|
|
کدخبر: ۱۵۶۴۲۱

در سال ۹۲

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی گفت: در سال ۹۲، بیش از ۱۲ میلیون و ۸۴ هزار تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ به میزان ۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمد جواد عطرچیان اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال ۹۲ بالغ بر ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۹۶ درصد از طریق جاده و ۴۹۴ هزار تن معادل ۴ درصد از طریق راه آهن ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ترانزیت جاده ای ۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از مجموع کالاهای ترانزیت شده، ۵ میلیون و ۲۹۷ هزار تن را مواد نفتی و ۶ میلیون و ۷۸۷ هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده اند که عمده ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، لوازم خانگی، انواع پنبه، کالاهای ساختمانی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی افزود: در مدت زمان مذکور از میان مرزهای کشور پرویزخان با ۳ میلیون و ۶۴۶هزار تن معادل ۳۰.۵ درصد فعال ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می رود. پس از آن مرزهای بندرعباس، بازرگان و باشماق در رده های بعدی قرار دارند.

عطرچیان تصریح کرد: در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با ۴ میلیون و ۳۸هزار تن معادل ۳۳.۵ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس، لطف آباد، سرخس و باشماق در رده های بعدی قرار دارند.

وی بیشترین حجم تردد کامیون های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از ۵۳۳ هزار دستگاه تعداد سفرکامیون های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، ۳۰۲ هزار دستگاه معادل ۵۷ درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت ها از کشور حمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اتخاذ تصمیمات مؤثر و راهبردی به موازات تجهیز امکانات و زیرساخت ها، فراهم آوردن تسهیلات گسترده در بخش های مختلف حمل ونقل، اقدام سازمان های مرتبط در حرکتی هماهنگ به منظور رفع موانع و تسهیل در امر ترانزیت توانسته است در بهره برداری از موقعیت جغرافیایی و منحصربفرد ترانزیت نقش قابل توجهی ایفا کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار