|
|
کدخبر: ۱۶۶۹۸۰

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه از بروز ۳۶۰ میلیون حادثه شغلی به صورت سالانه در جهان خبر داد و گفت: ۴۷ درصد کل حوادثشغلی در ایران مربوط به بخش ساختمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی حسینی با اعلام ۲۸ آوریل به عنوان روز جهانی ایمنی و سلامت در محیط کار گفت: بیشترین حوادثناشی از کار در بخش ساختمان است به طوری که ۴۷ درصد حوادثدر این بخش رخ می دهد در حالی که این میزان در جهان ۱۷ درصد است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: براساس آمار سازمان بین المللی کار سالانه در جهان ۳۶۰ میلیون حادثه شغلی اتفاق می افتد که از این تعداد حادثه بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار مورد منجر به مرگ می شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ هزار فقره بازرسی از کارگاه های تحت پوشش قانون کار در سال گذشته به منظور رعایت مقررات ایمنی انجام شده است. حسینی با تاکید بر اهمیت مقوله سلامت روانی نیروی کار و رعایت ایمنی و بهداشت محیط کار افزود: امروز حوادثدر محیط کار و بیماری های ناشی از کار زیاد شده و به یک نگرانی بین المللی تبدیل شده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه تاکید کرد: کار با برخی از مواد خطرناک منجر به بروز بسیاری از بیماری ها می شود که در برخی از مواقع این بیماری تا پایان عمر یک کارگر او را آزار می دهد.

حسینی گفت: با توجه به افزایش رخدادهای کار در جهان، سازمان بین المللی کار اقدام جهانی برای افزایش ایمنی و مقابله با بیماری هایی که تولید می شوند را شروع کرده و از همه کشورها می خواهد اقدامات ملی در پیشگیری از این حوادثو بیماری ها را تشدید کنند.

وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران عضو کنوانسیون پیشگیری از حوادثناشی از کار سازمان بین المللی کار است و به این موضوع توجه خاصی دارد. قائم مقام وزیر کار در امور بین الملل تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه به عنوان وزارتخانه کلیدی و اصلی در زمینه موضوع ایمنی کار اقدامات گسترده ای را به عمل آورده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه با اشاره به فعالیت های سال گذشته حوزه کار در جهت ایمنی کار گفت: تشکیل ۱۳ هزار کمیته فنی و بهداشت کار در کارگاه ها و روزآمد کردن مقررات از جمله فعالیت های مسئولان حوزه کار در این زمینه بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته ۸۵ آئین نامه را روزآمد کردیم و ۵۰۰ هزار نفر در زمینه ایمنی و بهداشت کار آموزش کسب کردند. وی با بیان اینکه برای موضوع پیشگیری و ایمنی کار از بخش خصوصی و کارفرمایان هم استفاده می شود گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ متخصص دانش آموخته به عنوان مشاور ایمنی پروانه کار دریافت کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار