|
|
کدخبر: ۱۵۶۵۲۵

در معاملات هفته گذشته

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات هفته گذشته بازار جهانی ۵۳ سنت افزایش یافت و به ۱۰۷.۳۳ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه به دلیل انتشار برخی آمارهای مثبت از اقتصاد کلان آمریکا اندکی افزایش یافت. احتمال اختلال در عرضه نفت روسیه به دلیل تنش موجود در اوکراین و تاخیر احتمالی در بازگشایی بنادر صدور نفت لیبی از دیگر عوامل تقویت قیمت ها بود.

قیمت نفت سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه می در پایان معاملات دیروز، با ۳۴ سنت افزایش به ۱۰۳ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. اما قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز ۱۳ سنت کاهش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۳۳ سنت رسید.
در هفته ای که گذشت قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت رشدی ۲.۶۲ دلاری داشت و نفت برنت نیز رشد قیمت ۵۳ سنتی را تجربه کرد.
بر اساس گزارش موسسه تامسون رویترز و دانشگاه میشیگان، اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه آوریل بیش از میزان پیش بینی ها بهبود یافته است.
در همین حال، بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، قیمت های تولید کننده در این کشور در ماه مارس بیش از میزان پیش بینی شده افزایش داشته و قیمت خدمات افزایش چشمگیری داشته است. همچنین، واردات در آمریکا در ماه مارس، بیش از میزان پیش بینی ها افزایش داشته است.
همچنین شاخص دلار در برابر سایر ارزهای جهانی دیروز به ۷۹.۴۴ رسید که بیشتر از رقم ۷۹.۴۱ در روز پنجشنبه بود.
کن هاسه گاوا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «با توجه به اینکه رشد تولید سریعتر از رشد تقاضا خواهد بود، بازارها ملایم تر از سطح کنونی خواهند بود.» وی افزود: «سرمایه گذاران همچنان در حال رصد کردن وضعیت اوکراین هستند، اما احتمال افزایش بیشتر قیمت ها در شرایط فعلی محدود به نظر می رسد.»
انتهای پیام / / ۵۱

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار