|
|
کدخبر: ۱۸۵۶۵۴

دمنوش پوست پرتقال یک دمنوش ساده و خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.

دمنوش پوست پرتقال یکی از خوش طعم ترین و پر خاصیت ترین دمنوش های گیاهی است که به شدت به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از سرماخوردگی جلوگیری میکند. روش تهیه دمنوش پوست پرتقال را در امیدنیوز بخوانید.

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال

پوست پرتقال - دمنوش پوست پرتقال

مواد اولیه

  • پوست پرتقال ۱ ق غ
  • آب جوش به مقدار لازم
  • عسل (به دلخواه) به مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال

شما می توانید پوست پرتقال را خشک کرده و یا از تازه ی ان استفاده نمایید و به صورت خرد شده حدود یک قاشق غذاخوری را درون آب جوش بریزید و پس از ۱۵ دقیقه دمنوش پرتقال اماده است . در صورت تمایل به شیرین بودن ، می توانید مقداری عسل به آن بیفزایید .

راز تهیه دمنوش انار برای سرماخوردگی را در امیدنیوز بخوانید.

خواص دمنوش پوست پرتقال

فواید پوست پرتقال

پوست پرتقال اگر چه اشتهاآور نیست و مزه بدی دارد اما فواید زیادی دارد که به امتحانش می‌ارزد. وارد کردن مقداری پوست پرتقال به رژیم غذایی می‌تواند مواد مغذی زیادی به بدن برساند، اما دقت کنید که قبل از مصرف پوست پرتقال، آن را به دقت بشویید تا عاری از هر نوع مواد آفت‌کش شیمیایی و یا مواد نگهدارنده باشد.

دمنوش پرتقال - دمنوش پوست پرتقال

کاهش فشار خون با پوست پرتقال

پوست پرتقال و آن سفیدی داخل پوست حاوی فلاون است که برای کاهش خون موثر است.

داروی ضد حساسیت

پوست پرتقال از آزاد شدن هیستامین جلوگیری می کند، هیستامین مواد شیمیایی است که باعث حساسیت می‌شود. عطسه و آبریزش بینی از موارد حساسیت است.

سلامت قلب با پوست پرتقال 

رنده پوست پرتقال و سایر مرکبات حاوی فیتونوترین فلاونوئید است که می تواند به کاهش کلسترول بد خون و تری گلیسرید در سطح خون کمک کند. پوست پرتقال حاوی ترکیبات ضدالتهابی بوده و در مجموع با داشتن چنین ویژگی‌هایی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

پوست پرتقال را چگونه بخوریم ؟

همانطور که می‌دانید پوست پرتقال مزه تلخی دارد، نمی‌توان آن را به تنهایی مصرف کرد، ولی می‌توان از روش‌هایی استفاده کرد که تلخی آن را کاهش داده و قابل خوردن شود. می‌توان با استفاده از کمی شکر و یا عسل آن را شیرین کرده و مصرف کرد.

خلال پوست پرتقال - دمنوش پوست پرتقال

می‌توان رنده پوست پرتقال را در انواع سس سالاد و یا برخی دم‌کرده‌های گیاهی، قهوه و یا در تهیه برخی دسرها و کیک ها استفاده کرد. از پوست پرتقال خلال شده در برخی غذاها استفاده کرد و یا می‌توان با پوست پرتقال مربا تهیه کرد و آن را مصرف کرد.

چون پوست مرکبات مستعد آلودگی به انواع قارچ‌های ذره‌بینی است، اگر در دما و رطوبت کنترل‌شده‌ای خشک نشود به قارچ‌هایی آلوده می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی کبدی شود. در نتیجه تا حد امکان از پوست مرکبات برای تهیه مربا و کیک استفاده نکنید.اگر هم اصرار زیادی به تهیه خلال پوست پرتقال دارید حتماً پرتقالی را انتخاب کنید که رنگ پوستش طبیعی و فاقد واکس باشد. ضمن این‌که هرگز خلال‌ها را در محیط مرطوب آشپزخانه و یخچال نگهداری نکنید و بهتر است خلال‌ها در یک وعده و به صورت تازه مصرف شود.

عوارض احتمالی استفاده از پوست پرتقال

مرکباتی مانند پرتقال معمولا با سموم دفع آفات سمپاشی می شوند که ممکن است این سموم بر روی پوست آنها باقی بمانند . استفاده این سموم همراه با پوست مرکباتی مانند پرتقال ممکن است اثرات منفی مانند اختلال در عملکرد هورمون ها و یا افزایش خطر بروز سرطان را ایجاد کند. البته امکان وجود این سموم بر روی میوه پرتقال بسیار اندک است. بهتر است قبل از استفاده از پرتقال و جدا کردن پوست آن، میوه را با آب گرم کاملا شستشو دهید تا اثرات سموم دفع آفات کاملا از بین برود. نکته بعدی در مورد مصرف پوست پرتقال این است که به دلیل داشتن فیبر زیاد و بافت سخت پوست این میوه هضم آن ممکن است سخت باشد و باعث ناراحتی های معده شود پس بهتر است آن را با قطعات کوچک مصرف کنیم.

پوست پرتقال - دمنوش پوست پرتقال

چگونه می توان پوست پرتقال را در برنامه غذایی خود داشت ؟

پوست پرتقال را می توان به آسانی با شکر یا عسل شیرین کرد. این ماده موثر در سلامتی را می توان با ماست، سس سالاد، در کیک و با بسیاری از مواد خوراکی مصرف کرد.

نتایج مهم در این بررسی

پوست پرتقال دارای بافتی سخت و طعمی تلخ و ناخوشایند است که ممکن است هضم آن را سخت کند و علاوه بر این با وجود سموم دفع آفات بر این پوست خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان را افزایش می دهد، پس بهتر است قبل ازمصرف آن را کاملا شستشو داده و همچنین این طعم ناخوشایند مانع مصرف این پوست سرشار از مواد مغذی نشود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار