|
|
کدخبر: ۱۵۳۰۵۸

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضمن ابراز خرسندی از فروش نفت خام به بازار داخلی در بورس انرژی، گفت: این امر ضمن تنوع بخشی به نحوه فروش، فرصت مناسبی برای حضور بخش خصوصی در بازار رقابت انرژی فراهم کرده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، رکن الدین جوادی، نخستین روز از عرضه و فروش نفت خام در بورس انرژی را نقطه عطفی در بازار اقتصادی کشور خواند و گفت: این اقدام حرکتی در راستای اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی بوده است.

جوادی افزود: امروز حجم کوچکی از نفت در بورس انرژی عرضه شد که امیدواریم به زودی شاهد فروش چند صد هزار بشکه ای آن در بورس باشیم.

وی با بیان اینکه فروش نفت در بورس انرژی آغاز همکاری های گسترده میان شرکت ملی نفت ایران و بخش خصوصی را رقم می زند، اظهار امیدواری کرد که عرضه نفت خام هر چه زودتر به بلوغ کامل برسد و بخش خصوصی بخش بازارهای خارجی را شکل دهد.

جوادی تصریح کرد: با اقدام امروز(فروش نفت خام در بورس)، دروازه جدید برای عرضه نفت خام در کشور باز شد و کاری کرد که بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش پایین دستی صنعت نفت علاقمند شود. این امر همچنین می تواند تاثیر تحریم های بین المللی را کمرنگ تر کند.

معاون وزیر نفت درباره فروش اوراق سلف نفتی نیز گفت: هم اکنون کارگروهی کارشناسی در این زمینه در حال انجام مطالعه هستند اما هنوز در مورد نحوه و زمان عرضه آن، تفاهم حاصل نشده است.

فروش ۲۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در بازار بورس انرژی

جوادی هچنین در مورد عرضه میعانات گازی در بازار بورس انرژی که در بازه زمانی ۳ ماه پایانی سال گذشته انجام شد، گفت: با همکاری بورس نفت و شرکت ملی نفت ایران ۲۰۰ بشکه میعانات گازی با ارزش ۳۸ میلیارد تومان فروخته شد.

وی با بیان اینکه بازار بورس میعانات گازی مورد استقبال قرار گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم در سال ۹۳ حجم عرضه میعانات گازی در بازار بورس گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بخش دیگر سخنان خود گفت: شرکت ملی نفت ایران آمادگی عرضه نفت خام در بازار بورس انرژی را به خارجی ها دارد و متناسب با تقاضای آنها آماده عرضه هستیم؛ البته این موضوع مشروط بر این است که از نظر همکاران در بازار بورس اشکالی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار