|
|
کدخبر: ۱۷۱۶۵۵

حقانی در جلسه علنی شورای شهر:

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر تهران گفت: کمیسیون ماده ۵ نمی تواند قبل از تامین نیازهای پیش بینی شده، فضاهای پیش بینی شده برای خدمات را به کاربری دیگری تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، محمد حقانی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران به تغییر کاربری بوستان مادر در منطقه ۵ تهران اشاره کرد و اظهار داشت: دلایل شهردار منطقه ۵ برای این اقدام قانع کننده نیست و درخواست من این است که عملیات خاک برداری در این محل متوقف شود.

وی ادامه داد: تمام این محدوده موردنظر در سال ۸۷ و طرح جامع و مصوب شورای عالی شهرسازی موقعیت پهنه سبز دارد اما یک سال بعد شهرداری منطقه تغییر کاربری محدوده را در تدقیق پهنه های طرح جامع از G۱۱۲ به M۱۱۲(فضای مختلط تجاری، اداری و مسکونی) درخواست می کند. همچنین سال ۸۹ بین اداره کل شهرسازی، کمیسیون ماده ۵ و شهرداری منطقه صورت گرفت که نهایتا اداره کل شهرسازی به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ گفت بر اساس طرح تفصیلی محدوده دارای کاربری سبز است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: در شهریور ۹۰ شهرداری منطقه برای فروش این قطعه آگهی صادر می کند. شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای سوم به شهردار تذکر می دهد که به استناد طرح جامع تغییر کاربری فضای سبز به غیر حق انجام این کار را ندارید بنابراین سرمایه گذار از این طرح خارج شده و کار متوقف می شود. معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران سال ۹۰ به دفتر شهردار تهران نامه ای ارسال و در جواب تذکر شورا اعلام می کند که شهرداری می تواند پول فروش این زمین را صرف خرید باغ های کن کند این در حالی بود که هیچ درختی از کن خریداری نشد و در نهایت ۷۸ درصد این زمین در کمیسیون ماده ۵ به R۱۲۲ و ۲۲ درصد به M۱۱۱ تغییر کاربری داده شده است.

حقانی با بیان اینکه در جریان این اتفاق شهرداری زمینی که باید پارک عمومی می شد را فروخت و پول آن را صرف سایر پروژه ها می کند افزود: این در حالی است که پهنه های شهر مخصوصا کاربری فضای سبز پیش بینی شده در طرح تفصیلی تا تامین کاربری های خدماتی طرح تفصیلی جدید کماکان ملاک عمل است. کمیسیون ماده ۵ نمی تواند قبل از تامین نیازهای پیش بینی شده، فضاهای پیش بینی شده برای خدمات را به کاربری دیگری تغییر دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار