|
|
کدخبر: ۱۷۱۵۳۲

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: با اعلام این که بنزین پتروشیمی عامل افزایش ابتلا مردم کلان شهرها به سرطان است مشخص نیست چرا تاکنون تولید این بنزین توسط وزارت نفت دولت یازدهم متوقف نشده و از همه مهم تر چرا عاملان توزیع بنزین سرطان زا به مراجع قضایی معرفی نمی شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، بعد از گذشت حدود چهار سال از تولید بنزین پتروشیمی ها در کشور و با تغییر دولت، این بنزین عامل سرطان مردم کلان شهرها اعلام شد؛ در جدیدترین اظهار نظر رسمی از سوی وزارت نفت، عباس کاظمی؛ مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: یکی از دلایل افزایش سرطان در تهران و سایر کلانشهرها " بنزین پتروشیمی " هاست.

در صورت صحت اظهار نظر معاون وزیر نفت سوالی که در اذهان مردم پرنگ می شود این است که مسوولیت مبتلا شدن مردم کشور به سرطان کیست و چرا تاکنون دولت تدبیر و امید نسبت به معرفی افرادی که سلامت شهروندان کلان شهرها را به خطر انداخته اند به مراجع قضایی اقدام نکرده اند؟ از سوی دیگر با روی کار آمدن دولت جدید - در مرداد ماه ۱۳۹۳ - چرا بیژن نامدار زنگنه در اولین اقدام خود بعد از ورود به وزارت نفت دستور توقف تولید بنزین در پتروشیمی ها را نداد؟

تولید بنزین پتروشیمی ها نه تنها بعد از گذشت حدود یک سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید متوقف نشد بلکهوزیر نفت در مقطعی از زمان از تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی حمایت کرده است!و جالب توجه است که کاظمی؛ معاون وزیر نفت در امور پالایشی، درحالی تولید بنزین در پتروشیمی ها را عامل ابتلا افزایش سرطان در کشور اعلام کرده است که به گفته وی و به در خواست شرکت ملی پالایش و پخش " در شرایط فعلی به طور متوسط ۵.۵ میلیون لیتر بنزین در پتروشیمی ها تولید و برای امتزاج نهایی تحویل پالایشگاه های نفت می شود. "

وزارت نفت در حالی سیاست " یکی به نعل و یکی به میخ " را در بحثتولید بنزین پتروشیمی ها در پیش گرفته است که خود یکی از متهمان ردیف اول ابتلا مردم به سرطان است؛ چرا که تاکنون تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی را متوقف نکرده است و تنها با محکوم کردن این بنزین موجب تشویش اذهان عمومی شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار