|
|
کدخبر: ۱۸۵۷۳۹

نحوه تمیز کردن ایرپاد به گونه ای که کمترین آسیبی به ایرپادتان نرسد را یادتان داده ایم.

نحوه تمیز کردن ایرپاد باید به گونه ای باشد که هیچ آسیبی به آن ها نرساند. نکاتی که قبل از تمیز کردن ایرپاد باید بدانید و نحوه تمیز کردن ایرپاد را در امیدنیوز یادتان داده ایم.

ایرپاد را هر چند وقت یک‌ بار تمیز کنیم ؟

توصیه می‌کنیم ایرپاد خود را پس از حدوداً ۷۲ ساعت استفاده تمیز کنید. درصورت امکان، پس از هربار استفاده از ایرپاد آن را تمیز کنید. بسته به میزان استفاده از ایرپاد، فواصل بین هربار تمیزکردن هدفون متفاوت خواهد بود.

تمیز کردن ایرپاد - نحوه تمیز کردن ایرپاد

اگر حوصله و زمان کافی دراختیار داشتید، هر چند روز یک‌ بار ایرپاد را به‌طورکامل تمیز کنید. اگر مدتی است از ایرپاد استفاده نمی‌کنید، قبل از استفاده‌ی مجدد آن‌ را تمیز کنید. اگر هرروز به‌مدت چند ساعت مشغول استفاده از ایرپاد هستید، سعی کنید که هرروز هدفون و قابش را تمیز کنید.

چرا ایرپادها نیاز به تمیزکردن دارند ؟

ممکن است از لحاظ ظاهری متوجه کثیفی هایی روی ایرپادها شوید. و حالت بعدی این هست که این کثیفی ها باعث افت کیفیت صدای خروجی ایرپادها می شوند.

حالت ظاهری که به راحتی قابل کشف هست. اما در حالتی که کیفیت صدا خراب هست، یکی از دلایل می تواند کثیف شدن محل های خروجی صدا باشد که باید تمیزشان کرد. دلیل دیگر هم می تواند به روز نبودن ایرپاد باشد!

ساده ترین روش ها برای افزایش عمر باتری موبایل را در امیدنیوز بخوانید.

نکات قبل از تمیزکردن ایرپاد

پیش از اینکه فرایند تمیزکاری ایرپاد را شروع کنید، بهتر است چند نکته را به‌خاطر بسپارید. ایرپاد دربرابر آب مقاوم است؛ اما محصولی ضدآب محسوب نمی‌شود. بدین‌ترتیب، استفاده از آب فراوان برای تمیزکردن ایرپاد به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

پاک کردن ایرپاد - نحوه تمیز کردن ایرپاد

در فرایند تمیز‌کردن ایرپاد مراقب باشید که هیچ رطوبتی وارد دهانه‌‌ی هدفون یا درگاه‌ شارژ نشود. ایرپاد را هرگز در آب یا محصولات پاک‌کننده خیس و غوطه‌ور نکنید. از سفیدکننده یا پراکسید هیدروژن یا محصولات حاوی آن پرهیز کنید.

هنگام تمیزکردن ایرپاد از اشیای تیز یا مواد ساینده استفاده نکنید؛ چون احتمال آسیب‌رساندن به هدفون وجود دارد.

آموزش تمیز کردن ایرپاد با سواب پنبه‌ای

۱. ایرپاد خود را با پارچه‌ای تمیز و خشک به‌دقت پاک کنید. سعی کنید که تمامی بخش‌های ایرپاد به‌خوبی تمیز شود.

۲. با استفاده از سواب پنبه‌ای خشک، توری میکروفون و اسپیکر را تمیز کنید. مراقب باشید که به دهانه‌ی هدفون فشار زیادی وارد نشود. فرایند تمیزکاری را با ملایمت انجام دهید.

۳. اگر در توری ایرپاد گردوخاک یا جرم جمع شده است، مسواکی تمیز با برس نرم را بردارید و جرم‌ها را به‌آرامی تمیز کنید. هرگز از اشیای تیز برای تمیزکردن هدفون خود استفاده نکنید.

۴. اگر مواد شیمیایی نظیر کرم ضدآفتاب یا لوسیون روی ایرپاد ریخته است، برای تمیزکردن آن از پارچه‌‌ای با رطوبت بسیار کم استفاده کنید. درادامه، سراغ استفاده از پارچه‌ای نرم و خشک بروید. تا زمانی‌که ایرپاد به‌طور‌کامل خشک نشده است، نه از آن استفاده کنید و نه داخل کیس قرارش دهید.

ایرپاد - نحوه تمیز کردن ایرپاد

نحوه تمیز کردن ایرپاد با الکل

۱. فرایند تمیزکاری را با سطح خارجی کیس شارژ آغاز کنید. برای تمیز‌کردن این سطح، سراغ استفاده از پارچه‌ای تمیز بروید. اگر سطح خارجی کیس شارژ بسیار کثیف است، پارچه را با ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد خیس کنید. مراقب باشید که هیچ مایعی وارد درگاه شارژ کیس نشود.

۲. با استفاده از مسواک نرم و تمیز، هرگونه جرم و گردوغبار جمع‌شده روی کانکتور را تمیز کنید. تأکید می‌کنیم که برای تمیزکردن درگاه شارژ ایرپاد از اشیای تیز نظیر خلال‌دندان و چاقو استفاده نکنید؛ چون کیس آسیب می‌بیند. توصیه می‌کنیم از برس آنتی‌استاتیک بهره بگیرید که به‌طور ویژه برای تمیزکاری قطعات الکترونیکی تولید شده است. همچنین، می‌توانید از سواب پنبه‌ای استفاده کنید.

۳. کیس شارژ را به‌صورت وارونه کنار بگذارید و در آن را باز کنید تا به‌طور کامل خشک شود. قبل از خشک‌شدن کامل، هرگز ایرپاد را داخل کیس قرار ندهید.

نحوه تمیز کردن کیس ایرپاد

جعبه یا کیس ایرپاد هم در معرض کثیف شدن قرار دارند و یک تمیزکاری ساده می‌تواند آن را دوباره کاملاً نو کند. شاید بپرسید چگونه جعبه ایرپاد را تمیز کنیم و آیا روش خاصی برای این کار وجود دارد؟ در جواب باید گفت که مثل بسیاری از ترفندهای تمیز کردن قدیمی، شما به چیزی بیش از آب و یک پارچه نیاز ندارید.

  1. با یک پارچه تمیز و بدون پرز که کمی نم‌دار است، کیس را پاک کنید. همچنین، می‌توانید از دستمال مرطوب الکلی نیز برای تمیز کردن عمیق کیس استفاده کنید که البته ابن کار علاوه بر تمیزکردن باعث ضدعفونی ایرپاد هم می‌شود.
  2. قبل از اینکه AirPods خود را دوباره داخل کیس قرار دهید، آن را وارونه کرده و صبر کنید تا کاملاً خشک شود.

تمیز کردن سری ایرپاد - نحوه تمیز کردن ایرپاد

تمیز کردن سری لاستیکی و گوشی ایرپاد مکس

  1. در یک ظرف تمیز یک قاشق چای خوری  ماده شوینده مایع که از صافی رد شده و 100 میلی لیتر آب را با هم ترکیب کنید.
  2. سری لاستیکی ایر پاد را از گوشی آن جدا کنید.
  3. زمانی که هدبند ایرپاد را تمیز می کنید؛ آن را برعکس نگه دارید تا از سرازیر شدن مایع به سمت قطعات الکترونیکی جلوگیری کنید.
  4. یک دستمال پارچه ای را به محلول آب و صابون آغشته کنید سپس آن را بیرون کشیده و دستمال را برای یک دقیقه روی سری لاستیکی و هدبند بکشید.
  5. سپس سری لاستیکی و هدبند را با یک دستمال خیس پاک کنید.
  6. گوشی و سری لاستیکی را با یک دستمال نرم و فاقد رطوبت، خشک کنید  و اطمینان حاصل کنید که کاملا خشک شده و رطوبتی باقی نمانده است.
  7. حداقل تا یک روز از ایرپاد استفاده نکنید و بعد از آن میتوانید دوباره سری لاستیکی و هد بند آن را وصل کنید.

آیا ایرپادها ضد آب هستند ؟

از شستشو ایرپاد خود زیر آب جداً خودداری کنید، چراکه این دستگاه‌ها مثل بسیاری از لوازم جانبی موبایل ضد آب نیستند. میزان مقاومت آنها در برابر آب به نوع و مدل ایرپادها بستگی دارد. به طور مثال، AirPods Pro دارای رتبه مقاومت در برابر آب IPX4 (کمترین رتبه ممکن) است، در حالی که نسخه‌های قدیمی‌تر ایرپادز اصلاً هیچ گواهی مقاومت در برابر آبی ندارند.

اگرچه آنها می‌توانند رطوبتی معادل یک تعریق پس از ورزش یا نم باران را تحمل کنند، اما مراقب قرار دادن ایرپادها در معرض آب برای مدت طولانی باشید. به گفته اپل، هرگز نباید با ایرپادتان دوش بگیرید یا شنا کنید.

ضدعفونی کردن ایرپاد - نحوه تمیز کردن ایرپاد

چگونه ایرپاد را برای مدتی طولانی‌تر تمیز نگه داریم ؟

اگر پس از هربار استفاده از ایرپاد زمان کوتاهی را به تمیزکردن آن اختصاص دهید، مجبور نیستید نگران کثیف‌شدن باشید. توصیه می‌کنیم پس از خارج‌کردن ایرپاد از گوش، با دستمالی خشک و تمیز هدفون و کیس را تمیز کنید. با این کار از جمع‌شدن جرم و گردوغبار جلوگیری می‌شود.

نبایدها در تمیز کردن ایرپاد

برای شستشو مواردی را گفتیم که خوب است انجام دهید، حالا مواردی که نباید هرگز انجام دهید را نیز بیاد ذکر کنیم تا مشکلی برای ایرپاد شما پیش نیاید:

  • هرگز برای تمیز کردن ایرپاد از باد استفاده نکنید. شدت باد می تواند به ایرپادها آسیب جدی بزند.
  • در شستشو از موارد شوینده خیلی قوی استفاده نکنید چرا که ممکن است به پلاستیک ایرپاد هم آسیب وارد کند.
  • هرگز ایرپاد را در آب فرو نبرید. حتی ایرپاد پرو را نیز داخل آب فرو نبرید و فقط روی آن آب بگیرید.

پاک کردن بلندگوی ایرپاد - نحوه تمیز کردن ایرپاد

در صورت خیس شدن ایرپاد چه باید کرد ؟

برای نجات ایرپادهایی که خیس شده‌اند، باید سریع عمل کنید. آنها را به صورت وارونه در ظرفی که ماده رطوبت‌گیر در آن وجود دارد قرار دهید، سپس در ظرف را ببندید و بگذارید چند ساعت بماند. توصیه می‌شود که به هیچ وجه از راه‌حل قدیمی برنج استفاده نکنید، زیرا ممکن است به داخل بلندگو و میکروفون وارد شود. حتی اگر ایرپادهای شما فقط کمی مرطوب شده‌اند هم آنها را با یک پارچه بدون پرز پاک کنید و وارونه بگذارید تا خشک شوند. پس از اینکه کاملاً خشک شدند می‌توانید به گوشی وصل کنید.

توصیه های شرکت اپل برای تمیز کردن ایرپاد چیست؟

شرکت اپل برای تمیز کردن ایرپاد توصیه ای که می کند اصلا کافی نیست و ممکن است حتی اگر حواستان نباشد باعث خراب شدن ایرپاد نیز بشود. اپل می گوید با استفاده از دستمال و گوش باک کن و کمی مایع شستشو می توانید ایرپاد را تمیز کنید.

اما معمولا کثیفی های ایرپاد درونی هستند و روی توری بلندگو و سوراخ میکروفن کثیف می شوند که با دستمال و گوش پاک کن نمی توان به این فضاها دسترسی داشت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار