|
|
کدخبر: ۱۷۱۸۸۲

خبرگزاری تسنیم: در حالی که تنش ها در اوکراین بر بازار نفت سایه افکنده است قیمت جهانی نفت امروز ۵ سنت افزایش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۷۷ سنت رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که تنش ها در اوکراین بر بازار نفت سایه افکنده است، قیمت این محصول در معاملات روز سه شنبه روندی افزایشی را طی کرد.
آمارهای منتشر شده در روز گذشته نشان می دهد که بخش خدمات در آمریکا شاهد رشد بوده است. این آمار مثبت همچنین اندکی از بدبینی حاکم بر بازار در نتیجه آمارهای ناامید کننده بخش تولید چین را کاهش می دهد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن، پس از کاهش ۸۷ سنتی در جلسه گذشته، امروز با ۵ سنت افزایش به ۱۰۷ دلار و ۷۷ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز ۲۸ سنت کاهش یافته بود، امروز ۱۱ سنت افزایش یافت و به ۹۹ دلار و ۵۹ سنت رسید.
چی تات تان، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: «آمارهای مربوط به بخش خدمات آمریکا نشانه دیگری است مبنی بر اینکه اقتصاد آمریکا در حال ترمیم شدن است و این به افزایش تقاضا برای نفت در آمریکا کمک می کند.»
در اوکراین، جدایی طلبان طرفدار روسیه در جریان درگیری های صورت گرفته، یک بالگرد اوکراینی را در شهر اسلاویانسک ساقط کردند. کیف نیز نیروهای ویژه پلیس را برای جلوگیری از گسترش دامنه شورش ها به سمت غرب، به شهر بندری اودسا اعزام کرده است.
در یکی از نشانه های اولیه حاکی از تاثیرگذاری بحران اوکراین بر انتقال محموله های انرژی روسیه، شرکت دولتی مسئول خطوط لوله نفت روسیه ماه گذشته انتقال سوخت دیزل به اوکراین و مجارستان را به دلیل نامشخص بودن مالکیت این خط لوله متوقف کرد.
با توجه به پیش بینی افزایش حجم ذخایر نفت خام تجاری آمریکا به رقمی بی سابقه برای سومین هفته متوالی که ناشی از افزایش واردات بوده است، قیمت نفت همچنان به دلیل فراوانی عرضه پایین است.
انتهای پیام / / ۲۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار