از حالا تغییرات در کادر فنی را پیش بینی کرد.

۲ - بیژن ذوالفقارنسب؛ رابطه شکرآب حمید استیلی و علی دایی بر کسی پوشیده نیست. دایی پس از قهرمان کردن پرسپولیس در جام حذفی فصل ۹۰-۸۹ این تیم را ترک کرد تا استیلی جایگزین وی شود. تغییر و تحولاتی که سرمربی پرسپولیس معتقد بود طبق یک سناریو پیش رفت تا حبیب کاشانی سکان هدایت این تیم را به حمید استیلی بدهد اما این موضوع چه ارتباطی به بیژن ذوالفقارنسب پیدا می کند؟ ذوالفقارنسب پیش از این هم در کمیته فنی باشگاه پرسپولیس عضویت داشته است. همین کمیته ای که رأی به حضور استیلی در پرسپولیس داد تا دایی نیمکت سرخپوشان را پس از قهرمان کردن این تیم ترک کند.

ذوالفقارنسب جزو افرادی است که ارتباط بسیار نزدیکی با استیلی دارد. استیلی که اکنون در هیئت مدیره حضور دارد و به عنوان سخنگو هم انتخاب شده، گفته که دوست دارد کار فنی انجام دهد. او خیلی رابطه خوبی با دایی ندارد و این موضوع شاید بی ارتباط با ذوالفقارنسب نباشد.

۳ - امیر عابدینی؛ مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که بار دیگر به این باشگاه بازگشته، می تواند رقم زننده اتفاقات جدیدی باشد. وی که حتی به عنوان مدیرعامل هم معتقد است باید در مسائل فنی دخالت کند و این موضوع را کتمان نکرده، در کمیته فنی باشگاه پرسپولیس هم توانایی انجام چنین کاری را دارد. این مسئله ای نیست که دایی به راحتی با آن کنار بیاید و همیشه اعلام کرده اجازه دخالت هیچکس را در کارش نمی دهد. حتی اگر کمیته فنی یک کمیته نظارتی باشد نمی توان گفت عابدینی انتقادی به مسائل فنی نمی کند و این موضوع شاید اختلافاتی را بین عابدینی و دایی به وجود بیاورد و برای پرسپولیس دردسر ساز شود.

۴ - حسین عبدی؛ فردی که با داشتن مدرک A مربیگری از یوفا اکنون عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس شده، سابقه همکاری با دایی را در کارنامه خود دارد. حسین عبدی دو فصل در کادر فنی پرسپولیس حضور داشت و به علی دایی کمک می کرد تا سرخپوشان بتوانند قهرمانی جام حذفی را تجربه کنند. او بعدها با دایی به مشکل خورد و انتقاداتی را به عملکرد سرمربی پرسپولیس داشت. عبدی را اکنون هم می توان یکی از منتقدان جدی دایی دانست که در کمیته فنی قرار است بر کار او نظارت کند.

اگر جعفر کاشانی را که اعلام کرده قصد دخالت در امور فنی تیم را ندارد یک طرف قرار دهیم و سه عضو دیگر را در سمت مقابل بگذاریم، اکنون کمیته ۱ + ۳ در پرسپولیس تشکیل شده است. کمیته ای که نظارتی یا تصمیم گیرنده بودن آنها هنوز مشخص نیست اما آنها می توانند عرصه را بر علی دایی تنگ کنند تا وی بار دیگر به سمت در خروجی باشگاه برود. مهمترین سوال که همچنان بی پاسخ مانده، این است که کمیته فنی قرار است چه کاری در پرسپولیس انجام دهد؟ قبلا چه کاری در این کمیته انجام شده و حالا قرار است چه اتفاق تازه ای رخ دهد؟

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار