|
|
کدخبر: ۱۵۶۴۱۲

طب سنتی و سبک زندگی سالم /

خبرگزاری تسنیم: بخارها و دودهای دخانی که از معده به سوی مری و دهان متصاعد می شود، عفونت های نزله ای که از ترشحات سینوس های چرکی و ترشحات پرده های محافظ مغز به پایین یعنی حلق سرازیر می شود و عفونت های لثه و دندان از عوامل موثر بر بوی بد دهان هستند.

سید جواد علوی در گفت و گو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، درباره علت بوی بدن دهان از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: باید توجه داشت که علل متعددی عامل بوی بد دهان است.

وی با اشاره به اینکهعمدتا برای بدبویی دهان ۳ عامل بسیار مهم و تاثیرگذارمطرح است، گفت:بخارها و دودهای دخانی که از معده به سوی مری و دهان متصاعد می شود، عفونت های نزله ای که از ترشحات سینوس های چرکی و ترشحات پرده های محافظ مغز به پایین یعنی حلق سرازیر می شود و عفونت های لثه و دندان از عوامل موثر بر بوی بد دهان هستند.

این کارشناس طب سنتی با بیان اینکهسینوزیت یکی از شایع ترین ترشحات عفونی نزله ای است که بوی عفونت را تشدید می کند، ادامه داد:رعایت رژیم غذایی سالم و مصرف مواد غذایی با توجه به مزاج افراد خود عامل مهمی برای سلامت دهان ودنان است که از بروز ترشحان نزله ای پیشگیری می کند.

علوی افزود: برای رفع بدبویی دهان معده باید اصلاح شود که می توان هر روز صبح ۳ قاشق خاکشیر را با آب گرم یا گلاب مخلوط کرده و حداقل یک ساعت چیزی خورده نشود؛ این کار به پاکسازی معده کمک کرده و موجب رفع بدبویی دهان می شود.

وی درباره خواص پودر دهان اضافه کرد: دندان و لثه ها را قبل از خواب با پودر دهان مالش داده شود و سپس با مسواک شسته شود که این روش موجب می شود افراد به دندان درد مبتلا نشود و عفونت های دندان از بین رود.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت:برای تهیه پودر دهان می توان۱۰۰ گرم سماق، گلنار فارسی، مازو، پوست انار از هر کدام ۲۵ گرم، ۱۰ گرم میخک و ۷۵ گرم نمکمخلوط کرده و با انگشت روی دندان و لثه مالیده شود و سپس بلا مسواک روی دندان کشیده و بعد شسته شود.

علوی درباره سفید کردن دندان هم خاطر نشان کرد:برای سفید کردن دندان می توان به جای گلنار فارسی از زاج سفید استفاده کرد و اگر می خواهید بیشتر سفید شود به مجموع دارو ۱۵ گرم جوش شیرین اضافه شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار