|
|
کدخبر: ۱۵۵۴۳۰

شاکری در مراسم بهره برداری از پل کن مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: انتظار داریم یک عزم جزم بیشتر و مدیریت جهادگونه برتر به کار گیریم تا اگر این پروژه ۱۶ ماه به طول انجامید پروژه بعدی زمان کوتاه تری را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اقبال شاکری در مراسم افتتاح پل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن که صبح امروز با حضور عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و جمعی از شهرداران مناطق و در حالی که قرار بود معاون فنی و عمران شهرداری نیز حضور یابد، اظهار داشت: این پروژه چندین ماه مردم منطقه ۹ و ۲۱ را دچار مشکل و خطوط مواصلاتی حمل و نقل را دچار کندی کرده بود اما به همت شهرداری تهران بالاخره خواسته مردم به منصه ظهور رسید و این پل افتتاح شد که البته امیدواریم این افتتاح مصادف با استفاده بهینه از آن از همین امروز شود.

وی با بیان این که برنامه امروز ما نشانه کوچکی از شعاری است که مقام معظم رهبری برای سال جاری و با عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی تعیین کرده اند، افزود: هر یک از پروژه ها نقشی در سرنوشت مدیریت شهری و رفاه مردم ایفا می کنند. انتظار داریم در اجرای پروژه ها یک عزم جزم بیشتر و مدیریت جهادگونه برتر به کار گیریم تا اگر این پروژه ۱۶ ماه به طول انجامید پروژه بعدی زمان کوتاه تری را به خود اختصاص دهد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: فرزندان شما دانش های محرمانه ای باقی نگذاشته اند و در مرزهای دانش در حال مذاکره می کنند در اجلاس ۱ + ۵ نیز راجع به برترین نوع فعالیت علمی در جهان صحبت می شود که به دست جوانان همین مرز و بوم محقق شده است.

وی گفت: اگر در گذشته قالیچه و پسته را هدیه می دادیم اکنون صنایع فناوری خود را هدیه می دهیم و اینها حاصل زحماتی است که فرزندان شما در مراکز علمی و پژوهشی انجام داده اند.

در ادامه این مراسم علی امام مدیر عامل سازمان عمران و مهندسی شهرداری تهران نیز اظهار داشت: مجموعه اقداماتی که در شهرداری تهران انجام شد مانع از تخریب پل کندرو شمالی شد و با اقداماتی فوریتی توانستیم این پل را حفظ کنیم.

وی افزود: در ادامه کار باید تثبیت پایه ها صورت می گرفت که پس از تحقق این امر نیز باید فکری برای رفع مشکل ترافیکی مردم می کردیم. در این راستا مسیرهای جایگزینی پیش بینی شد و دو پل فلزی با وزن ۱۸۰ تن را ساختیم که یکی از آن ها در بخش جنوبی و دیگری در بخش شمالی مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان عمران و مهندسی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مسیر شرق به غرب مسیری باز شد در پایگاه هوایی که مشکل را تا حد زیادی حل کرد اما بعد از حل مشکل تردد باید پل تندرو را تخریب می کردیم و به دلیل این که سرعت کار نیز مدنظر قرار داشت طراحی پل جدید به شکلی دیده شد که از پیش ساخته بود. با طراحی جدید پل و حذف پایه های قبلی شرایطی ایجاد کردیم که در صورت طغیان مجدد رودخانه کن نیز هیچ مشکلی پیش نیاید و جای نگرانی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار