|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۶۱

راغفر در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو هئیت علمی دانشگاه الزاهر با بیان اینکه اعلام عمومی دولت جهت افزایش قیمت حاملها انرژی، اقدام غلط فاقد هوشمندی بود، گفت: این حرف دولت به معنای افزایش تورم است. لذا مسلما در چنین شرایطی مردم انصراف نخواهند داد.

حسین راغفر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمگفت: دولت جهت بسترسازی کاهش تعداد یارانه بگیران بایستی با استفاده از رسانه ملی و دیگر رسانه ها ابعاد مختلف این موضوع را اطلاع رسانی و آگاه سازی می کرد.
راغفر گفت: باید به مردم گفته شود که اگر افرادی که واجد شرایط هستند، یارانه دریافت کنند، به اقتصاد کشور آسیب خواهد رسید که و تبعات منفی آن دامن گیر همگان خواهد شد.
عضو هئیت علمی دانشگاه الزهرا تصریح کرد: باید مردم بدانند که اگر همین شیوه یعنی پرداخت نقدی به همگان ادامه یابد، اولین اثر آن افزایش تورم است که به شدت بخش های مختلف اقتصادی متاثر خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی اصلی ترین و بهترین اقدام برای همراهی مردم است.
راغفر ادامه داد: دولت باید آگاه سازی و اطلاع رسانی بکند و مردم را از تبعات ادامه چنین روشی آگاه کند. زمانی که مردم بدانند با ادامه این روش اشتغال، تولید، رشد اقتصادی، عدالت با چالش روبرو می شود لذا همراهی خواهند کرد.
وی در نقد عملکرد دولت در فراخوان عمومی جهت انصراف از یارانه ها گفت: بزرگترین سرمایه هر دولتی، اعتماد مردم است.
راغفر با بیان اینکه دولت می بایست قبل از فراخوان عمومی، اعتمادسازی می کرد، گفت: دولت می توانست با اقدامات ملموس و موثر ابتدا اعتماد عمومی به دولت را برقرار کند.
وی گفت: متاسفانه به دلیل عملکرد دولت قبل، اعتماد عمومی نسبت به نهاد دولت کاهش محسوسی یافته است. لذا مردم چندان به حرف مسئولین اعتماد ندارند.
راغفر ضمن بیان این نکته که اعلام عمومی دولت جهت افزایش قیمت حاملها انرژی، اقدام غلط فاقد هوشمندی بود، گفت: این حرف دولت به معنای افزایش تورم است. لذا مسلما در چنین شرایطی مردم انصراف نخواهند داد.
وی گفت: دولت می توانست اعلام کند که فعلا قصد افزایش قیمت را ندارد بلکه در عوض می خواهد خدمات درمانی را افزایش دهد و همچنین تورم را کنترل کند.
راغفر کاهش تورم را خواست عمومی مردم دانست و گفت: بسیاری از طبقات متوسط و ضعیف حاضرند در صورت کاهش تورم، خود از دریافت یارانه انصراف دهند.
وی گفت: به نظر من نباید دولت در اقدامات خود دچار شتابزدگی شود.
راغفر افزود: دولت تدبیر و امید بایستی هوشمندی را چاشنی اقدامات خود کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار