|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۷۷

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: در حالی دوبار افتتاح خط لوله انتقال سوخت به فرودگاه امام به تعویق افتاده و گفته می شود شرکت فرودگاه ها ماموریت برنامه ریزی بهره برداری را بر عهده گرفته که روابط عمومی فرودگاه امام از این برنامه ابراز بی اطلاعی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، در دو هفته اخیر به دلیل آنچه عدم حضور معاون وزیر نفت اعلام شده بهره برداری از خط لوله ۳۳ کیلومتری انتقال سوخت از انبار فرآورده های نفتی ری به فرودگاه امام خمینی به تعویق افتاده است. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی وزارت نفت قرار بود این خط لوله سه شنبه هفته گذشته با حضور مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به بهره برداری برسد.

با وجود آن که خبرنگاران برای پوشش خبری این رویداد عازم انبار فرآودره های نفتی ری در جنوب تهران شدند، اما در میانه راه روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در تماس با اصحاب رسانه خبر از لغو مراسم بهره برداری از خط لوله مذکور داد.

پس از کنسل شدن برنامه بهره برداری، مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی از مرحله تست بودن خط لوله انتقال سوخت خبر داد و ابراز امیدواری کرد هفته آینده(هفته جاری) با اتمام آزمایش های لازم به صورت متناوب سوخت از انبار ری به فرودگاه منتقل شود.

مرتضی دهقان با اشاره به احداثخط لوله انتقال سوخت به انواع هواپیماهای مسافربری گفته بود: طرح احداثخط لوله انتقال سوخت از پالایشگاه ری به فرودگاه امام خمینی(ره) از سال ۱۳۸۸ در چند فاز تعریف شد که پس از اتمام مطالعات مربوط به این پروژه، عملیات اجرایی احداثخط لوله آغاز و هم اکنون در مرحله تست این خط هستیم.

وی با اشاره به اینکه طول این خط لوله ۳۳ کیلومتر است، افزود: برای این خط بیش از ۱۷ کیلومتر زمین توسط فرودگاه تملک شده است و مابقی از کریدور انتقال لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران لوله کشی شده است.

دهقان با بیان این که تاکنون سوخت رسانی به فرودگاه از طریق تانکرهای حمل سوخت جاده یی انجام می شده، اظهار کرد: با احداثاین خط لوله دیگر نیازی به تردد تانکرها برای سوخت رسانی نیست و سوخت به طور مستقیم از طریق خط لوله پالایشگاه ری به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل می شود.

این در حالی بود که برنامه افتتاح امروز(سه شنبه) برگزار شود که یکبار دیگر این برنامه لغو و بهره برداری از خط لوله به روز یک شنبه هفته آینده موکول شده است. قرار است طلسم افتتاح با حضور معاون اول رئیس جمهوری شکسته شود، البته گفته می شود این بار شرکت فرودگاه ها وظیفه برگزاری مراسم را برعهده دارد.

لازم به ذکر است که روابط عمومی فرودگاه امام خمینی از برگزاری چنین برنامه ای در روز یکشنبه هفته آینده ابراز بی اطلاعی کرد.

به هر حال با آن که دلیل اصلی لغو بهره برداری مشخص نیست، اما به نظر می رسد می توان از بسیار تشریفات معمول مراسم های کلنگ زنی و بهره برداری چشم پوشی کرد تا از هزینه های احتمالی بعدی جلوگیری به عمل آید.

در حال حاضر روزانه ۵۰ تانکر سوخت مورد نیاز فرودگاه امام خمینی را تامین می کنند که با بهره برداری از خط لوله انتقال سوخت ری - فرودگاه امام از تردد این تعداد تانکر و هزینه های جانبی بالای آن جلوگیری می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار