|
|
کدخبر: ۱۶۸۰۸۹

حجت از ابهامات در آثار تاریخی ثبت شده خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس ایکوموس ایران گفت: شما می بینید که ۴۰۰ شماره ثبتی که باید پشت سر هم باشند وسطشان خالی است و عدد دیگری را پیدا کردند که اثر تاریخی را با آن عدد ثبت کنند، اینها باید شانه کشیده، صاف، مرتب و تنظیم شود.

مهدی حجت در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به پرسشی در خصوص نابسامانی در ثبت آثار تاریخی در بین ۳۲ هزار اثر ثبت شده ملی اظهار داشت: اولاً این مطلب کاملاً صحیح است و متأسفانه این فقط بخش کوچکی از مشکلات ثبت است.

وی با بیان اینکه باید اینها روشن گفته شود که چه چیزی را با چه معیاری ثبت کردند، افزود: چطور می شود شماره های بی جهتی را ثبت کردند، چرا که شما می بینید که ۴۰۰ شماره ثبتی که باید پشت سر هم باشند وسطشان خالی است و عدد دیگری را پیدا کردند که اثر تاریخی را با آن عدد ثبت کنند، اینها باید شانه کشیده، صاف، مرتب و تنظیم شود.

رئیس ایکوموس ایران تصریح کرد: همه اینها بی برنامه گی است و نکته مهم اینجاست که تمام زحمت این حوزه به سیاق درآوردن این امور است، این کار مانند راه رفتن روی زمین شن می ماند هر چه راه می روید جلو نمی روید چون کلی کار باقی مانده است.

حجت با بیان اینکه باید همه مقدمات انجام شود تا آدم احساس کند کاری انجام شده است یادآور شد: اگر مجموعه ای بسیار جدی بر مجموعه مواریثفرهنگی ما کار علمی کنند ممکن است اگر همه شرایط مثبت باشد ظرف چهار پنج سال آینده حرکت مختصری در این حوزه ببینیم وگرنه با این برنامه ها امیدی زیادی به این حوزه نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار