|
|
کدخبر: ۱۵۵۳۵۷

صبح امروز صحبت گرفت

خبرگزاری تسنیم: پروژه پل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن که سال ۹۱ به دلیل طغیان رودخانه کن تخریب شده بود امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، پل ۲۰ ساله تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن در ۲۳ آبان سال ۹۱ در پی آب شستگی بستر این رودخانه زیر یکی از دهانه های پل در دست احداثراه آهن جمهوری اسلامی ایران و گسترش این پدیده به سمت بالا مورد تهدید قرار گرفت.

این سانحه با آسیب دیدن پایه های کندرو جنوبی این تقاطع آغاز و در نهایت به آسیب دیدن پایه های پل تندرو و گسست عرشه در این سازه های ترافیکی منجر شد. با اقدامات انجام شده از سوی شهرداری از فرو ریختن عرشه پل در بخش تندرو تقاطع جلوگیری شد و خسارات تنها به تعدادی از پایه های کندرو جنوبی محدود شد.

کندرو شمالی که از خطر آب شستگی در امان مانده بود در امان مانده بود در شرایط سرویس دهی باقی ماند تا مسیر مناسبی برای عبور و مرور خودروهای سنگین و امدادی باشد.

غیرقابل استفاده شدن تندروهای پل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن باعثانسداد مسیر بزرگراه فجر و تحمیل بار ترافیک آن به بزرگراه آزادگان شد بنابراین ابتدا ایجاد مسیرهای جایگزین ترافیکی در دستور کار قرار گرفت و همزمان مطالعه و بررسی جهت احداثپل های موقت فلزی در محل این تقاطع آغاز شد. در راستای انجام این اقدامات کار مقاوم سازی این اقدامات ۲ پل فلزی موقت نصب شد.

عملیات بازسازی پل تقاطع بزرگراه صدر با رودخانه کن با اجرای اقداماتی که قبلا تجربه نشده بود توأم شد چرا که در نهایت پل آسیب دیده در یک محیط پرتردد شهری و بدون استفاده از مواد انفجاری تخریب شد. سرانجام بیستم اسفند سال ۹۲ پل کندرو جنوبی این تقاطع به بهره برداریب رسید. پل جدید تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن با دهانه ۵۲ متری و بدون پایه در بستر رودخانه ساخته شده است و با توجه به اینکه رودخانه کن تاکنون طغیان های زیادی را تجربه کرده بروز آبگرفتگی نمی تواند آسیبی به این سازه وارد کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار