|
|
کدخبر: ۳۲۱

باشگاه چلسی قصد دارد سیاست خود در زمینه خرید بازیکنان بزرگ را تغییر دهد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، از اولین حضور رومن آبراموویچ، مالک ثروتمند باشگاه چلسی در این باشگاه لندنی ۱۰ سال می‌گذرد، مردی که به نقل‌وانتقالات پرسرو صدا معروف است. با گذشت یک دهه از حضور آبراموویچ در باشگاه چلسی او تغییر رویه داده به دنبال آن است که به جای خریدهای آنچنانی، باشگاهش بازیکنان درجه یک در سطح کلاس جهانی معرفی کند.

رون گورلای، مدیر اجرایی باشگاه چلسی روز گذشته(سه‌شنبه) در گفت‌و‌گو با سایت رسمی باشگاه چلسی گفت: سرمایه‌گذاری اولیه‌ای که آقای آبراموویچ روی چلسی و بازیکنانش انجام داد بر اعتبار این تیم افزود تا تبدیل به تیمی تحسین‌برانگیز در سراسر دنیا شود.

وی افزود: با این حال می‌دانیم که برای باقی ماندن در بین بهترین تیم‌های دنیا باید خودمان بازیکنان طراز اول تربیت کنیم. ما این کار را شروع کرده‌ایم تا فواید آکادمی خود را ببینیم. سرمایه‌گذاری روی آکادمی کمک می‌کند تا در طولانی مدت از نظر مالی صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشیم.

ژوزه مورینیو که پس از جدایی از رئال مادرید بار دیگر هدایت چلسی را برعهده گرفته اما معتقد است برای موفقیت نیاز به سرمایه‌گذاری است. این مربی پرتغالی پس از بازگشت به لندن گفت: وظیفه من در این باشگاه صحبت در مورد آبراموویچ و اعضای هیئت مدیره نیست، من نیاز به پول با تعداد زیادی صفر دارم.

اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) از فصل آینده قوانین مالی وضع خواهد کرد که براساس آن باشگاه‌هایی که مالکان ثروتمندی دارند را در پرداخت دستمزدهای گزاف و مبالغ هنگفت در فصل نقل‌و‌انتقالات منع خواهد کرد.

بر اساس این قوانین باشگاه‌ها نمی‌توانند بیشتر از میزان درآمدهایی که از طریق حق پخش تلویزیونی، بلیت فروشی و اسپانسرینگ به دست می‌آورند را در زمینه خرید بازیکنان هزینه کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار