|
|
کدخبر: ۱۵۱۹۷۳

اختصاصی تسنیم / اداره اطلاعات انرژی آمریکا: در سال ۲۰۱۳

خبرگزاری تسنیم: اداره اطلاعات انرژی آمریکا متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۳ را ۳.۲ میلیون بشکه در روز اعلام کرد و از حفظ جایگاه دومی ایران در اوپک طی این سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۳ را ۳.۲ میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی این نهاد موسوم به «گزارش مرور ماهانه انرژی»، تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال قبل از آن ۱۶۷ هزار بشکه در روز کاهش داشته است. تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۲ نیز که نخستین سال اجرای تحریم نفتی بود ۶۸۷ هزار بشکه در روز کاهش یافته بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش دیگری که بر اساس قانون تحریم ایران هر دو ماه یک بار منتشر می کند تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۳ را ۲.۸ میلیون بشکه در روز اعلام کرده است.

تفاوت ۴۰۰ هزار بشکه ای آمار این دو گزارش از تولید نفت ایران می تواند به دلیل لحاظ شدن تولید میعانات گازی ایران در «گزارش مرور ماهانه انرژی» باشد.

بر اساس این گزارش، ایران توانسته جایگاه دومی خود در اوپک را حفظ کند و همچنان به عنوان دومین تولید کننده نفت اوپک در سال ۲۰۱۳ باقی بماند.

عربستان با تولید روزانه ۹.۶۸۵ میلیون بشکه نفت بزرگترین تولید کننده اوپک در سال ۲۰۱۳ شناخته شده است. عراق با تولید ۳.۰۵۴ میلیون بشکه ای در جایگاه سوم از این نظر قرار گرفته است.

کل تولید نفت اوپک نیز در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۲.۳۴۳ میلیون بشکه در روز اعلام شده که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۸۳۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار