|
|
کدخبر: ۱۶۸۰۸۶

فرمانده ناجا ضمن تاکید بر برخورد پلیس با مفاسد اخلاقی عنوان کرد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا در سال جاری برخورد با مفاسد اخلاقی را تقویت می کند گفت: اجازه نمی دهیم متجریان فضای جامعه را در دست گیرند.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سردار اسماعیل احمدی مقدم در هفدهمین گردهمایی معاونان اجتماعی ناجا، طرح نوروزی را اجتماعی ترین طرح نیروی انتظامی دانست و با اشاره به لزوم ارتباط فرماندهان ناجا با جامعه اظهار داشت: تنظیم رفتار اجتماعی و ارتباط مردم با پلیس باعثمی شود تا نیروی انتظامی ارزیابی بهتری از مطالبات مردم داشته باشد، چرا که پلیس به عنوان یک سازمان خدمت دهنده به مردم رفتارش باید مطابق با ذائقه آنها باشد.

وی توجه به ارتباط با مردم را از اصلی ترین اهداف معاونت اجتماعی پلیس برشمرد که می توان با بهره گیری از آن بحران های به وجود آمده را مدیریت کرد و از وقوع بسیاری از بحرانهای دیگری پیشگیری کرد.

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به جنگ نرم و پیگیری نرم برخی از اهداف کشورهای غربی توسط شبکه های خبری بی بی سی و وی او ای گفت: ما نباید تنها به تصویر پیش رو و پوشش این شبکه ها توجه کنیم، چرا که اگر این پوشش تصویر را کنار بزنیم دست های پشت پرده آن و سرویس ها اطلاعاتی این کشورها قرار دارند و خبرسازی های مشترک این شبکه ها نشان دهنده یک عملیات از پیش طراحی شده و با بهره مندی از قدرت های مالی و سیاسی است که اگر آنها را درک نکنیم قطعا شکست خواهیم خورد.

احمدی مقدم ادامه داد: دشمن در جنگ نرم خود درصدد تسخیر افکار عمومی با روکشی از هنر ادبیات است که در پشت پرده آن دستگاه های اطلاعاتی کشورهای غربی قرار دارند. لذا ما باید علاوه بر توجه به پدیده های جاری، لایحه های زیرین آن را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی رابطه پایدار دولت و ملت را مانند تاروپود فرش و به صورت یکپارچه توصیف کرد و با اشاره به موضوع اشراف اطلاعاتی، گفت: باید توجه داشت که استفاده از اشراف اطلاعاتی به هیچ وجه به معنی شنود و ردگیری های اطلاعاتی نیست چرا که این موارد جزو عملیات اطلاعاتی است و کاملا با مفهوم اشراف اطلاعاتی تفاوت دارد.

فرمانده ناجا اشراف اطلاعاتی را شناخت کانون های تهدید زا معرفی کرد و ضمن تاکید بر لزوم توجه به مطالعات روانشناسی اجتماعی گفت: باید توجه داشت که الزاما روش هایی که در کشورهای دیگر جواب داده در ایران جوابگو نیست و اقدامات ما باید براساس روانشناسی اجتماعی مردم خودم پایه ریزی شود. چرا که طبق روانشناسی های اجتماعی انجام شده مشخص شده است که مردم ایران زیر بار حرف زور نمی روند ولی اگر با زبان احترام با آنها برخورد شود همکاری خوبی خواهند داشت.

احمدی مقدم ساده اندیشی را در برخورد با پدیده های اجتماعی را مهمترین آسیب در فعالیت معاونت های اجتماعی نیروی انتظامی برشمرد و رمز ماندگاری دولت را مردم داری و اعتماد متقابل دولت و مردم دانست و در ادامه افزود: یکی از مواردی که معاونت های اجتماعی نیروی انتظامی باید بر آن توجه بیشتری داشته باشند بحثمشاوره و افزایش قدرت حل و فصل منازعات در میان مردم است که خوشبختانه در سال گذشته موفق شدیم که بیش از ۷۰ درصد از پرونده های مراجعه شده به مراکز مشاوره مان را به حل و فصل منتهی کنیم و این مسئله در سالجاری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر روابط متقابل و مبتنی بر تفاهم میان پلیس و مردم گفت: من در سفری که به کشور عراق داشتم متوجه شدم که تعداد نیروهای پلیس آن کشور دو برابر نیروهای ماست و این در حالی است که وسعت این کشور بسیار کمتر از ایران است و جمعیت آن تنها ۴۰ درصد جمعیت ما را داراست. این در حالی است که قوانین در آن کشور به هیچ وجه دارای احترام نیستند و ما اگر می خواستیم تنها در تامین امنیت از نگاه امنیتی صرف بهره ببریم نیازمند ۳ برابر شدن نیروهای خود بودیم ولی خوشبختانه در کشور ما رابطه مردم با پلیس و قانون بر مبنای تفاهم است و ملت ایران ملتی نیست که بتوان با آن با توسل به زور صحبت کرد.

فرمانده ناجا همچنین توجه ویژه به رسانه ها را از دیگر وظایف معاونت های اجتماعی نیروی انتظامی برشمرد و افزود: متاسفانه نقدهای غیرمنصفانه ای در مورد نیروی انتظامی در برخی از رسانه ها صورت می گیرد که این مسموم کردن فضا باعثبسته شدن فضای تعامی می شود ولی ما بر این اعتقادیم که ارتباط با رسانه ها باید بیش از پیش انجام شود و این ارتباط مبتنی بر روابط چندسویه باشد.

احمدی مقدم ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از قتل های کشور ناشی از وقوع نزاع و بدون هرگونه نیت قتل رخ می دهد، باید رسانه ها بر روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشند تا با تلاش در این حوزه از هزینه های سنگینی که به جامعه وارد می شود بکاهند.

وی فعالیت منصفانه و صحیح رسانه ای را به دور از هرگونه افراط و تفریط عنوان کرد و افزود: ما در اطلاع رسانی های خود باید فضای جامعه را به صورت حقیقی و به دور از هرگونه افراط و تفریط نشان دهیم و به عنوان مثال کاسته شدن وقوع جرم در ماه های رمضان و محرم را طوری منعکس نکنیم که وقوع جرم در این ماه ها به نصف یا یک سوم تقلیل می یابد و از سوی دیگر نیز وضعیت امنیت اخلاقی را به گونه ای نشان ندهیم که خلاف واقع باشد.

* کمتر از ۱۰ درصد مراجعات اینترنتی به سایت های غیراخلاقی / کاهش آمار بی عفتی در یک دهه گذشته

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه وضعیت اخلاقی جامعه و آمار بی عفتی در یک دهه گذشته عمدتا کاهش داشته، گفت: خوشبختانه آمار بی عفتی در دهه گذشته عمدتا کاهش داشت و تنها در تجاوز به عنف دارای اندکی افزایش بود که این افزایش نیز به دلیل آشکارتر شدن آن است و به معنای افزایش وقوع این جرم نیست چرا که در گذشته برخی از قربانیان این جرم از ترس آبروی خود قربانی شدن خود را پنهان می کردند و امروز این مسئله آشکارتر شده است.

احمدی مقدم در ادامه افزود: خوشبختانه ما شاهد هستیم که در حال حاضر تنها کمتر از ۱۰ درصد از مراجعات اینترنتی به سایت های غیرفرهنگی و غیراخلاقی است و این در حالی است که در گذشته ۷۰ تا ۸۰ درصد از مراجعات اینترنتی برای مسائل غیرفرهنگی بود.

* اجازه نمی دهیم متجریان فضای جامعه را در دست گیرند

وی در پایان با اشاره به وقوع برخی جرائم اخلاقی آشکار و کشف حجاب برخی از رانندگان در معابر شهر خاطرنشان کرد: ما باید برای تامین امنیت اخلاقی در جامعه حضور داشته باشیم و اجازه نمی دهیم تا متجریان فضای جامعه را در دست گیرند و در سال جاری نیز نیروی انتظامی قطعا برخورد خود را با مفاسد اخلاقی تقویت می کند ولی این تقویت به معنای بگیر و ببند و رفتارهای تند نیست بلکه به صورت هدفمند و با پرهیز از تنش به دنبال تحقق امنیت اخلاقی خواهیم بود و بیشتر با گروه های هنجارشکن مقابله خواهیم کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار