|
|
کدخبر: ۲۴۱

کفاشیان بیان کرد:

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در نشستی که با محمود احمدی نژاد داشتیم، وی از ما خواست تا برنامه‌های فدراسیون و تیم ملی را آماده و برایشان ارسال کنیم تا آنها را تصویب و برای رسیدن به اهداف مورد نظر، ما را کمک کنند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال صبح امروز سه شنبه به ریاست علی کفاشیان در محل فدارسیون فوتبال برگزار شد. در این نشست که مهدی محمد نبی، سید محمد هادی آیت اللهی، مهدی تاج، غلامرضا بهروان، علیرضا رحیمی، فریدون اصفهانیان، شهاب الدین عزیزی خادم، حیدر بهاروند و امیر حسین حسینی هم حضور داشتند، رئیس فدراسیون فوتبال ابتدا گزارشی از عملکرد این فدراسیون و برنامه‌های صورت گرفته طی ماه‌های اخیر را ارائه کرد.

* با مسابقه پیامکی موفقیت فدراسیون را زیر سئوال بردند
علی کفاشیان ضمن خیر مقدم و خسته نباشید به اعضای هیات رئیسه گفت: تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست حریفان خود و بازی سختی که در کره جنوبی داشت، توانست به عنوان تیم اول گروه خود به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل راه یابد که معتقدم این امر بر عملکرد موفق فدراسیون فوتبال در چند سال گذشته صحه گذاشت. طی چند سال گذشته دو بار به عنوان بهترین فدراسیون آسیا و دو بار به عنوان کاندیدا بهترین فدراسیون انتخاب شدیم که این انتخاب نقد و صحبت‌های حاشیه ای زیادی را به همراه داشت و حتی در برخی از برنامه‌های تلویزیونی با ایجاد مسابقه پیامکی، موفقیت و عنوان برتر فدراسیون را با عنوان کردن مطالبی چون لابی و رفاقت زیر سئوال بردند. اما بار دیگر صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی بر برترین بودن فدراسیون فوتبال ایران در آسیا صحه گذاشت.

* فقط در رده سنی جوانان موفق نبودیم
رئیس فدراسیون در ادامه بیان کرد: اگر در فدراسیون‌های عضو فیفا فقط بخواهیم به رشته‌های ورزشی و زیر مجموعه آنها نگاهی گذرا داشته باشیم، متوجه می‌شویم که فوتبال ساحلی، فوتسال، بانوان و تیم‌های پایه به عنوان زیر مجموعه‌های رشته‌ای این فدراسیون‌ها هستند که خوشبختانه در تمامی رده ها به جز رده سنی جوانان، فدراسیون فوتبال ایران موفق بوده و نتایج درخشانی را کسب کرده است.

* مهرماه میزبان مسابقات زیر ۱۹ سال آسیا هستیم
کفاشیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص اخذ میزبانی‌های ایران برای مسابقات آسیایی گفت: ایران میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در رده‌های سنی نوجوانان و ۱۵ سال را در تهران و مشهد بر عهده داشته و به بهترین شکل ممکن مسابقات را برگزار کردیم که این امر رضایت، تقدیر و تشکر کنفدراسیون فوتبال آسیا را به همراه داشت. ضمن اینکه مهرماه میزبان مسابقات زیر ۱۹ سال در شهر کرمان هستیم و درخواست‌های میزبانی دیگری را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده‌ایم.

* مجمع فدراسیون باید زودتر برگزار شود
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به نقش مهم اعضای مجمع فدراسیون، تصریح کرد: از مهدی محمد نبی و مهدی تاج می‌خواهم تا هر چه زودتر برنامه‌ریزی‌های خود را برای برگزاری مجمع سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال انجام دهند. بر همین اساس ابتدا و پس از اتمام سال مالی، سازمان لیگ برتر مجمع را برگزار کند و سپس مجمع فدراسیون فوتبال باید برگزار شود. ما در مدیریت فوتبال با هیچ فردی عهد و اخوت نبسته‌ایم و معتقدم این اعضای مجمع هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند.

* سپ بلاتر و شیخ سلمان به تهران می‌آیند
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه به نشست‌های خود با سپ بلاتر و شیخ سلمان رئیس فیفا و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرد و گفت: در نشستی که به همراه محمد نبی با بلاتر داشتیم، علاوه بر گزارشی از روند فعالیت‌های فدراسیون فوتبال ایران، از وی خواستیم تا در ۵ و ۶ نوامبر(۱۴ و ۱۵ آبانماه) در تهران حضور داشته باشد تا شاهد برگزاری همایش بین المللی علم و فوتبال باشد. همچنین در نشستی که طی چند روز گذشته با شیخ سلمان داشتم قرار شد تا شهریور ماه سفری به تهران داشته باشد و آمادگی خود را برای حضور در همایش بین المللی علم و فوتبال اعلام کرد.

* ایران مامور تشکیل کارگروه آسیای میانه!
به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه ای که با رئیس AFC برگزار داشتیم، پیشنهاد تشکیل کارگروهی کشورهای منطقه آسیایی میانه که شامل ۶ کشور هستند را به ایران دادند تا با برگزاری جلسه‌های متعدد با محوریت ایران بتوانیم با قدرت هر چه بیشتر برای رشد این رشته ورزشی گام برداریم و اقدامات لازم را انجام دهیم. معتقدم این امر فرصت مناسبی است تا با انسجام به اهداف خود که همانا رشد و گسترش فوتبال است، برسیم.

* درخواست احمدی‌نژاد از کفاشیان
کفاشیان درباره برگزاری نشست خود با رئیس جمهور هم گفت: در نشستی که با محمود احمدی نژاد داشتیم، وی از ما خواست تا برنامه‌های فدراسیون و تیم ملی را آماده و برایشان ارسال کنیم تا آنها را تصویب و برای رسیدن به اهداف مورد نظر، ما را کمک کنند.

علی کفاشیان در پایان از مهدی تاج به خاطر هماهنگی با برنامه های کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی و همچنین برنامه ریزی‌های دقیق سازمان لیگ برتر برای انجام مسابقات لیگ در فصل آتی تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار