|
|
کدخبر: ۱۵۶۹۰۸

خبرگزاری تسنیم: دستیار تخصصی طب سنتی ایران کِثرت رطوبت و ضعف دماغ به خصوص هنگام تماس با سردی خارجی(هوای سرد) با سر نوزاد را از علل بروز سرماخوردگی دانست.

سمیه ماهروزاده در گفت و گو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، درباره تدابیر دندان در آوردن کودک از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: از تدابیر دندان در آوردن کودک از دیدگاه طب سنتی می توان به ممانعت از جویدن اشیاء سخت، مالیدن روغن زیتون و آب گرم به سر و گردن کودک و مالیدن عسل و نمک بر دندان اشاره کرد.

وی درباره تدابیر کلی اطفال گفت: مادران شیرده از مصرف هر چه که شدید الحرارت(بسیار گرم) و شدیدالبرودت(بسیار سرد) پرهیز داشته باشند، همچنین مصرف ترشی جات مخصوصاً در دوره شیردهی باید پرهیز شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران بیان داشت: مصرف انار(مقوی جگر)، به و گلابی شیرین(مقوی معده) و سیب(مقوی دل) مفید است، برای پاکسازی کلیه و مثانه تخم خربزه و تخم خیارین نافع است، مصرف رازیانه کوبیده همراه شکر مفید است و در علاج شیرخوار بیشتر باید مادر شیرده مورد توجه است.

ماهروزاده درباره بروز بیشتر زکام و نزله(سرماخوردگی) در دوران نوزادی را خاطرنشان کرد: کِثرت رطوبت و ضعف دماغ به خصوص هنگام تماس با سردی خارجی(هوای سرد) با سر نوزاد را از علل بروز سرماخوردگی دانست.

وی درباره تدبیر درمان سرماخوردگی در نوزادان خاطرنشان کرد: تدبیر مادران باید به صورت پرهیز از شیر، شیرینی، ترشی، روغن، آب سرد، هوای سرد، و(میوه های سرد و مرطوب مانند هندوانه و میوه های تابستانی) و گرم نگه داشتن سر طفل است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار