|
|
کدخبر: ۱۵۹۴۳۶

خبرگزاری تسنیم: با انتشار آمارهای ضد و نقیض از اقتصاد چین و بازگشت تدریجی نفت لیبی به بازار، قیمت جهانی نفت در معاملات امروز اندکی کاهش یافت و به ۱۰۹ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که آمارهای ضد و نقیض از اقتصاد چین و بازگشت تدریجی نفت لیبی به بازار، تاثیر افزایشی ناشی از بحران اوکراین را خنثی کرده است، قیمت نفت برنت امروز کاهش یافت و به ۱۰۹ دلار نزدیک شد.
چین، دومین اقتصاد و مصرف کننده نفت جهان اعلام کرد، رشد تولید ناخالص داخلی اش در سه ماهه نخست امسال به ۷.۴ درصد کاهش یافته که بهتر از پیش بینی های قبلی بوده است، هرچند میزان رشد تولیدات صنعتی این کشور در ماه مارس، سرمایه گذاران را ناامید کرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن، در ساعات اولیه معاملات امروز ابتدا به ۱۰۹ دلار و ۴۷ سنت افزایش یافت، که بالاترین قیمت از ۴ مارس تاکنون بود اما سپس با ۱۷ سنت کاهش به ۱۰۹ دلار و ۱۹ سنت رسید. موعد قراردادهای نفتی ماه می دیروز به اتمام رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می که دیروز ۳۰ سنت کاهش یافته بود، امروز ۷ سنت افزایش یافت و به ۱۰۳ دلار و ۸۲ سنت رسید.
میچائیل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: بسیاری از ناظران اقتصاد چین بر این ایده متمرکز شده بودند که آمارهای ماه فوریه به دلیل تعطیلات سال نوی چینی واقع بینانه نبودند و تصور می کردند آمارهای ماه مارس این موضوع را تایید خواهد کرد… اما آمارها این موضوع را تایید نکرد.»
وی افزود: «این آمارها لزوما تاثیر منفی ای بر قیمت نفت ندارند، اما آنگونه که پیش بینی می شد، تاثیری حمایتی نیز بر قیمت نفت نخواهند داشت.»
همزمان با افزایش تنش ها در اوکراین و بالا رفتن ریسک ها برای نفت برنت، اختلاف قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت به بیشترین رقم در دو هفته گذشته رسیده است.
انتهای پیام / / ۸۳

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار