|
|
کدخبر: ۱۹۲۷

ملی‌پوش بوکس ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باخت و حذف شد. او می‌گوید که روی پاداش این مسابقات برنامه‌ریزی کرده بود تا مقدمات ازدواجش را فراهم کند اما از دست رفت!

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، ایمان طیبی اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا در وزن ۵۲ - کیلوگرم ۱۸ نفر حضور داشتند که من با قرعه‌ای بد در همان دور اول با بوکسور قزاقستانی مبارزه کردم و متاسفانه باختم. این بوکسور در ادامه مسابقات قهرمان شد. مسئولان فدراسیون برای مدال آوران این رقابت‌ها پاداشی را در نظر گرفته بودند که من هم قبل از مسابقات روی این پاداش حساب کرده بودم تا بتوانم مقدمات مراسم ازدواجم را فراهم کنم.

وی افزود: متاسفانه بوکس رشته فقیری است و افرادی که در آن مشغول هستند، غیر از چند نفر بقیه شرایط مالی‌شان اصلا خوب نیست. من قبل از اعزام به اردن برای پاداشی که هنوز به دستم نرسیده و معلوم نیست که بگیرم یا نه، برنامه‌ریزی کرده بودم. من از ترس از دست دادن این پاداش نتوانستم در اردن خوب کار کنم.

ملی‌پوش بوکس ایران با اشاره به این که از عملکردش در اردن اصلا راضی نیست، گفت: آن طوری که در ذهن داشتم نتوانستم مبارزه کنم. حریفم در حدی نبود که بخواهد جلوی من بایستد، اما نمی‌دانم که چه شد و باختم. در مسابقاتی که در داخل برگزار می‌شد به راحتی همه حریفان را شکست می دادم، اما در اردن اصلا آن ایمان طیبی داخل ایران نبودم.

وی ادامه داد: نتیجه‌ نگرفتن یک ورزشکار در مسابقات دلایل گوناگونی دارد که شاید مهم‌ترین آنها در مورد من نداشتن آمادگی بدنی مناسب، نداشتن بازی‌های تدارکاتی، نداشتن انگیزه لازم و شرایط روحی و روانی باشد. در مورد بازی‌های تدارکاتی همین بس که حریفان ما در طول سال قبل نزدیک ۸۰ مبارزه بین‌المللی را تجربه کرده بودند، اما بوکسورهای ایران تنها چند مسابقه درون اردویی را انجام داده بودند. آیا این دو با یکدیگر قابل مقایسه است؟

طیبی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود او بوکسوری برای داخل ایران است و در مسابقات برون مرزی اصلا خوب کار نمی‌کند، گفت: این را قبول ندارم. در اولین تورنمنتی که چند سال پیش اعزام شدم، عملکرد بسیار خوبی داشتم که همه شگفت زده شدند، اما بعد از آن چه شرایطی را برای من فراهم کردند که بتوانم رشد کنم و بهتر شوم. من سه مسابقه مهم قهرمانی آسیا قهرمانی جهانی و کسب سهمیه المپیک را رفته‌ام، اما سوالم این است آیا رفتن به چنین مسابقات سطح بالایی برای آماده سازی یک جوان مناسب است؟

وی در پایان گفت: در مسابقات اردن لحظه‌ای که پایم را روی رینگ گذاشتم احساس کردم که هیچ چیزی برای ارائه ندارم و بدنم همراهی نمی‌کند. من ۱۰ روز قبل از مسابقات به خاطر آسیب دیدگی‌ ابرویم تمرین نمی کردم و اصلا در شرایط مسابقه نبودم. دقیقا در همان روزهایی که باید بیشتر بوکس می‌کردم و در شرایط مسابقه قرار می‌گرفتم به خاطر پارگی ابرو، بیشتر انفرادی تمرین می‌کردم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار