|
|
کدخبر: ۱۶۵۵۰۳

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش از آمادگی برای ارتقای سلامت ۴۵ میلیون ایرانی خبر داد و گفت: مقوله های پیشگیری و سلامت را از طریق برنامه های دروس اصلی و همچنین، فعالیت های فوق برنامه ای در معاونت های پرورشی و تربیت بدنی آموزش و و پرورش دنبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی در همایش هفته سلامت که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای بهداشت، رفاه و رئیس صداوسیما برگزار شد، از آمادگی برای ارتقای سلامت ۴۵ میلیون ایرانی خبر داد و اظهار داشت: مقوله های پیشگیری و سلامت را از طریق برنامه های دروس اصلی و همچنین، فعالیت های فوق برنامه ای در معاونت های پرورشی و تربیت بدنی آموزش و و پرورش دنبال می کنیم.

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش می تواند نقش کلیدی در فرهنگ سازی و ارتقای سلامت داشته باشد، اظهار داشت: مسئولیت پذیری، افزایش آگاهی و اجرای برنامه های موجود با در نظر گرفتن اولویت پیشگیری بر درمان، توانمندی و مشارکت فعال فرد در ارتقای سلامت با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و تحت نظارت وزارت بهداشت از جمله مواردی هستند که باید به آنها توجه جدی نشان داد.

وی در همایش هفته سلامت افزود: از رهبر معظم انقلاب برای ابلاغ سیاست های کلی سلامت کمال تقدیر را دارم. ضمن آنکه وزارت آموزش و پرورش برای مشارکت در تحقق بندهایی از این سیاست ها آمادگی کامل دارد، نگاه ویژه رئیس جمهور به موضوع سلامت و تاکید فراوان بر ضرورت توجه به بهداشت، پیشگیری از بیماریها و ارتقای عادلانه سلامت حاکی از اهمیت این موضوع است که باید به شکل ویژه به آن پرداخته شود.

فانی ادامه داد: سلامت به عنوان یک حق و ارزش فردی و اجتماعی نزد همه مکتب ها از ابتدایی ترین و مهم ترین حقوق بشر تلقی شده است و جزئی از اهداف اجتماعی همه دولت هاست، به همین خاطر همه کشورها در راستای ارتقای سلامت به تمامی اقشار جامعه توجه می کنند که در این میان دانش آموزان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و در انتقال ارزش ها و مفاهیم اخلاقی و رفتاری در جامعه نقش خطیری بر عهده دارند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش مسئولیت تعلیم، تربیت، و سلامت ۱۲.۵ میلیون دانش آموز را بر عهده دارد که این دانش آموزان صاحب خانواده و اولیا هستند و آنها نیز به صورت غیرمستقیم با ما در ارتباط هستند، بنابراین آموزش و پرورش می تواند نقش کلیدی برای آموزش های حوزه سلامت برای ۴۵ میلیون ایرانی ایفا کند.

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است، خاطرنشان کرد: مقوله های مربوط به پیشگیری و سلامت از طریق برنامه های درسی اصلی و همچنین، فعالیت های فوق برنامه ای در معاونت های پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش را دنبال می کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار