|
|
کدخبر: ۱۶۳۹۴۲

اختصاصی تسنیم /

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور از نهایی شدن و به تصویب رسیدن طرح امنیت گردشگری در شورای امنیت ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، علی عبداللهی در نخستین نشست جامع گردشگری زیارت با بیان اینکه گردشگری همیشه مورد سؤال بوده است که چطور از ظرفیت های آن استفاده کنیم، اظهار داشت: با توجه به وجود اماکن مقدس در کشور فرصت خوبی است که از این ظرفیت استفاده کنیم، از طرفی شرایط طبیعی کشور نیز فراهم است و کشورهای همسایه به ما اعلام می کنند چرا ظرفیتی ایجاد نمی کنید که کشورهای اسلامی به جمهوری اسلامی بیایند.

وی با بیان اینکه مشکلات در این زمینه قدری هموار شده است اضافه کرد: در حوزه امنیتی طرح امنیت گردشگری را آماده کردیم که خردادماه نهایی می شود و به تصویب شورای امنیت کشور می رسد. حتی اصرار داشتیم که پلیس زائر را نیز ایجاد کنیم که نوع برخورد با زائر و هنگام مراجعه زائر برای مشکل خود گرفتاری پیش نیاید که پیش نویس آن نیز آماده شده است.

عبداللهی تصریح کرد: مدیریت متمرکز بر مبادی ورودی و خروجی را نیاز داریم چرا که چندین دستگاه در مرزهای کشور مانند سازمان پایانه های، گمرک، مرزیبانی، جهاد کشاورزی به صورت استقرار دائم و موقت وجود دارند که در کل ۱۲ دستگاه می شوند اما مشکل عدم تمرکز مدیریت داریم که هر کدام از این دستگاه ها برای خود عمل می کنند و در برخی موارد تلاش دیگران را نیز خنثی می کنند.

معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور اضافه کرد: گردشگر از ما اکرام می خواهد اما در حال حاضر در حوزه دستگاه ها مشکل داریم لذا طرح تمرکز مدیریت مبادی مرز را در کارگروه مرز وزارت کشور بردیم که به دستگاه ها ابلاغ کردیم و همه مکلف به اجرای آن هستند.

عبداللهی گفت: اگر می خواهیم زائر وارد کشور شود باید سرمایه گذاری کنیم و در مرزهای زمینی از بین مرزهای رسمی کشور در زمین، هوا و دریا فقط ۲ و ۳ مرز مناسب وجود دارد و بقیه به صورت گذرگاه موقت است و امکانات زیرساخت های مناسب ندارد البته برخی امکانات ایجاد شده است اما مثلا در مرز خسروی که زائر زیادی وجود ندارد سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه نیاز به تجهیزات بسیار پیشرفته برای مرزهای خود داریم تا معطلی را برای زائران کم کنیم خاطرنشان کرد: ورود بخش خصوصی لازم است و این ورود مشوق نیاز دارد. از طرفی ناوگان حمل و نقل نیز مشکل دارد که باید استانداردی برای آنها گذاشت و کار سختی هم نیست.

عبداللهی در پایان خاطرنشان کرد: باید روی نیازهای زائر و گردشگر بررسی شود که یک زائری که وارد فضاهای غریبه می شود چه انتظاراتی دارد؟ همچنین بخش ساختاری و موضوعاتی مانند موضوعات اجتماعی نیز قابل توجه است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار