|
|
کدخبر: ۱۰۵۱۳۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه ها معادله های اقتصادی و فرهنگی را هم بر هم زد و کرامت انسانی افراد را متزلزل کرد.

به گزارشامیدبه نقل از ایرنا، علی ربیعی در شورای اشتغال هرمزگان افزود: اگر قانون هدفمندی یارانه ها به درستی انجام می شد نقطه اوج شکوفایی کشور را رقم می زد.

وی ادامه داد: قانون مصوبمجلس شورای اسلامیکه طبق آن بایستی یارانه ها برای کمک به اقشار نیازمند و تولید اختصاص یابد بهترین شیوه اجرایی هدفمندی یارانه ها می باشد.

وی اضافه کرد: دولت می خواهد مطابق قانون یارانه ها را به اقشار نیازمند و تولید اختصاص داده و به قانون مصوب مجلس برگردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در شرایط نامناسب کنونی با نرخ رشد منفی پنج درصد و تورم، یکی از سیاست های اصلی رییس جمهور در ماه های اخیر کنترل تورم بود و رییس جمهور با هر افزایش قیمتی مخالفت می کرد تا به زندگی مردم فشار بیشتری وارد نشود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: برنامه ای در شش استان به صورت آزمایشی آغاز شده که در آن یک گروه با استقرار در استان موانع تولید را با رویکرد اشتغال بررسی می کنند.

وی اشاره کرد: این پژوهش ها نشان می دهد با یک حرکت کوچک، زنجیره ای از رویدادهای مثبت و اتفاق های بزرگ رقم می خورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در شورای عالی بیمه در حال بررسی بیمه کردن همه ایرانیان می باشیم، تاکید کرد: می خواهیم پول مورد نیاز این اقدام به گونه ای وارد چرخه شود که اثر تورمی نداشته باشد.

وی از مسوولان خواست تا با تغییر رویه های کاری و کارشناسی بیشتر، در جهت رفع موانع تولید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه حتی فرصتی برای از دست دادن یک ریال وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به محدود بودن منابع و برهه زمانی کنونی حق نداریم ریالی را در جایی هزینه کنیم که اثر و پاسخ لازم را نتوانیم ازآن دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه یک ملت باید هزینه های عزت خودش را بپردازد، تاکید کرد: اما ملت نباید هزینه بی تدبیری را بپردازد و همچنین باید به گونه ای فعالیت کنیم که کارها پخته و اثر بخش باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آمار، پایه برنامه ریزی کشور محسوب می شوند، ابراز داشت: نمی خواهیم آمار سازی کنیم و آمار سازی در دولت تدبیر و امید ممنوع است.

وی ادامه داد: یک مقام بالای دولت قبل گفته است با آمارهای اشتغالی که از استان ها می آمد فریب خورده و دولت تدبیر و امید نمی خواهد این تجربه را تکرار کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انتقادهایی که برخی بر قانون کار وارد می دانند، گفت: دست کاری قانون کار در شرایطی که اشتغال وضعیت نامناسبی دارد بحران اجتماعی ایجاد می کند.

ربیعی بیان کرد: اگر منابع دولت اجازه می داد و قادر به اعطای بیمه بیکاری گسترده ای بودیم می توانستیم بخش هایی از قانون کار را تغییر دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعییادآور شد: همچنین آخرین گزارشی که از بازرسی کار گرفته ام نشان دهنده این است که افزون بر ۸۰ درصد احکام به نفع کار فرما صادر شده است.

دکتر ربیعی خاطر نشان کرد: اگر این قانون مانع تولید باشد باید در آن تجدید نظر شود و به همکاران نیز تاکید شده باید به شیوه ای عمل شود که که هم از کارگر و هم کار حمایت گردد.

وی ادامه داد: استان ها می توانند با بهره گیری از توانمندی های داخلی خود اقدام های بزرگی را رقم زده و موجب رشد و رونق اقتصادی منطقه شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره تلاش استانداری هرمزگان برای برگزاری نشستی بین رییس جمهوری با ایرانیان ساکن در کشورهای دیگر بیان کرد: این اقدام کار بسیار خوبی می باشد و بسیاری از ایرانیان خارج از کشور می خواهند برای منطقه خود کاری انجام دهند و برای این اقدام باید شرایط را مهیا کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود هرمزگان در بخش گردشگری یادآور شد: می توان با بهره گیری از این ظرفیت ها فرصت های شغلی فراوانی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: می توان با ایجاد بنگاه های کوچک و صرف هزینه کمتر از صنایع بالادستی برای افراد بسیاری شغل ایجاد کرد.

استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: با سیاست های رییس جمهور، دولت در سال آینده به سمتی می رود که ˈهدرمندیˈ یارانه ها را اصلاح کند.

جاسم جادری ادامه داد: تلاش می کنیم در سفر استانی ریاست جمهوری نشستی را بین ایشان و ایرانیان خارج از کشور و بخش خصوصی ترتیب دهیم.

وی خاطر نشان کرد: نباید اقتصاد کشور با منابع دولتی به حرکت درآید و اولویت فعالیت های اقتصادی با بخش خصوصی است.

جادِری ابراز داشت: قوانین باید ثابت بماند و هر روز بخش نامه و دستور کار جدیدی برای اداره ها و سازمان ها ارسال نشود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: باید به سمت تقویت صنایع دستی خانگی گام برداریم و زمینه را برای عرضه این کالاها فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان بیان کرد تا زمانی که مطالبات بانک ها بازگردانده نشوند نظام بانکی پولی برای تسهیلات جدید ندارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این نشت بیان کرد: نرخ بیکاری دانش اموختگان دانشگاهی درهرمزگان بالاست و هم مردم و هم مسوولان باید تصمیمی برای این موضوع بگیرند.

وی ابراز کرد: مشکلبیکاریبا سخنرانی وهمایش حل نمی شود و برای رفع آن نیازمند برنامه اجرایی و عمل به آن می باشیم.

وی با اشاره به اختلاف رشته های دانشگاهی با نیاز های بازار کار بیان داشت: هرمزگان در این بخش با مشکلاتی همچون، طولانی شدن طرح های ملی، مشارکت پایین زنان دراقتصاد کمبود نقدینگی، بروکراسی اداری، رقابت اقتصاد غیر رسمی با اقتصاد رسمی و ورود بی رویه کالاهای خارجی روبرو می باشد.

به گفته بهروز اکرمی برای ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه در کنار خلاقیت و کارآفرینی می باشیم، همچنین تامین اعتبار و کار ورزی دانش آموختگان دانشگاهی نیز می تواند کمک موثری در این راستا باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار