|
|
کدخبر: ۱۰۵۰۱۹

اطلاعات بدست آمده نشان می دهد سه بانک انگلیسی و فرانسوی مسولیت انتقال دلارهای بلوکه شده به ایران را برعهده گرفته اند.

به گزارشامیدبه نقل از خبرآنلاین، اطلاعاتی که در برخی خبرگزاری های معتبر ایرانی و بین المللی منتشر شده نشان می دهد سه بانک انگلیسی و فرانسوی مسولیت انتقال دلارهای نفتی به ایران را برعهده گرفته اند. برخی نقل قول ها نیز نشان می دهد یکی از چهره ای نزدیک به رئیس جمهورحسن روحانیمسولیت نظارت براین انتقال را برعهده دارد.

اطلاعات اینبانکها هنوز از سوی رسانه ها و مقامات ایرانی تایید نشده است ولی بررسی سوابق گزینه های احتمالی نشان می دهد، سه بانک اروپایی عاملیت انتقال این پول را بر عهده دارند. بانک SOCIETE GENERALE، که یک بانک چند ملیتی فرانسوی است که خصوصیات مالی آن طبق تقسیم بندی های بانک جهانی به سه بخش بانکداری و اختصاص خدمات مالی، سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه های جهانی تقسیم شده است.

این بانک رتبه سوم را در میان بانک های فرانسه به خود اختصاص داده است. همچنین جزء ۸ بانک برتر اروپا به حساب می آید. در حال حاضر و طبق برنامه اقدام مشترک بخشی از مبلغ ۵۵۰ میلیون دلاری از طریق این بانک به ایران انتقال می یابد.

دیگر بانکی که از آن نامبرده شده بانک CHARTERED STANDARED است. استاندارد چارترد، بانکداری و خدمات مالی چند ملیتی را به مشتریان خود ارائه می دهد. مقر آن در لندن است. این بانک در بیش از ۷۰ کشور جهان شعبه دارد که برهمین اساس به عنوان بانک جهانی قلمداد می شود و حدود ۹۰ درصد از سود خود را از آفریقا، آسیا و خاورمیانه بدست می آورد. این بانک وظیفه انتقال مقداری از دارایی های بلوکه شده را در گام اول به عهده دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار