|
|
کدخبر: ۱۶۰۲۶۸

امروز در حالی آخرین گروه از متقاضیان دریافت یارانه نقدی بر اساس کد ملی اقدام می کنند که طی دو روز آینده افراد جامانده می توانند برای ثبت نام به سایت رفاهی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز آخرین گروه از متقاضیان دریافت یارانه نقدی که دهمین گروه را شامل می شود می توانند با مراجعه به سایت رفاهی اقدام به نام نویسی کنند و فردا و پس فردا(شنبه و یکشنبه) افرادی که از ثبت نام جامانده اند می توانند نام نویسی کنند، این در حالی است که سازمان هدفمندی یارانه ها از کلیه افرادی که توان امرار معاش دارند، درخواست کرده است که از دریافت یارانه انصراف دهند.

در دهمین روز از فرآیند ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی، سرپرستان خانواری که رقم سمت راست کد ملی آنها ۹ است لازم است که با مراجعه به سایت رفاهی، اطلاعات خانوار را وارد نمایند. براین اساس ثبت نام از این افراد از نخستین ساعت امروز شنبه آغاز شده و تا ساعت ۲۴ امشب ادامه دارد.

این در حالی است که جهت عملیاتی نمودن اهداف تعیین شده و پیش رو برای باز توزیع عادلانه و بهینه منابع حاصله از اصلاح قیمت کالاها و خدمات مشمول قانون هدفمند کردن یارانه ها و کمک به بهبود وضعیت اقتصادی افراد نیازمند جامعه به منظور ایجاد همبستگی ملی و در راستای برنامه های همراهی مردم با دولت و نهایتا تاثیر اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها بر اقتصاد و معیشت مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و گروه ها هدف و استفاده نیازمندان واقعی از یارانه های پرداختی، رئیس، معاونان، مشاوران، مدیران و جمعی از کارشناسان سازمان هدفمندسازی یارانه ها از دریافت یارانه نقدی مرحله دوم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها انصراف دادند.

براین اساس سازمان هدفمندی یارانه ها طی اطلاعیه ای اعلام کرد: از آن دسته از آحاد جامعه که توان امرار معاش خانوار خود را بدون نیاز به دریافت یارانه، دارا هستند درخواست می نماییم با حرکت خداپسندانه و خیرخواهانه خویش از دریافت آن صرف نظر نمایند. باشد که این عمل آنان مرضی خداوند قادر منان و بندگان وی قرار گیرد. توفیق، عزت و سربلندی دولت و ملت شریف ایران را از درگاه اقدس احدیت مسئلت دارم.

گفتنی است؛ از بامداد چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه ثبت نام نخستین گروه از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی در سال ۹۳ در سراسر کشور و از طریق سایت رفاهی آغاز شد و طبق برنامه زمان بندی دولت طی هشت روز هفت گروه از متقاضیان فرم خوداظهاری را تکمیل کردند.

براساس برنامه اعلام شده، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «صفر» است از صبح روز ۲۰ فروردین ماه جاری، به طور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به نشانی www. refahi. ir و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری ها و فرمانداری ها آغاز شد.

از نخستین ساعات بامداد پنج شنبه ۲۱ فروردین ماه سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «یک» بود می توانستند با مراجعه به سایت رفاهی و یا دفاتر شرکت های پست قدام به نام نویسی کنند. همچنین در روز جمعه سرپرستانی که رقم سمت راست شماره کارت ملی آنها " دو " بود، اقدام به ثبت نام می کردند.

ثبت نام سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به ترتیب در روزهای بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملی عدد «سه» در روز ۲۳ فروردین انجام شد و در ۲۴ فروردین نیز عدد «چهار» در نوبت ثبت نام قرار گرفتند، روز دوشنبه هم عدد «پنج» اقدام به نام نویسی کردند، سه شنبه عدد «شش»، چهارشنبه اعداد «هفت»، پنج شنبه عدد «هشت» انجام شد.

همچنین روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه جاری به ثبت نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی ای تعلق دارد که طی ۱۰ روز قبل به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده اند.

ثبت نام از هر نقطه کشور با ورود به سایت www. refahi. ir امکان پذیر خواهد بود و افرادی که در روستاها و مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت ندارند نیز می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداری ها، بخشداری ها و استانداری ها و مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مراجعه کنند.

ناگفته نماندکه در اولین روز از ثبت نام سایت رفاهی با مشکلات زیادی همراه بود به طوریکه بسیاری از افراد در شهرستانها و استانهای دور قادر به ثبت نام در سایت نبودند، اما مشکلات سایت به مرور رفع شد و در حال حاضر اختلالات سایت به حداقل رسیده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار