|
|
کدخبر: ۱۷۲۶۱۴

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: کلنگ پروژه ساخت هتل در شلمچه و دو زائر سرا در مرز چزابه سوم خرداد، همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر به زمین زده خواهد شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، سعید اوحدی در هفتمین جلسه ستاد دائمی اربعین که با حضور دستگاه های همکار در امر اعزام زائران به عتبات برگزار شد، گفت: در ایام اربعین سال گذشته بر اساس آمار غیررسمی بیش از یک میلیون نفر از زائران ایرانی به عتبات مشرف شدند که پیش بینی ما این است که در ایام اربعین سالجاری این جمعیت به یک و نیم تا دو میلیون نفر افزایش یابد لذا لازم است برنامه ریزی و تصمیم گیری های بهتری در خصوص ساماندهی زائران داشته باشیم.

وی افزود: در دیدار اخیر که با سفیر عراق در ایران داشتیم، موضوع سفر زائران به عراق در ایام اربعین و ساماندهی زائران عراقی که به ایران سفر می کنند، مطرح شد و وی از ایجاد ستاد دائمی اربعین که زمینه بهبود و ارتقاء سطح ساماندهی زائران ایام اربعین را در پی خواهد داشت، ابراز خرسندی کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: پس از ایام اربعین سال گذشته، با مصوبه شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری شرکتی تحت عنوان «توسعه و عمران امید زائر» با رویکرد توسعه زیرساخت های خدماتی و رفاهی زائران عتبات تأسیس شد.

اوحدی اضافه کرد: در روزهای پایانی سال گذشته کنسرسیومی با حضور بانک های کشور و ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شد و شرکتی با سرمایه یک هزار میلیارد ریال با رویکرد سرمایه گذاری در توسعه خدمات رفاهی به زائران عتبات و ساخت هتل و زائر سرا در نقاط مرزی کشور شامل چزابه، شلمچه و مهران و شهرهای کربلا و نجف در عراق تأسیس شد.

وی بیان کرد: ایجاد اقامتگاه برای زائران ایرانی در نقاط مرزی کشور به ویژه برای بهره برداری در ایام خاص و اسکان زائران عراقی که به منظور سفرهای زیارتی و درمانی به ایران سفر می کنند از برنامه های ما بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در این راستا کلنگ دو زائرسرا در چزابه و یک هتل در شلمچه سوم خرداد، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر به زمین زده خواهد شد و زائرسرای چزابه در ایام اربعین سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اوحدی در پایان گفت: در ایام عادی سال روزانه ۱۲۰۰ زائر عراقی از طریق مرزهای کشور به ایران سفر می کنند که این میزان در ایام تابستان به ۴ هزار نفر در روز افزایش پیدا می کند که ساماندهی این زائران از دغدغه های کشور است و با ایجاد اقامتگاه های مذکور در نقاط مرزی کشور، زمینه ساماندهی بهتر سفر آن ها در ایران فراهم خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار