|
|
کدخبر: ۱۶۴۴۳۴

حمل ونقل در هفته ای که گذشت

خبرگزاری تسنیم: در هفته اول اردیبهشت مدیران شرکت فرودگاه ها سرانجام فرود هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد را پس از چند روز تائید کردند، در این هفته بخشی از اخبار حمل ونقل تحت الشعاع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز هفته با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای ارتقای ۵۰ درصدی بهره وری در خطوط راه آهن سراسری کشور، گفت: تا چهار سال آینده هر واگن در طول یک سال ۱.۵ میلیون تن کیلومتر بار جابجا خواهد کرد.

چند روز پس از تکذیب حضور هواپیمای آمریکایی در ایران از سوی مسئولان سرانجام معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور با تأیید اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص فرود هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد گفت: آمریکایی ها هواپیما را اجاره داده اند و در اینجا(مهرآباد) فرود آمده و پس از آن به دوبی رفته است.»

مدیر کل راه آهن شرق کشور با اشاره به این که رفع نواقص راه آهن بم - زاهدان باعثکاهش زمان سیر قطار زاهدان - تهران به ۲۰ ساعت می شود، گفت: برآوردی از میزان اعتبار مورد نیاز برای رفع نواقص این خط آهن نداریم. این در حالی بود که وزارت راه و شهرسازی پیش تر به نقل از مدیرعامل راه آهن از هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای رفع نواقص این خط خبر داده بود.

فاز دوم هدفمندی یارانه ها و نامشخص بودن میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس گلایه رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافری را به دنبا داشت. عامری در این باره گفت: «رانندگان باید تا زمان تعیین قیمت بلیت جدید اتوبوس تحمل کنند، مگر این که خداوند به ما علم غیب بدهد تا بدانیم آقایان چه تصمیمی گرفته اند، البته از این علم فعلاً محروم هستیم.»

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز در هفته اول اردیبهشت از در دستور کار بودن نوسازی ۴ هزار دستگاه ماشین آلات راهداری خبر داد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر این که رقم افزایش قیمت بلیت هواپیما پس آزادسازی مشخص نیست، گفت: آزادسازی منجر به ایجاد رقابت بین ایرلاین ها، تنوع وحتی کاهش قیمت می شود از این رو نمی توان عدد ثابتی برای میزان افزایش اعلام کرد.

در این هفته همچنین وزارت راه اعلام کرد اجرای راه آهن سریع السیر قم - اصفهان به صورت مشروط به چینی ها واگذار شده است.

ثروتی عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به این که اجرای پروژه ریلی مشهد، بجنورد، گرگان در دولت یازدهم یک سال به عقب افتاد، گفت: وزارت راه و شهرسازی به این پروژه بی توجه است. این خط آهن همان پروژه ای است که وزیر نیرو دولت یازدهم شهریور ماه سال گذشته از فساد ۱۲ هزار میلیارد تومانی در آن خبر داده و قرارداد آنرا را لغو کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار