|
|
کدخبر: ۱۷۰۶۷۹

خبرگزاری تسنیم: وزیر سابق آموزش و پرورش پیامی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم صادر کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در پیام حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر سابق آموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم آمده است: خداوند را شاکرم که آموزش و پرورش امروز ایران اسلامی در پاسخ به مطالبه مقام معظم رهبری برخوردار از نقشه راهی است که می تواند با الهام از کلام نورانی قرآن و تمسک به سیره نبوی و ائمه معصومین(ع)، ارمغان آور حیات طیبه برای انسان های مؤمن، صالح، ایثارگر و نیکوکار باشد.

همان نسخه شفابخشی که ثمره تعاطی و تضارب آرا و اندیشه مغتنم جمعی از فرهنگیان و مصلحان خیراندیشی است که به رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت کشور دل بسته است. به جرأت می توان گفت در فراز و برهه ای از تاریخ پر افتخار آموزش و پرورش قرار گرفته ایم که راه آینده بر تمامی دولت مردان، سیاست گذاران، برنامه ریزان و ذینفعان روشن است و حجت تمام.

نگاه به آموزش و پرورش به عنوان نهادی حاکمیتی و مولد سرمایه اجتماعی ضامن توسعه پایدار و همه جانبه فصل الخطاب همه صاحب منصبان و تصمیم گیران نظام اسلامی است؛ البته طی چنین راهی آن هم خطیر یقیناً مستلزم عزم ملی و مدیریتی پویا و جهادی است تا برخی از دشواری های راه را به جان خریده و این شربت شفابخش را بر کام نظام آموزشی کشور گوارا سازد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: تولید اسناد بالادستی مورد نیاز از جمله سیاست های کلی نظام در بخش آموزش و پرورش(ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری)، نقشه جامع علمی کشور و نهایتاً برنامه پنجم توسعه فرصت مناسبی را فراهم آورده است تا آموزش و پرورش از جایگاه رفیعی در گفتمان پیشرفت و عدالت برخوردار باشد.

در سال های اخیر(سه سال گذشته) به مدد توفیق الهی، معاضدت، مشارکت و تلاش همه فرهنگیان، والدین قدرشناس و دانش آموزان فکور گام های ماندگاری در این عرصه رقم خورد که استقرار نظام جدید آموزشی، شکل گیری دانشگاه فرهنگیان(با هدف بازمهندسی، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی) تا تولید و تدوین برنامه درسی ملی و اصلاح، تدوین یا بازنگری در بیش از حداقل ۵۰ آیین نامه، شیوه نامه و مقررات از طریق شورای عالی آموزش و پرورش و پرداختن به احیای منزلت اجتماعی و ارتقای معیشت فرهنگیان تنها بخش اندکی از اقدامات به یادگار مانده آن سال ها است اما تا رسیدن به آموزش و پرورش تحول یافته و در حد طراز ایران اسلامی تلاش بی وقفه ای لازم است تا آرمان های بلند انقلاب مجال تحقق پیدا کند.

در ادامه پیام وزیر سابق آموزش و پرورش آمده است: هنوزم معتقدیم یگانه عنصر ذی روح تحول در آموزش و پرورش معلم است که اگر بر صدر نشیند و قدر ببیند نبض حیات نظام تعلیم و تربیت به درستی و بر میزان مورد انتظار می زند؛ به همین خاطر اجرایی شدن تک تک زیرنظام های سند تحول بنیادین و در صدر آن نظام رتبه بندی معلمان باید در فهرست اولین دغدغه مسئولان اجرایی کشور قرار گیرد.

قرار دادن معلمان در زمره اساتید، پژوهشگان و فناوران حداقل تلاشی است که می تواند آموزش و پرورش را برای جهش دوباره در عرصه علم و فناوری آماده کند، تردیدی نیست پرداختن به محتوای سند تحول بنیادین، نظام آموزشی کشور را در برابر خطراتی مانند روزمرگی، سیاست زدگی، بخش نگری و غلتیدن در گرداب اعمال سلایق شخصی مدیران و سیاستگذاران بیمه نموده و آن را از آفات کهنگی، انفعال و محافظه کاری برحذر می دارد.

اینجانب نیز در هر زمان و در هر مسئولیتی خود را به عنوان خادم فرهنگیان وقف نهاد تعلیم و تربیت خواهم کرد و بر همین اساس فرصت را مغتنم شمرده در هفته بزرگداشت مقام معلم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد علم و تقوا علامه شهید مطهری صمیمانه ترین تبریکات خود را به پیشگاه همه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء گرانقدر تقدیم می دارم و خداوند را به خاطر توفیق خدمتگزاری بی منت به فرهنگیان شاکرم و برای تمامی مردمان و کارگزاران خدوم آرزوی توفیق دارم.

در پایان استحکام روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عزت و سربلندی را برای رهبری عزیز و ملت سربلند ایران اسلامی آرزو دارم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار