|
|
کدخبر: ۱۵۱۹۷۵

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: حداقل حقوق کارمندان دولت در سال۹۳ به میزان ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است که حدود ۹ هزار تومان از حداقل حقوق ۶۰۸ هزار و۹۰۰ تومانی کارگران در سال جاری کمتر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی در سال ۹۳ با افزایش ۲۰ درصدی ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر حقوق کارمندان ۷ برابر این رقم یعنی ۴.۲ میلیون تومان شد.

براساس این مصوبه، سقف افزایش حقوق کارکنان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی، بانک های دولتی، بیمه ها و شرکت های دولتی که قانون مدیریت خدمات کشوری را اجرا ننموده اند، نیز در سال ۱۳۹۳ بیست درصد تعیین شده است.

حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر(شاغلین) موضوع تبصره ماده(۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور، در سال ۱۳۹۳ به میزان ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر حقوق فوق العاده های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر این مقدار است.

براساس مصوبه هیات دولت، حداقل حقوق کارکنان شهرداری ها، بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می شود.

به گزارش تسنیم، این در حالی است که حداقل حقوق کارگران در سال جاری با افزایش ۲۵درصدی از ۴۸۷ هزار تومان در سال ۹۲ به بیش از ۶۰۸ هزار تومان در سال جاری رسیده است.

با افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران به ۶۰۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. مزد سایر سطوح ۱۲ درصد به علاوه روزانه ۲۱۱۰ تومان افزایش یافت و بن خواروبار هم با افزایش ۳۰هزار تومانی از ۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان رسید. پایه سنوات هم از ۳۰۰ تومان به ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

افزایش ۲۰درصدی حداقل حقوق کارمندان و ۲۵ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال ۹۳ در حالی است که نرخ تورم بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در سال گذشته ۳۲.۱ درصد بوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار