|
|
کدخبر: ۱۴۸۵۵۴

سخنگوی امداد و نجات کشور در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی مصدومان در نوروز سال ۹۳ از نجات ۱۱۰۰ مسافر نوروزی در یک هفته گذشته خبر داد.

حسین درخشان در گفت وگو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات نوروزی سال ۹۳ که از تاریخ ۲۵ اسفند در سراسر جاده های کشور آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد، اظهار داشت: در این مدت شاهد کاهش ۱۵ درصدی مصدومان نوروزی بودیم و تاکنون در این یک هفته نیز ۱۱۰۰ مسافر نوروزی از مرگ نجات یافتند.

وی افزود: از ۲۵ اسفند با آغاز طرح امداد نجات نوروزی تا تاریخ دوم فروردین سال ۹۳ هزار و ۱۰۰ عملیات امدادی در سراسر کشور انجام شد و در این مدت شاهد ۶ هزار مصدوم بودیم که ۵۶۰ نفر از آنان برای درمان بیشتر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

درخشان با اشاره به ۱۲۴ عملیات رهاسازی حادثه دیدگان از خودروهای تصادفی افزود: با توجه به مقایسه حوادثنوروز سال ۹۳ با نوروز سال ۹۲ شاهد کاهش ۲۲ درصدی انجام عملیات های امداد و نجات هستیم و همچنین در این زمینه ۲۸ درصد آمار انتقال مصدومان به مراکز درمانی کاهش یافت و متعاقب آن عملیات های رهاسازی مصدومان از خودروهای تصادفی ۱۳ درصد کاهش یافته است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: البته با توجه به تغییر شرایط جوی کشور در نوروز سال ۹۳ شاهد ۱۹۰ درصد افزایش اسکان اضطراری مسافران هستیم که در این راستا بر اثر بارش برف و کولاک امدادگران هلال احمر مسافران نوروزی را در محل های مناسب اسکان اضطراری داده اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار