|
|
کدخبر: ۱۵۸۰۴۰

رییس مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به ضرورت بازاریابی کالا و خدمات فناوری نوین و دانش بنیان اولین نمایشگاه اختصاصی کالاها و خدمات دانش بنیان ایران در کشور عراق با سازمان ملی مجمع تشکل های دانش بنیان ایران از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین کلاهی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با تاکید بر این که یکی از معضلات در این حوزه بازار خارج از کشور و یا صادرات است، گفت: برگزاری نمایشگاه در کشور های همجوار برای فروش کالاها می تواند راهکاری برای این معضل باشد و اولین کشور هدف ما نیز در این زمینه اقلیم کردستان بود.

رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که کشور اربیل کردستان از رشد اقتصادی بالایی برخوردار بوده و رشد آن شش درصد است خاطر نشان کرد: در حالی که ۱۷ درصد از درآمد های سالانه عراق به اربیل کردستان می رود، این اقلیم به طور جداگانه درآمد های نفتی نیز دارد.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد از اجاره غرفه در این نمایشگاه را دولت و مابقی آن را متقاضیان پرداخت می کنند

رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر حدود ۲۴ تشکل زیرمجموعه این مجمع بوده که هر کدام از آنها ۴۰۰ شرکت دانش بنیان را در زیرمجموعه خود در حوزه های هوافضا، نانوتکنولوژی، آی تی و سایر رشته های مربوط به حوزه های فناوری دارد.

وی ادامه داد: هدف اصلی این مجمع بهبود کسب وکار در حوزه دانش بنیان است و یکی از کارهایی که مجمع برای دستیابی به این هدف انجام داده توسعه ی صادرات کالاهای دانش بنیان است.

همچنین در ادامه، علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت فناوری رئیس جمهور نیز در این نشست با اشاره به این که ما برنامه های توسعه صادرات کالا و خدمات دانش بنیان را در دستور کار داریم، تصریح کرد: حمایت از حضور شرکت ها در نمایشگاه های تخصصی در بازار های هدف و به طور مشخص نمایشگاه اختصاصی کالا و خدمات دانش بنیان ایران که به اتکای تشکل مجمع دانش بنیان برگزار شده، از اهداف ما در راستای توسعه ی صادرات در این بخش است.

وی افزود: می توان با معرفی ظرفیت ها به بازار کشور های هدف و عراق موفق بوده و موفقیت در این برنامه ها به اصلاح سیاست ها کمک می کند.در این راستا با توجه به اهمیت اقتصاد دانش بنیان می توان به شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند کمک کنند.

همچنین مهدی نجات نیا، رییس اداره بازاریابی الکترونیک و تبلیغات صادرات سازمان توسعه تجارت نیز با اشاره به این که عراق به عنوان بهترین فرصت اقتصادی در جهان است، گفت: این کشور دارای دومین منبع نفت جهان بوده و با ۱۴۰۰ کیلومترمربع مرز مشترک با ایران و ۷۰ درصد تقارن فرهنگی بهترین فرصت اقتصادی برای ایران است.

وی با بیان این که هفت میلیارد صادرات به عراق از طریق کردستان انجام شده و اقلیم کردستان توزیع کالاها را در سراسر این کشور انجام می دهد، خاطر نشان کرد: کرد ها وارد کننده تکنولوژی و کالا هستند و این محصولات از کردستان به قسمت های دیگر عراق توزیع می شود.

رییس اداره بازاریابی الکترونیک و تبلیغات صادرات سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این که اقلیم کردستان برای ایرانی ها روادید ورودی نمی خواهد، بیان کرد: بخش خصوصی و تولید کنندگان ما حمایت دولت را می خواهند مخصوصا زمانی که قرار است کالایی را عرضه کنند که فراتر از سطح عراق است.

به گفته نجات نیا در این نمایشگاه غرفه داران باید اطلاعات را به شکل های مختلف و مخصوصا زبان کردی عرضه کنند و هم چنین در خلال برگزاری نمایشگاه از بازار ها، ادارات، دانشگاه ها و سازمان های اربیل بازدید و مقایسه ای از آنها داشته باشند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار