|
|
کدخبر: ۱۷۳۸۹۵

در آستانه آغاز همایش توجیهی و دانش افزایی

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت که در صورت شرکت نکردن مربیان در همایش توجیهی و دانش افزایی این امکان وجود دارد که آنها در دوره های دیگر شرکت کنند.

محمد احسانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، در مورد گردهمایی مربیان لیگ و اینکه چه کسانی در این گردهمایی باید شرکت کنند عنوان کرد: آنهایی که در لیگ برتر و لیگ یک مربیگری می کنند و مدرک حرفه ای گری و A دارند در این گردهمایی باید شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر کسی در این گردهمایی شرکت نکند می تواند در لیگ مربیگری کند یا خیر عنوان کرد: ۶۰۰ نفر را به این کلاس ها دعوت می کنیم. کسانی که می خواهند مربیگری کنند باید این کلاس ها را بگذرانند، البته طبق قوانین فیفا در هر سال حداقل یک دوره این کلاس ها باید برگزار شود و افرادی که می خواهند مربیگری کنند باید سه دوره را بگذرانند.

احسانی ادامه داد: تاکنون دو دوره برگزار کردیم و این گردهمایی سومین دوره خواهد بودبنابراین اگر کسی در این دوره هم شرکت نکند مشکلی ایجاد نمی کند اما در نهایت هر فرد از چهار دوره باید در سه دوره حضور داشته باشد.

رئیس کمیته آموزش در مورد برنامه های کمیته آموزش برای هدفمند کردن استتفاده از مربیان خارجی گفت: ما با کمیته فنی و سازمان لیگ هماهنگ کردیم تا هر مربی خارجی که به ایران می آید از نظر فنی و آموزشی مورد بررسی قرار بگیرد و صلاحیتش تایید شود.

او در مورد اینکه معیارهای مد نظر برای انتخاب این مربیان چیست تصریح کرد: معیارهای زیادی وجود دارد اما کلیاتش این است که باید در سطوح بالا مربیگری کرده و در این سطح کارت مربیگری داشته باشند. ضمن اینکه باید با سازمان لیگ هم هماهنگ کنیم و ببینیم چه سبک مربیانی باید به فوتبال ما بیایند. فعلا گام های اولیه را در این راه برداشته ایم.

احسانی در مورد مدرسانی که گردهمایی مربیان لیگ حاضر نمی شوند اظهار داشت: در این همایش از چهار خارجی دعوت شد و بعضی از آنها به دلایل مختلف قادر به حضور در همایش نیستند. فرگوسن قول داده بود که در ایران حضور پیدا کند اما او برای این همایش به ایران نمی آید. جان اوه نیز هفته گذشته در مجارستان بستری شد و نمی تواند بیاید. یورکن نفر، رئیس کمیته آموزش فیفا تلاش زیادی کرد تا در این همایش حضور پیدا کند اما نتوانست و عذرخواهی کرد. گری فیلیپس هم به دلیل وضعیت ویژه انگلیس و ایران برای دریافت روادید نمی توانست از لندن اقدام کند به ایران نمی آید. بنگز هم به دلیل اینکه گویا در فیفا برایش کلاس گذاشته اند امکان حضور در ایران را ندارد.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون در مورد کلاس های آموزش مربیگری برای مربیان خاطرنشان کرد: با هیئت فوتبال شهر هامبورگ صحبت کردیم تا مربیان پایه را به آنجا اعزام کنیم. ۵۰ درصد هزینه های این اعزام از منابع دولتی است و ۵۰ درصد دیگر را هم فدراسیون می پردازد. یک سال و نیم است که در این زمینه مذاکره می کنیم و امیدواریم به ثمر برسد. همچنین در تلاش هستیم سالی ۳۰ مربی را به کشورهای صاحب فوتبال مانند آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس بفرستیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار